Η ηλεκτρική αναβίωση του Fiat Barchetta

Fiat Barchetta electromod

Το ψηφιακό σχέδιο ενός ιδιώτη σχεδιαστή μετέτρεψε το κλασσικό Fiat Barchetta του Ανδρέα Ζαπατίνα σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που μοιάζει πολύ καλό για να μην κεντρίσει το ενδιαφέρον κάποιου οίκου που ειδικεύεται στα electromods.

Τα electromods είναι οι ηλεκτρικές μετατροπές κλασσικών αυτοκινήτων - συμβόλων της αυτοκίνησης του 20ού αιώνα, με συστήματα ηλεκτροκίνησης και τεχνολογίες του σήμερα. Και αυτό το σχέδιο είναι μια πολύ καλή ιδέα για κάποιους από τους δεκάδες οίκους που έχουν έχουν αναδυθεί τα τελευταία χρόνια και ειδικεύονται σε τέτοιου είδους μετατροπές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ψηφιακό αυτό σχέδιο ανήκει στον ειδικό του CGI Marco Maltese, έναν ιδιώτη σχεδιαστή που δεν σχετίζεται με τη Fiat, ούτε έχει λάβει την έγκριση της τελευταίας. Ο Maltese έχει καταφέρει να διατηρήσει το σχέδιο του κλασσικού ανοιχτού διθέσιου αναλλοίωτο, με ορισμένες σύγχρονες «πινελιές».

Με αυτό διατηρεί την ελπίδα το ένδοξο προσιτό roadster να παραμείνει στη ζωή και στην ηλεκτρική εποχή, γι' αυτό και το ονομάζει «legal», δηλαδή «νόμιμο» για την εποχή που θα απαγορευθεί η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στο δυτικό κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Fiat Barchetta, πρόγονος του σύγχρονου 124 Spider, παρουσιάστηκε το 1995 ως εναλλακτική -και εμπροσθοκίνητη- πρόταση απέναντι στο Mazda MX-5. Σχεδιασμένο από τον διακεκριμένο Έλληνα Ανδρέα Ζαπατίνα, υπήρξε ένα από τα πιο δημοφιλή και εμβληματικά roadsters στα τελειώματα του προηγούμενου αιώνα. Σε όλη την πορεία του παρήχθη σε 56.000 αντίτυπα.

Ο Maltese χρησιμοποίησε ως βάση για το σχέδιό του την πρώτη γενιά του Barchetta, που σταδιοδρόμησε στην αγορά την περίοδο 1995-2003, και όχι το facelift του 2003-'05. Οι αλλαγές του ηλεκτρικού, σε σχέση με το πρωταρχικό σχέδιο, εντοπίζονται στους προφυλακτήρες που έχουν πιο καθαρές γραμμές, στις αεροδυναμικές τους προεκτάσεις, στις μεγαλύτερες ζάντες που κρύβουν κίτρινες δαγκάνες φρένων, και στα σύγχρονα LED γραφικά των φωτιστικών σωμάτων με εμβόλιμες λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιο εμφανής αλλαγή, όμως, είναι τα δύο εκτεταμένα προς τα πίσω καλύμματα των roll-bars, πίσω από τα δύο προσκέφαλα των επιβατών, που παραπέμπυον στα roadsters της δεκαετίας του 1960. Ο σχεδιαστής επέλεξε να μην τοποθετήσει στο πρωτότυπο μαλακή ή σκληρή οροφή, αφήνοντας την καμπίνα διαρκώς ανοιχτή.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό επικετρώνονται στους πιο στιλάτους μεταλλικούς αεραγωγούς, στους διακόπτες και στην ανασχεδιασμένη και κατασκευασμένη από ανθρακονήματα κεντρική κονσόλα. Στο πνεύμα της εποχής, ο σχεδιαστής εισήγαγε και μια μικρή ψηφιακή οθόνη πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας. Τέλος, ο πίνακας οργάνων έγινε επίσης ψηφιακός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Maltese, το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες και του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που με τους 237 ίππους του καθιστά το electromod αυτό ένα σύγχρονο απολαυστικό πισωκίνητο roadster. Θυμίζουμε ότι το Barchetta παραγωγής διέθετε ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 λίτρων που απέδιδε 129 ίππους, αρκετούς για τα δεδομένα της εποχής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ