Ηλεκτρικοί οι διάδοχοι των Τoyota MR2 και Lexus LFA

Toyota Sport EV

H Toyota ετοιμάζεται να επαναφέρει στη ζωή δύο θρυλικά της σπορ αυτοκίνητα, το Toyota MR2 και τη Lexus LFA, που θα αποτελέσουν δύο από τα 30 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα παρουσιάσει μέχρι το 2030.

Η αναβίωση του μικρού σπορ διθέσιου MR2 συνδέεται με την απόφαση του ιαπωνικού ομίλου να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων που προκύπτουν από το αγωνιστικό της παρακλάδι, την Toyota Gazoo Racing. Αυτό σημαίνει ότι το MR2 θα διατηρήσει τα σπορ γονίδια του προγόνου του, και πως όλες οι δημιουργίες της GR τα επόμενα χρόνια σταδιακά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον πυρήνα του εξηλεκτρισμού αυτού βρίσκεται η πλατφόρμα e-TNGA, που έκανε το ντεμπούτο της με το SUV Toyota bZ4X (και βέβαια με τα αδερφικά του Subaru Solterra και Lexus RZ). Η πλατφόρμα αυτή προσφέρει άπλετες δυνατότητες για EV κάθε διάστασης και μπαταρίας.

Το νέο MR2 αναμένεται να βασιστεί στο πρωτότυπο Sports EV, ένα από τα 15 ηλεκτρικά πρωτότυπα που η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε μεμιάς και απρόσμενα στο τέλος του περσινού Δεκεμβρίου. Μαζί αποκάλυψε και το αντίστοιχο Lexus Electrified Sport, μαζί με την υπόλοιπη πλειάδα από διαφόρων μεγεθών ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, Crossover, SUV και Sedan.

Τα πρωτότυπα αυτά θα αποτελέσουν τη βάση για τα 30 EV που θα παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία μέχρι το 2030. Οι εξελίξεις αυτές εύλογα προκάλεσαν ερωτήματα για το μέλλον της Gazoo Racing, τα οποία εντάθηκαν με την αποκάλυψη ότι το sports-coupe GR86 θα μείνει στην παραγωγή για μόνο δύο χρόνια ακόμα διότι δεν θα καλύπτει τις επερχόμενες προδιαγραφές ασφάλειας στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι τα τελευταία χρόνια η Toyota έδειχνε να δίνει έμφαση στο υδρογόνο, εξελίσσοντας όχι μόνο τις κυψέλες υδρογόνου με ηλεκτροκινητήρα αλλά και την καύση του Η2 από έναν κλασικό θερμικό βενζίνης, η αποκάλυψη του περασμένου Δεκεμβρίου έδειξε την πλήρη αναστροφή της στην ηλεκτροκίνηση. Και διέψευσε τις φήμες περί εξέλιξης του MR2 σε συνεργασία είτε με τη Lotus είτe με την Porsche.

Η στροφή αυτή ενισχύθηκε έπειτα από τις πληροφορίες ότι η Toyota εξελίσσει μπαταριες στέρεου τύπου, οι οποίες έχουν περισσότερη ενεργειακή χωρητικότητα με μειωμένο βάρος και καλύτερη αποδοτικότητα από τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου των σημερινών EV.

Μέσα σε αυτή τη στροφή, λοιπόν, φαίνεται ότι υπάρχει χώρος και για ένα μικρό σπορ ηλεκτρικό διθέσιο, με ένδοξο όνομα - ειδικά αν οι μπαταρίες στέρεου τύπου αποδειχθούν αρκετά ελαφριές και αποδοτικές για το νέο MR2, που πρέπει να μείνει συμπαγές και ελαφρύ και μαζί να προσφέρει την αδρεναλίνη και την οδηγική ψυχαγωγία.

Απομένει να φανεί, φυσικά, αν και σε ποιο βαθμό το νέο MR2 θα υιοθετήσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτοτύπου Sports EV του Δεκεμβρίου του 2021. Οι αναλογίες του δεύτερου, πάντως, παραπέμπουν αρκετά σε εκείνες του παλιού, καλού κεντρομήχανου roadster.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, και η Porsche με το διάδοχο της 718 Cayman και η Lotus με τη νέα Elise θα τοποθετήσουν τις μπαταρίες κάθετα πίσω από τους επιβάτες, ώστε να κρατήσουν την κατανομή του βάρους και την οδηγική αίσθηση αντίστοιχη με των προγόνων τους που διέθεταν το βάρος του θερμικού κινητήρα στο ίδιο σημείο.

Η κατανομή βάρους, εξάλλου, ήταν κομβικής σημασίας στο παρελθοντικό MR2, μαζί με την πίσω κίνηση, για να πετύχει τημ υπέροχη ψυχαγωγία της οδήγησής του. Απομένει να φανεί αν θα διατηρήσει τις ίδιες προδιαγραφές και στη νέα του γενιά. Πιθανότατα για να συμβεί αυτό θα χρειαστεί μια αναπροσαρμογή της πλατφόρμας e-TNGA.

Αν αναλογιστεί κανείς την έμφαση που δίνει αυτά τα χρόνια η Toyota στη δημιουργία αγνών σπορ αυτοκινήτων μέσω της Gazoo Racing, όπως το GR86, το GR Yaris και πρόσφατα η GR Corolla, λίγες αμφιβολίες μένουν για το κατά πόσο μπορεί να κατασκευάσει ένα αντίστοιχα δυναμικό, γνήσιο, σπορ διθέσιο αυτοκίνητο που θα αποτελέσει τη μετεξέλιξη του μύθου του MR2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα, η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να αναγεννήσει τη Lexus LFA μένοντας πιστή στο πνεύμα του προγόνου της - από την περίοσο 2010 ως 2012. Παρότι ο θηριώδης V10 κινητήρας δεν θα είναι πια εδώ για αυτήν, αντίστοιχα λίγες είναι οι αμφιβολίες ότι η Toyota μπορεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο ή και ανώτερο των ηλεκτρικών supercars και hypercars Rimac Nevera, Pininfarina Battista ή Lotus Evija.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το supersport ηλεκτρικό της Lexus φέρεται ότι θα διαθέτει δική του ξεχωριστή πλατφόρμα, μπαταρία στέρεου τύπου που θα του χαρίζει αυτονομία μεγαλύτερη των 700 χιλιομέτρων και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Η νέα, ηλεκτρική αλλά και «εκρηκτική» γενιά της Lexus LFA δεν αναμένεται πριν από το 2030.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ