Οδηγούμε το νέο BYD Dolphin Surf

BYD Dolpin Surf 2025 6

Η BYD επεκτείνει την γκάμα της προς τη βάση, με τη νεότερη έλευση να είναι το πολυαναμενόμενο 5θυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης Dolphin Surf.

Η BYD διαθέτει μία ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων που μπορεί να υποστηρίξει εύκολα όλες τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστικού κοινού, περιλαμβάνοντας από μικρομεσαία χάτσμπακ και compact SUV, μέχρι μεγάλα sport sedan και SAC.

BYD Dolpin Surf 2025 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα όμως ήρθε η ώρα να δεχθούμε και στην ελληνική αγορά το νέο Dolphin Surf, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που έχει ταράξει ήδη τα νερά της μικρής κατηγορίας και όπου λανσαρίστηκε τράβηξε κατευθείαν πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας.

Αυτό που πρέπει

Το ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό διψά για οικονομικά αυτοκίνητα πόλης, καθώς τα τελευταία χρόνια αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, και οι επιλογές που έχει είναι πραγματικά μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών.

Η BYD φέρνει τώρα στην Ευρώπη ένα μοντέλο έχει κάνει ήδη «φασαρία» στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, χάρη στα χαρακτηριστικά του και φυσικά την τιμή που το συνοδεύει. Βέβαια, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι εκτός Ευρώπης το συγκεκριμένο μοντέλο λογίζεται ως μίνι της κατηγορίας Α και έχει μήκος 3,78 μέτρα (Seagull). Ότι δηλαδή συνέβη και με το μεγαλύτερο αδελφάκι Dolphin όταν πάτησε πόδι στην γηραιά ήπειρο.

BYD Dolpin Surf 2025 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 5θυρο και αμιγώς ηλεκτρικό Dolphin Surf εμπλουτίζει με τον ιδανικότερο τρόπο την γκάμα της BYD και ανήκει στην οικογένεια μοντέλων Ocean, μαζί με το μικρομεσαίο χάτσμπακ Dolphin, το 4θυρο sport sedan Seal, το SUV Seal U και το SAC Sealion 7.

Το νέο μοντέλο της κατηγορίας B έχει μήκος 3,99 μέτρα, πλάτος 1,72 μέτρα και ύψος 1,59 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει ακριβώς τα 2μιση μέτρα. Παρά το γεγονός ότι ανήκει στην οικογένεια μοντέλων Ocean, το νέο Dolphin Surf διαθέτει αιχμηρό παρουσιαστικό. Οι έντονες ακμές και οι δυναμικές γραμμές συνυπάρχουν ιδανικά, με το συνολικό αποτέλεσμα να είναι ταιριαστό, σύγχρονο και αρκετά δυναμικό.

BYD Dolpin Surf 2025 1

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η τονισμένη μουσούδα με τα συνοφρυωμένα φώτα τύπου LED, ενώ χαμηλότερα εντοπίζουμε μια μεγάλη εισαγωγή αέρα. Στο πλάι συναντάμε πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και όμορφους σχεδιαστικά τροχούς αλουμινίου, με την οπισθοκλινή οροφή να χαρίζει σπορτίφ διάθεση και μοιάζει να αιωρείται. Πίσω, την παράσταση κλέβει η ευμεγέθης αεροτομή οροφής, ο εύσωμος προφυλακτήρας και η φωτεινή «υπογραφή» που εξασφαλίζει η LEDόμπαρα που ενώνει τα φώτα. Αυτό που απουσιάζει από το πίσω μέρος, είναι ένας υαλοκαθαριστήρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλότητα και την καθημερινή ευχρηστία. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν βρίθει τεχνολογιών. Παράλληλα, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας με πολύ καλό μοντάρισμα, ενώ η διχρωμία είναι ευχάριστη στο μάτι. Το ίδιο ισχύει και για τις vegan leather ταπετσαρίες των καθισμάτων που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

BYD Dolpin Surf 2025 9

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε σπορ σχεδίασης καθίσματα με ενσωματωμένο στην πλάτη προσκέφαλο (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα στις δύο κορυφαίες εκδόσεις), με τον οδηγό να έχει στα χέρια του ένα μαζεμένων διαστάσεων τριάκτινο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και φυσικά πλήκτρα για τον χειρισμό βασικών λειτουργιών. Ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες εντοπίζουμε την ανασηκωμένη κονσόλα δαπέδου που φιλοξενεί τις ποτηροθήκες και μια βάση για την ασύρματη φόρτιση κινητού αντίστοιχης τεχνολογίας. Ακριβώς από κάτω υπάρχει και μια μεγάλη θήκη με θύρες φόρτισης, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Οι πίσω βέβαια έχουν και θήκες στις πόρτες για να αφήσουν ένα μπουκάλι νερού, όχι όμως μια πλαφονιέρα για το βράδι, ούτε ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας εντοπίζουμε μία έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών που μπορεί να περιστραφεί σε θέση πορτρέτου για να διευκολύνει όταν κάνεις χρήση του πλοηγού. Το λογισμικό του είναι εύχρηστο και κατανοητό, τα γραφικά όμορφα και ο επεξεργαστής του γρήγορος. Ακριβώς από κάτω βρίσκουμε ορισμένους πολύ χρήσιμους φυσικούς διακόπτες που βοηθούν στην άμεση εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών (επιλογή σχέσης στο κιβώτιο, προγράμματα οδήγησης, κλιματισμό, ένταση ήχου κ.α.). Ο οδηγός ενημερώνεται επιπλέον από ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 7 ιντσών που προσφέρει κάμποση πληροφορία.

BYD Dolpin Surf 2025 15

Η καμπίνα του νέου Dolphin Surf έχει τετραθέσια διάταξη και οι χώροι που προσφέρει είναι πολύ καλοί ακόμα και για ψηλούς. Βέβαια, αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην τύπου skateboard e-Platform 3.0 που έχει ως δομικό στοιχείο και την λεπτή μπαταρία τύπου Blade της BYD και δεν δημιουργεί «τούνελ μετάδοσης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη εκδοχή της εξελιγμένης για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πλατφόρμας, έχει ημιάκαμπτο πίσω άξονα όπως συμβαίνει και με το compact SUV Atto 2, με σκοπό να ενισχυθεί η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο έχει χωρητικότητα 308 λίτρων, κυμαίνεται στο άνω άκρο της κατηγορίας και διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, και ικανό χώρο από κάτω για την αποθήκευση των καλωδίων, αλλά όχι εταζέρα. Σε περίπτωση που αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος, δημιουργείται χώρος που φτάνει τα 1.037 λίτρα.

Αποδοτικό και με «τρόπους»

Το νέο Dolphin Surf έχει «χτιστεί» πάνω στην e-Platform 3.0 που έχει εξελιχθεί για να αποτελεί την ραχοκοκαλιά ηλεκτρικών συστημάτων και φέρει την μπαταρία ως δομικό στοιχείο, εν είδει πατώματος (Cell-to-Body). Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δεν βοηθά μόνο στην αύξηση της ακαμψίας, αλλά και της παθητικής ασφάλειας.

BYD Dolpin Surf 2025 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μπαταρίες Blade είναι τύπου LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) και μεταξύ άλλων, έχουν μικρότερο κόστος κατασκευής (λιγότερες σπάνιες γαίες και απουσία κοβαλτίου) σε σχέση με τις συμβατικές ιόντων λιθίου.

Το νέο μοντέλο διατίθεται με δύο πακέτα μπαταριών, ένα με χωρητικότητα 30 kWh και ένα με 43,2 kWh, που όμως δεν συνδυάζονται με όλα τα «trims». Το βασικό πακέτο μπαταριών εφοδιάζει την έκδοση Active (89 ίπποι), ενώ το μεγαλύτερο τις εκδόσεις Boost (89 ίπποι) και Comfort (157 ίπποι).

Από πλευράς απόδοσης, το νέο BYD Dolphin Surf διατίθεται σε εκδόσεις με εμπρός ηλεκτρομοτέρ ισχύος 89 ίππων (65 kW/175 Nm) ή 157 ίππων (115 kW/220 Nm). Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP η αυτονομία της έκδοσης με το βασικό πακέτο μπαταριών ορίζεται στα 220 χλμ., ενώ αυτή του μεγαλύτερου στα 322 χλμ. Σε αστικό κύκλο, τα αντίστοιχα νούμερα είναι 356 χλμ. και 507 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της φόρτισης, όλα τα Dolphin Surf διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και μπορούν να δεχθούν ταχυφόρτιση ισχύος 65 kW στο βασικό πακέτο μπαταριών και 85 kW στο μεγαλύτερο. Αυτό σημαίνει ότι για μια πλήρη φόρτιση σε wallbox ισχύος 11 kW, η έκδοση με την βασική μπαταρία θα χρειαστεί 3μιση ώρες και αυτή με τη μεγαλύτερη 5 ώρες. Εάν κουμπώσουν σε ταχυφορτιστή θα χρειαστουν 30 λεπτά για ποσοστό φόρτισης από το 10% έως το 80%.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η ισχυρότερη και πλουσιότερη, πράγμα που σημαίνει ότι για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα το βάρους 1.390 κιλών Dolphin Surf Comfort, χρειάζεται 9,1 δλ. Ενημερωτικά, η έκδοση Active των 89 ίππων με την 30άρα μπαταρία (1.294 κιλά) χρειάζεται για την ίδια μέτρηση 11,1 δλ. Η τελική ταχύτητα σε όλες τις εκδόσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

BYD Dolpin Surf 2025 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση που τον βολεύει, καθώς το άνετο και με αποδεκτή πλευρική στήριξη κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται και σε ύψος, με το τιμόνι να διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή και πλήτεται ελαφρώς μόνο από την φαρδιά πίσω κολόνα, ενώ σε αντίστοιχα καλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία. Η τελευταία αναβαθμίζεται με τους φυσικούς διακόπτες που διαθέτει και βρίσκονται σε ακτίνα βολής από τον οδηγό.

Στο δρόμο, το νέο BYD Dolphin Surf των 157 ίππων και των 220 Nm, δείχνει σθένος και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός επιβεβαιώνει τις μετρήσεις επιδόσεων του κατασκευαστή. Είναι αρκετά «σπιρτόζικο» και οι μαζεμένες διαστάσεις διευκολύνουν αρκετά στους αστικούς ελιγμούς. Η ανάρτηση λειτουργεί συγκροτημένα και αντιμετωπίζει πολιτισμένα τις κακοτεχνίες. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες θα ακουστεί ελαφρώς η εμπρός ανάρτηση.

Σε πιο ανοιχτό πεδίο κίνησης, θα κινηθεί με ευκολία χάρη στο δυνατό ηλεκτρομοτέρ που προσφέρει τις επιδόσεις που αρμόζουν στη φύση του. Ακόμα και με τριψήφιο νούμερο ταχύτητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, θα επιταχύνει ζωηρά για να πιάσει την τελική του ταχύτητα. Σε επαρχιακό με πιο κλειστά κομμάτια δρόμου, θα πάρει κλίση που όμως δεν θα αλλοιώσει εύκολα την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Υπό πίεση, η δύναμη του ηλεκτρομοτέρ θα φέρει σε δύσκολη θέση τα επώνυμα All Season M+S εμπρός ελαστικά οικολογικού προσανατολισμού, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν διακριτικά και να διασφαλίζουν ασφαλή ροή στην κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μπροστινό σύστημα είναι σχετικά άμεσο και το τιμόνι ακριβές και με καλό βάρος, αν και δεν φέρνει πολύ πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω, με το πλατύ πεντάλ τους να έχει σωστή διαδρομή και αναλογικότητα στο πάτημα.

BYD Dolpin Surf 2025 4

Κατά την διάρκεια της σύντομης επαφής μας με το νέο Dolphin Surf των 157 ίππων, με ότι συνεπάγεται αυτό σε στιλ οδήγησης, η κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε κάτω από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής κατά WLTP. Οι 14,5 kWh/100 χλμ. που είδαμε μεταφράζονται εύκολα σε 300 χλμ. αυτονομία, που μπορούν να γίνουν εύκολα περισσότερα με πιο στρωτό στιλ οδήγησης, ενεργοποιημένο το ECO Mode και διάβασμα της ροής της κίνησης.

Αντί συμπεράσματος

Το νέο BYD Dolphin Surf διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Active με 30 kWh μπαταρία και 89 ίππους, Boost με 43,2 kWh μπαταρία και 89 ίππους και Comfort με 43,2 kWh μπαταρία και 157 ίππους. Ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός σε όλες εκδόσεις, με την πλούσια Comfort που δοκιμάζουμε να είναι πλήρης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει οριστεί στα 20.790 ευρώ και αφορά την έκδοση Active (15.760 ευρώ με κρατική επιδότηση). Οι έκδοσεις Boost και Comfort κοστίζουν 23.790 ευρώ (18.034 ευρώ με κρατική επιδότηση) και 25.990 ευρώ (19.702 ευρώ με κρατική επιδότηση) αντίστοιχα.

BYD Dolpin Surf 2025 8

Από πλευράς εγγύησης, η βασική και αυτή για το σύστημα μετάδοσης ορίζεται στα 6 έτη ή 150.000 χλμ., και της μπαταρίας στα 8 έτη ή 200.000 χλμ. (έως 70% SoH). Η περιοδική συντήρηση προβλέπει επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή κάθε 30.000 χλμ. ή 24 μήνες.

Συμπερασματικά, το νέο Dolphin Surf ήταν αυτό που περιμέναμε από την BYD. Ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο της κατηγορίας που σημειώνει υψηλή βαθμολογία σε όλους τους τομείς και προσφέρεται σε λογική τιμή. Το καλύτερο ίσως value for money μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Dolphin Surf Comfort
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 157 ίπποι (115 kW), 220 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 310 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 43,2 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.990/1.720/1.590 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.390 κιλά
Χώρος αποσκευών: 308 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 25.990 ευρώ (19.702 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ