208

Πρώτη δοκιμή: Νέο BYD ATTO 3

BYD ATTO 3 MY25 1

Το δημοφιλές ηλεκτρικό C-SUV της BYD αναβαθμίζεται στα σημεία για να συνεχίσει ακάθεκτο την αξιοπρόσεκτη εμπορική του πορεία.

Η BYD δεν αποτελεί άγνωστη ποσότητα για την εγχώρια αγορά και μετά από ενάμιση χρόνο σε αυτή διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα και εκπροσωπείται σε όλες τις κατηγορίες.

Το μοντέλο με το οποίο μας συστήθηκε πριν ενάμιση χρόνο ήταν το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV ATTO 3. Η επιλογή του μοντέλου που θα έπαιζε αυτό τον ρόλο από την BYD δεν έγινε τυχαία, μιας και οι κατηγορίες των C-SUV και D-SUV καταλαμβάνουν μερίδιο μεγαλύτερο από το 50% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

BYD ATTO 3 MY25 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, το BYD ATTO 3 είχε δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά του στην παγκόσμια αγορά και από το 2022 που λανσαρίστηκε στην Κίνα μέχρι και σήμερα, έχει καταφέρει να βρει μια θέση στο γκαράζ περισσότερων από ενός εκατομμυρίου νοικοκυριών. Στη χώρα μας, το ATTO 3 κατάφερε αμέσως να διακριθεί και να ανακηρυχθεί ως το best seller ηλεκτρικό C-SUV για την χρονιά που μας πέρασε, διατηρώντας την κορυφαία θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας και το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Σημεία των καιρών

Η απόφαση της BYD να προχωρήσει σε ρετουσάρισμα του δημοφιλούς ATTO 3 κρίνεται ορθή, καθώς πέρα από τα χρονικό διάστημα που έχει περάσει από το λανσάρισμά του, ο ανταγωνισμός έχει δυναμώσει και οι επιλογές του αγοραστικού κοινού έχουν αυξηθεί.

BYD ATTO 3 MY25 3

Σχεδιαστικά, το BYD ATTO 3 MY ‘25 έχει διατηρήσει το ρευστό αεροδυναμικό παρουσιαστικό του με τις έντονες ανάγλυφες επιφάνειες. Οι αναλογίες του είναι σωστές και δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Το μήκος του φτάνει τα 4,46 μέτρα, το πλάτος τα 1,88 μέτρα και το ύψος τα 1,62 μέτρα, με το μεταξόνιο να ακουμπά τα 2,72 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 18 πόντοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ATTO 3 υιοθετεί την σχεδιαστική γλώσσα «Dragon Face» που έχει επιμεληθεί ο προϊστάμενος του παγκόσμιου σχεδιαστικού κέντρου της εταιρείας, ο κ. Wolfgang Egger με το πλούσιο βιογραφικό. Κύριο χαρακτηριστικό είναι οι κοντοί πρόβολοι, η οπισθοκλινής οροφή και οι δυναμικές γραμμές που βοηθούν και την αεροδυναμική απόδοση (Cd 0,29).

BYD ATTO 3 MY25 18

Σε σχέση με το ATTO 3 που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, το Model Year 2025 έχει ορισμένες αισθητικές αλλαγές που το φέρνουν ακόμα πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα. Αυτές αφορούν το πλαίσιο των παραθύρων και την πλαστική επιφάνεια της πίσω κολόνας που πλέον είναι μαύρου χρώματος αντί για χρωμέ. Την διαφοροποιημένη εικόνα του πλαϊνού τμήματος συμπληρώνουν οι ανασχεδιασμένοι τροχοί αλουμινίου και τα φιμέ παράθυρα πίσω. Στο πίσω μέρος, η μόνη αλλαγή αφορά την αφαίρεση της επιγραφής «Build Your Dreams», στα πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και οι αισθητικές αλλαγές που έχει δεχθεί το ATTO 3 MY ‘25 είναι επιδερμικές, κρίνονται πετυχημένες και χαρίζουν έναν πιο νεανικό χαρακτήρα στο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της BYD. Σειρά τώρα έχει να παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια το χρωμιωμένο τμήμα της μάσκας που φιλοξενεί τον λογότυπο.

Ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο

Η καμπίνα του φρεσκαρισμένου ATTO 3 έχει διατηρήσει το σχεδιαστικό της μοτίβο και η μόνη αλλαγή που φέρει είναι η δυνατότητα επιλογής των επενδύσεων του ταμπλό, των καθισμάτων και των πάνελ των θυρών σε μαύρο χρώμα. Η άλλη διαθέσιμη επιλογή παραμένει ως έχει και είναι χρώματος μπλε-γκρι, αλλά θεωρούμε ότι η νέα απόχρωση προσδίδει περισσότερο κύρος και μειώνει την «φλυαρία» του παρελθόντος.

BYD ATTO 3 MY25 9

Τα υλικά που την αποτελούν είναι καλής ποιότητας πλαστικά, με αυτά του ταμπλό και του πάνω μέρος των πάνελ όλων των θυρών να καλύπτεται από αφρώδες υλικό με λίγη γέμιση που είναι ευχάριστο στην υφή. Η συναρμογή τους είναι αντίστοιχου επιπέδου, και μόνο σε ορισμένα χαμηλά σημεία που δεν πιάνει το μάτι χρειαζόταν λίγη παραπάνω προσοχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί και ευνοούνται από το μεγάλο μεταξόνιο και το εντελώς επίπεδο πάτωμα που προσφέρει η πλατφόρμα τύπου skateboard e-Platform 3.0. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας με τα 440 λίτρα και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα που βοηθά τη φόρτωση, διπλό πάτωμα για την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης και γάντζους για χειραποσκευές. Frunk όμως δεν διαθέτει, παρά το γεγονός ότι υπάρχει χώρος πάνω από το ηλεκτρομοτέρ.

BYD ATTO 3 MY25 15

Τα εμπρός καθίσματα είναι σπορ σχεδίασης με ενσωματωμένο το προσκέφαλο στην πλάτη, διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση και είναι κλιματιζόμενα στην πλούσια έκδοση Design του αυτοκινήτου δοκιμής, το κάθισμα όμως του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται σε ύψος. Ακόμα, η πλευρική στήριξη που προσφέρουν στο ύψος της ωμοπλάτης είναι καλή αλλά όχι και στους μηρούς, με το έδρανο να είναι και σχετικά σκληρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός του ATTO 3 MY ‘25 έχει στα χέρια του το ίδιο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, μόνο που πλέον είναι στάνταρ η λειτουργία θέρμανσης της στεφάνης. Η ενημέρωσή του περιορίζεται στην έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων, με την μεγάλη περιστρεφόμενη οθόνη 15,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων να περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες.

BYD ATTO 3 MY25 13

Η εργονομία διευκολύνεται από τους διακόπτες/συντομεύσεις γύρω από τον επιλογέα τύπου joystick, αλλά για πιο λεπτομερή χρήση των λειτουργιών ο οδηγός θα πρέπει να καταφύγει στην οθόνη και τα όχι και τόσο μεγάλα ψηφιακά πλήκτρα.

Απλά και κατανοητά

Η αναβάθμιση του ATTO 3 από τους μηχανικούς της BYD αφορά τομείς όπως η ανάρτηση και φόρτιση. Σύμφωνα με αυτούς, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ελαφρώς πιο σφιχτή, η 12βολτη μπαταρία είναι πλέον τύπου LFP, το σύστημα θέρμανσης έγινε πιο αποδοτικό, ενώ έχει αυξηθεί η ισχύς ταχυφόρτισης από τα 88 kW στα 110 kW. Αυτό μεταφράζεται σε κέρδος περίπου 10 λεπτών, καθώς για να φορτίσει το πακέτο μπαταριών σε ποσοστό από το 10% έως το 80% χρειάζεται 35 λεπτά. Μια πλήρης φόρτιση σε wallbox ισχύος 11 kW διαρκεί κάτι παραπάνω από έξι ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 3 MY25 17

Κατά τα άλλα, το υπόλοιπο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του ATTO 3 MY ‘25 είναι ίδιο, πράγμα που σημαίνει ότι το εμπρός ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 205 ίππους (150 kW) και 310 Nm, και παίρνει ενέργεια από μία Blade μπαταρία χωρητικότητας 62 kWh (60,4 kWh ωφέλιμη).

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο βάρους 1.750 κιλών μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV είναι καλές, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 7,3 δλ. και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

BYD ATTO 3 MY25 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρικό σύστημα έχει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας μαζί με αυτό για την κίνηση σε ολισθηρά τερέν, με τον οδηγό να μπορεί να επέμβει και στην ένταση της ανάκτησης ενέργειας μέσω των πλήκτρων στην κονσόλα. Ακόμα, μπορεί να επιλέξει το βάρος του τιμονιού και την υποβοήθηση του συστήματος πέδησης, Comfort ή Sport, μέσω οθόνης.

Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός επιβεβαιώνει την δύναμη του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης της BYD. Τα προγράμματα οδήγησης διαφοροποιούν την απόκρισή του, αλλά αυτό που ρυθμίζει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας σε Standard ή High δεν παρουσιάζει μεγάλη διαφορά στην λειτουργία του. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει χρήση του πεντάλ των φρένων, που δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση και έχει μικρή διαδρομή. Είναι όμως δυνατά και μοιάζουν ακούραστα.

BYD ATTO 3 MY25 16

Οι αλλαγές που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της BYD στην ανάρτηση έχουν πιάσει τόπο, με τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος να είναι πιο πειθαρχημένος σε σχέση με το παρελθόν, και χωρίς να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό η άνεση. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος θα αντιμετωπιστούν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων συγκροτημένα, και μόνο στις πολύ έντονες θα ακουστεί ελαφρώς η εμπρός ανάρτηση. Το τιμόνι με την σειρά του είναι ακριβές, αλλά δεν ξεχωρίζει σε βάρος ή αίσθηση, ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής είναι ελαφρώς υψηλότερη από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής κατά WLTP, με τις 16,5 kWh/100 χλμ. που πετύχαμε να μεταφράζονται σε αυτονομία 364 χλμ. Σε ήπιες αστικές συνθήκες κίνησης, η μέση κατανάλωση ενέργειας θα πέσει κάτω από τις 15 kWh/100 χλμ., πιάνοντας με ευκολία 400 χλμ. αυτονομίας. Σε ένα ταξίδι όμως θα χρειαστεί προγραμματισμός για τις ενδιάμεσεις φορτίσεις, καθώς η χωρητικότητα της μπαταρίας θα προσφέρει περίπου 308 χλμ. (19,5 kWh/100 χλμ.).

Στο ταμείο

Το BYD ATTO 3 διατίθεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Comfort και Design, με το βασικό να είναι πλήρες και πλουσιότερο από το παρελθόν. Η έκδοση Design που δοκιμάζουμε ξεχωρίζει από την μεγαλύτερη οθόνη των 15,6 ιντσών, το ηλεκτρικό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και τα κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα.

BYD ATTO 3 MY25 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή της έκδοσης Comfort έχει οριστεί στα 30.990 ευρώ και της Design στα 32.990 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με το όφελος της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το «Electric Bonus» της εγχώριας αντιπροσωπείας.

Επιπλέον, το ATTO 3 καλύπτεται από 6 χρόνια βασική εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.).

BYD ATTO 3 MY25 8

Εν κατακλείδι, το ATTO 3 MY ‘25 της BYD παρουσιάζει ένα βελτιωμένο προφίλ, με τις όποιες ατέλειες να θεωρούνται πταίσματα και να μην υποβαθμίζουν το ώριμο ποιόν του. Η εύπεπτη σχεδίαση, οι μεγάλοι χώροι που προσφέρει η καμπίνα, ο υπερπλήρης εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, και τα πιο ομοιογενή οδικά του χαρακτηριστικά, δημιουργούν μια ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 205 ίπποι (150 kW), 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 420 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 62 kWh (60,4 kWh)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.455/1.875/1.615 χλστ., 2.720 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.750 κιλά
Χώρος αποσκευών: 440 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.990 ευρώ (Από 30.990 ευρώ με επιδότηση και «Electric Bonus»)/ 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ