byd atto 2

BMW iX1: Τα πάντα για την ανανέωση του ηλεκτρικού SUV

bmw ix1

Μέχρι το τέλος του 2027, η BMW σχεδιάζει να λανσάρει 40 νέα μοντέλα βασισμένα στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και τεχνολογία Neue Klasse -και το μικρότερό της SUV είναι ένα από αυτά.

Η BMW βρίσκεται εν μέσω μιας τεράστιας προϊοντικής επανάστασης, χάρη στη νέα φιλοσοφία σχεδίασης και τεχνολογίας Neue Klasse. Σύντομα, σε αυτή τη νέα εποχή θα περάσει και η iX1, το μικρότερο ηλεκτρικό SUV της μάρκας, το οποίο ετοιμάζεται να αναγεννηθεί με πιο τολμηρή εμφάνιση και κορυφαία τεχνολογία.

Ανεπίσημα σχέδια της ενδεχόμενης εμφάνισης της νέας BMW iX1
Ανεπίσημα σχέδια της ενδεχόμενης εμφάνισης της νέας BMW iX1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σημερινή iX1 παρουσιάστηκε το 2022 ως η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της δημοφιλούς X1. Αν και είναι μόλις τριών ετών, η εταιρεία προετοιμάζει ήδη μια εντελώς νέα γενιά που θα παρουσιαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Neue Klasse, Mike Reichelt, η νέα τεχνολογία θα ενσωματωθεί «σε ολόκληρη τη γκάμα της BMW μέχρι το 2027, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης». Αυτό σημαίνει πως και η επόμενη X1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επωφεληθεί από τη νέα σχεδιαστική και τεχνολογική προσέγγιση.

Η τρέχουσα BMW iX1
Η τρέχουσα BMW iX1

Η σχεδίαση της νέας iX1 θα αντλεί έμπνευση από την πρόσφατη iX3, με κάθετη μάσκα που θα είναι κλειστή για καλύτερη αεροδυναμική, καθώς και νέα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν τις κλασικές μάσκες των BMW 2002 και E30. Οι έντονα τονισμένοι θόλοι των τροχών θα του χαρίζουν πιο επιθετική στάση, ενώ το προφίλ της οροφής θα παραμείνει γνώριμο, αφήνοντας περιθώριο για μια πιο κομψή coupe εκδοχή iX2 στο μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χειρολαβές θα είναι ενσωματωμένες, το παρμπρίζ πιο κεκλιμένο, και οι ζάντες θα διαθέτουν αεροδυναμικά καλύμματα. Στο πίσω μέρος, αναμένονται πλατιά φώτα LED τύπου iX3, αεροτομή οροφής και διαφορετικά σχέδια προφυλακτήρων ανάλογα με την έκδοση.

Η νέα iX1 θα ξεχωρίζει για την αποδοτικότητά της, χάρη στην πλατφόρμα Neue Klasse και στη νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων eDrive 6ης γενιάς, που μειώνουν τις ενεργειακές απώλειες κατά 40% και το βάρος κατά 10%. Το μοντέλο θα διατίθεται τόσο σε πισωκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, με ισχύ που αναμένεται να ξεπερνά αισθητά τους 309 ίππους της τρέχουσας γενιάς.

Η μπαταρία θα είναι μικρότερη από αυτή της iX3 (108,7 kWh), αλλά πιο αποδοτική χάρη στις κυλινδρικές κυψέλες νέας γενιάς. Έτσι, η αυτονομία θα βελτιωθεί σημαντικά από τα 473 km του σημερινού iX1, πλησιάζοντας τα 600 km στις πιο αποδοτικές εκδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα 800V ηλεκτρική αρχιτεκτονική θα επιτρέπει φόρτιση έως και 400 kW, μειώνοντας δραστικά το χρόνο πλήρωσης της μπαταρίας. Ακόμα κι αν δεν φτάσει τις επιδόσεις της iX3 (400 km φόρτιση σε 10 λεπτά), θα ξεπερνά εύκολα το σημερινό όριο των 130 kW.

Το εσωτερικό της νέας iX1 θα ενσωματώνει το πανοραμικό iDrive, ένα ενιαίο σύστημα οθόνης που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό και συνοδεύεται από μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Η νέα έκδοση του λογισμικού, Operating System X, θα προσφέρει ταχύτερη απόκριση και ενσωμάτωση φωνητικών εντολών, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα διαθέτουν head-up display και το νέο HypersonX ηχοσύστημα, το οποίο δημιουργεί έναν «συναισθηματικό ήχο οδήγησης» προσαρμοσμένο στο στυλ του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το εσωτερικό θα προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, με έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας και του συστήματος μετάδοσης.

Η νέα BMW iX1 αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2027, με τιμή εκκίνησης περίπου 46.000 ευρώ στη Γερμανία, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις M Sport με διπλό κινητήρα θα ξεπερνούν σημαντικά το ποσό αυτό.

Παράλληλα, η BMW θα συνεχίσει να προσφέρει και την X1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οποία θα διατηρήσει την πλατφόρμα CLAR και θα προσφέρεται με ήπια υβριδική ή plug-in hybrid τεχνολογία, ενσωματώνοντας ωστόσο μεγάλο μέρος των νέων τεχνολογιών της Neue Klasse.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ