byd atto 2

Η νέα BMW i3 θα φορτίζει με έως 400 kW και θα έχει αυτονομία 800 χιλιομέτρων

BMW Vision Neue Klasse Concept

Άκρως εντυπωσιακά, αν ισχύουν οι τελευταίες αυτές πληροφορίες, θα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος ηλεκτροκίνησης της νέας BMW i3, της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης της Σειράς 3, που αναμένεται μέσα στο 2026.

Το πολυαναμενόμενο βαυαρικό ηλεκτρικό sedan θα προσφέρει αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων και δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης έως 400 kW, ενώ η εταιρεία υπόσχεται πως θα συνεχίσει να χαρίζει στον οδηγό τη διαδοχική αρετή της εταιρείας: την αγνή οδηγική απόλαυση.

Ανεπίσημα και υποθετικά σχέδια της νέας BMW i3
Ανεπίσημα και υποθετικά σχέδια της νέας BMW i3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα i3 θα βασίζεται στην πλατφόρμα Gen6 Neue Klasse, την ίδια που χρησιμοποιεί και η νέα ηλεκτρική iX3, ενώ θα υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από το Vision Neue Klasse Concept του 2023.

Με πιο αεροδυναμική σιλουέτα από το SUV, το ηλεκτρικό sedan αναμένεται να γίνει το μοντέλο με τη μεγαλύτερη αυτονομία στην κατηγορία του, ξεπερνώντας ελαφρώς την επερχόμενη Mercedes C-Class EV που υπόσχεται 800 χλμ.

Η BMW σχεδιάζει να ανανεώσει πλήρως τη γκάμα της μέχρι το 2027, με περισσότερα από 40 νέα μοντέλα -ηλεκτρικά και ανανεωμένα θερμικά- που θα φέρουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Neue Klasse. Παρότι η X3 έχει πλέον αναδειχθεί στο best-seller της εταιρείας, η 3άρα παραμένει το απόλυτο σύμβολο των Βαυαρών, και η νέα i3 έρχεται να φέρει αυτή την κληρονομιά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βασική έκδοση θα είναι η i3 50 xDrive, με διπλό ηλεκτροκινητήρα, 464 ίππους και ροπή 650 Nm, χάρη στη μπαταρία χωρητικότητας 108 kWh τεχνολογίας νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου. Ο συνδυασμός αυτός θα επιτρέπει επιδόσεις επιπέδου M340i, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Αισθητικά, η νέα i3 θα διατηρεί τη χαρακτηριστική σιλουέτα της 3άρας, με πιο καθαρές γραμμές και ανανεωμένη εκδοχή της διπλής μάσκας νεφρών, που πλέον παίζει και ρόλο φωτιζόμενου αισθητήρα. Στο εσωτερικό, η BMW εισάγει το νέο Panoramic iDrive, με ενιαία καμπύλη οθόνη και προβολικό head-up display που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, προσφέροντας μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μηχανολογική βάση του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί εξαρχής με στόχο να προσφέρει την ίδια οδηγική αίσθηση που χαρακτηρίζει τα θερμικά μοντέλα. Το νέο σύστημα “Heart of Joy”, που ενοποιεί όλα τα υποσυστήματα ελέγχου του οχήματος, επιτρέπει ταχύτερες και πιο φυσικές αντιδράσεις, ενώ συνδυάζει φρένα και ανάκτηση ενέργειας, επιτυγχάνοντας 98% επιβράδυνση μέσω αναγεννητικής πέδησης.

Η γκάμα της i3 θα περιλαμβάνει μελλοντικά και Touring (station wagon) έκδοση, καθώς και αρκετές εκδοχές ισχύος, κορυφαία των οποίων θα είναι η ηλεκτρική M3 που έχει προγραμματιστεί για το 2028. Η ηλεκτρική M3 θα διαθέτει σύστημα με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, εξελιγμένο από το τμήμα BMW M, με torque vectoring και πιθανή ισχύ άνω των 1.000 ίππων.

Αξίζει να θυμηθούμε πως το όνομα i3 δεν είναι καινούργιο για τη BMW. Το χρησιμοποίησε πρώτη φορά το 2013 για το πρωτοποριακό, μικρό ηλεκτρικό hatchback με πλαίσιο από ανθρακονήματα, το οποίο αποσύρθηκε το 2022.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ