Ένας μήνας και 1.000 χλμ. με το ηλεκτρικό Opel Mokka-e -Πόσο έκαψε, τι μας κόστισε;

Νέο Opel Mokka-e long term test 2022 carandmotor.gr

Το αμιγώς ηλεκτρικό και στιλάτο Opel Mokka είναι ένας πιστός σύμμαχος του οδηγού στη δύσκολη καθημερινότητα, ένας άξιος πρεσβευτής της ηλεκτροκίνησης που φέρνει το μέλλον στο παρόν.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες, με «ήσυχες» και στοχευμένες κινήσεις η Opel έχει βαλθεί να αλλάξει επίπεδο ως κατασκευαστής αυτοκινήτων χωρίς παράλληλα να απολέσει όλα εκείνα τα θετικά στοιχεία που χαρακτήριζαν τις προτάσεις της μέχρι σήμερα. Μάλλον δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά για την εταιρεία με σήμα τον κεραυνό, το πιο επίκαιρο ίσως σήμα μεταξύ όλων των κατασκευαστών στην εποχή του εξηλεκτρισμού των τεσσάρων τροχών.

Ως το δεύτερο μοντέλο μετά το Corsa στη γκάμα των Γερμανών που είναι διαθέσιμο σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το Mokka αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των μεγάλων αλλαγών που πραγματοποιούνται στην Opel γιατί είναι και το πρώτο που έφερε στην παραγωγή την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Η εν λόγω ταυτότητα χαρακτηρίζεται από την «Opel Visor» μάσκα και τον συνδυασμό έντονων γωνιών και ακμών με απαλές καμπύλες για μια σύγχρονη σχεδίαση με διαχρονικές προεκτάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συνδυασμός των παραπάνω στοιχείων στο Mokka έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό για τα δεδομένα των μικρών SUV αποτέλεσμα, ελκυστικό σε οδηγούς και των δύο φύλων, σχεδόν μάλιστα ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Εδώ η νέα σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της Opel έχει βρει έναν πολύ δυνατό εκφραστή. Ειδικά στο πράσινο μεταλλικό χρώμα «Matcha Green», στον συνδυασμό με την οροφή και το καπό σε μαύρο χρώμα που είχαμε στα χέρια μας, το Mokka δεν δυσκολεύεται καθόλου να μαγνητίσει τα βλέμματα.

Το παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε ξανά κατά την παραμονή του Mokka-e στο στόλο του Car and Motor για ένα μήνα, ένα χρονικό διάστημα που μας έφερε πιο κοντά στην ηλεκτρική B-SUV πρόταση της Opel και μας αποκάλυψε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες που διευκολύνουν την καθημερινή συμβίωση μαζί του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρικό Mokka-e, στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση Ultimate, το παραλάβαμε με 10.938 χιλιόμετρα στο ψηφιακό του οδόμετρο και παρέμεινε στο στόλο του Car and Motor. Το μικρό SUV της γερμανικής εταιρείας χρησιμοποιήθηκε από το σύνολο της συντακτικής ομάδας για την κάλυψη των αναγκών της σε καθημερινές μετακινήσεις και οι «υπηρεσίες» που προσέφερε δεν έμειναν εκεί αφού βγήκε με επιτυχία και εκτός των τειχών της πόλης με στόχο τις παραλίες των νησιών του Σαρωνικού αλλά και εκείνες της Εύβοιας. Έτσι απέδειξε και στην πράξη ότι η αυτονομία της μπαταρίας των 50 kWh επαρκεί πλήρως τουλάχιστον για κοντινές αποδράσεις που δεν συνοδεύονται από άγχος αυτονομίας για τον οδηγό του.

Νέο Opel Mokka-e long term test 2022 carandmotor.gr

Με σχεδόν 12.000 χιλιόμετρα στο τέλος του μήνα, το Mokka-e που είχαμε στα χέρια μας παρουσίασε μια ιδιαίτερα θετική εικόνα αναφορικά με την αντοχή του στο χρόνο. Και αν είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσουμε για την αψεγάδιαστη κατάσταση της βαφής -δεν έχει κλείσει ούτε ένα χρόνο κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους-, δύο είναι τα πράγματα που πρέπει να αναφέρουμε και αξίζει να γνωρίζετε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο πράγμα είναι η απουσία των όποιων τριγμών από την καμπίνα του SUV της Opel που ενισχύει την πολύ καλή εικόνα που σχηματίσαμε για την ποιότητα κατασκευής του κατά τη δοκιμή της ηλεκτρικής έκδοσης (διαβάστε περισσότερα εδώ), αλλά και από την επαφή μας με τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και diesel. Τα καθίσματα με τις επενδύσεις alcantara δεν έχουν κανένα σημάδι φθοράς με τη συναρμογή και τη συναρμολόγηση των πλαστικών σε ταμπλό και καμπίνα να μην παρεκκλίνει της εικόνας που έχει ένα ολοκαίνουργιο Mokka.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την συνεπή λειτουργία της ανάρτησης που εξακολουθεί να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και να κρατά τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών της συγκεκριμένης και πλούσια εξοπλισμένης έκδοσης σε επαφή με το έδαφος. Με λίγα λόγια και παρά το αυξημένο κατά 300 περίπου κιλά βάρος έναντι της έκδοσης βενζίνης, τα αμορτισέρ του Mokka δεν επέδειξαν σημάδια κόπωσης και εξακολουθούν να συμβάλλουν στα υψηλά επίπεδα της άνεσης και πρόσφυσης που επιδεικνύει το μικρό SUV σχεδόν ανεξάρτητα από την ποιότητα του δρόμου στον οποίο κινείται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Νέο Opel Mokka-e long term test 2022 carandmotor.gr

Ένας μήνας «παρέα» με το Mokka-e μου έδωσε την ευκαιρία να εκτιμήσω ακόμη περισσότερο τις επιλογές της Opel αναφορικά με την εσωτερική διαρρύθμιση και σχεδίαση του μικρού SUV της. Η Pure Panel σχεδίαση του ταμπλό της Opel, με τις δύο μεγάλες οθόνες σε.... παράταξη και στο σωστό ύψος, η μοντέρνα εικόνα που ικανοποιεί σχεδιαστικά στο μάτι χωρίς να το κουράζει με περιττές λεπτομέρειες και τα πολύ καλά επίπεδα εργονομίας είναι τα στοιχεία που εκτιμήθηκαν δεόντως. Στοιχεία που έκαναν την καθημερινή επαφή με το Mokka όχι μόνο απροβλημάτιστη αλλά και ζητούμενη. Οι χώροι για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό μπορεί να μην είναι άπλετοι αλλά εξυπηρετούν άριστα. Θα βρείτε δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα που δέχονται και μεγάλα σε μέγεθος θερμός, μικρό χώρο στον πρακτικό «τεμπέλη» και ανοιχτό χώρο πίσω και μπροστά από αυτές αντίστοιχα και επιπλέον χώρους στις πόρτες για ένα μπουκαλάκι νερού και μερικά ακόμη πράγματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικότατο ρόλο στο φιλόξενο περιβάλλον της καμπίνας του Mokka παίζει η πολύ προσεγμένη θέση οδήγησης που προσφέρει πολύ μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Τα σωστά σχεδιασμένα καθίσματα θα βολέψουν και τους ψηλότερους και πιο μεγαλόσωμους οδηγούς προσφέροντας καλή πλευρική στήριξη και ποιοτικό αφρώδες που βυθίζεται όσο χρειάζεται και υποστηρίζει σωστά το σώμα. Άνετα θα κάτσουν δύο ψηλοί επιβαίνοντες (τουλάχιστον έως 1,85 μ.) και στο πίσω κάθισμα με επαρκή χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, αν και έχει «χάσει» 40 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις και περιορίζεται στα 310 συνολικά (με τα καθίσματα στη θέση τους), εξακολουθεί να καλύπτει τις ανάγκες σε αποθηκευτικούς χώρους αν και οριακά.

Νέο Opel Mokka-e long term test 2022 carandmotor.gr

Ο δυνατός ηλεκτρικός κινητήρας των 136 ίππων και 260 Nm ροπής ήταν φυσικά εκείνος που κατάφερε να κερδίσει ξανά τις εντυπώσεις συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα του Mokka-e όπου και αν κινείται αυτό. Έχοντας σημαντικά περισσότερο διαθέσιμο χρόνο και για πειραματισμούς αναφορικά με τα στιλ οδήγησης, το ηλεκτρικό μοτέρ με την άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ έδειξε ότι μπορεί να αποτελέσει, εκτός από «μέσο» μηδενισμού των εκπεμπόμενων ρύπων στο περιβάλλον που λειτουργεί και αξιόπιστο «βοηθό» στη μείωση του κόστους χρήσης. Έτσι με φυσιολογική οδήγηση που δεν διαφέρει σε σχέση με εκείνη ενός συμβατικού και επιλογή του «Normal» προγράμματος λειτουργίας η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο αστικό περιβάλλον κυμάνθηκε στις 15,6 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, με το σύστημα κλιματισμού να λειτουργεί υπερωρίες λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν εκείνες τις ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βάζοντας στην εξίσωση και τις περιαστικές διαδρομές, με περισσότερη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση ανέβηκε στις άκρως λογικές 16,7 kWh, ενώ οι 18,5 kWh ως μέση μικτή κατανάλωση με το Mokka-e φορτωμένο (τρία άτομα και αποσκευές) ήρθαν ως επιβεβαίωση των μετρήσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Νέο Opel Mokka-e long term test 2022 carandmotor.gr

Με τον οδηγό να έχει «προγραμματίσει» το δικό του στιλ με προτεραιότητα την οικονομία και επιλογή του προγράμματος «Eco», το Mokka-e κατάφερε να ακολουθήσει τις προσταγές του για περιορισμό της κατανάλωσης με επιτυχία. Ήταν μάλιστα πολλές οι φορές που είδαμε ακόμη και χαμηλά 13άρια στο αστικό περιβάλλον -και με χρήση air condition- με επικρατέστερη τιμή τις 13,4 kWh στα 100 χλμ. Η τελευταία δίνει ένα κόστος περίπου 2,5 ευρώ στα 100 χλμ. στο αστικό περιβάλλον, μια τιμή που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο σε σχέση με οποιαδήποτε πρόταση στα μικρά SUV με συμβατικό μοτέρ, αν φορτίζετε στο σπίτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παραπάνω καταναλώσεις δίνουν επίσης μια θεωρητική αυτονομία από τα 270 έως και τα 373 χιλιόμετρα μέχρι εξάντλησης της μπαταρίας. Τα 250-300 χιλιόμετρα αποτελούν τιμές πιο κοντά στην πραγματικότητα με το άνω άκρο να βρίσκεται πολύ κοντά και στις επίσημες τιμές που ανακοινώνει η Opel.

Το κόστος συγκρατείται σε άκρως λογικά επίπεδα ακόμη και αν φορτίζετε εκτός σπιτιού, σε ταχυφορτιστή και ανέρχεται στα μόλις οχτώ (8) ευρώ στα 100 χλμ. Η φόρτιση στο σπίτι μειώνει το κόστος ακόμη και στο μισό, ενώ για όσους κινούνται εντός των ορίων του Δήμου Αθηνών, μπορούν να εκμεταλλευτούν και το δίκτυο δωρεάν φορτιστών που υπάρχουν. Το αντίστοιχο κόστος για ένα συμβατικό μικρό SUV με κατανάλωση στα 6,5 λτ./100 χλμ και κόστος βενζίνης στα 2,16 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης πανελλαδικά στις 28 Ιουλίου) φτάνει στα 14 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το Mokka-e καθημερινά στο κέντρο της πόλης ένα ακόμη... υπερατού που έχουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη φαρέτρα τους γίνεται αντιληπτό, όχι μόνο για τη μείωση στους χρόνους μετακίνησης αλλά και στην περαιτέρω μείωση του κόστους. Μιλάω φυσικά για το προνόμιο της δωρεάν και απεριόριστης σε χρονική διάρκεια στάθμευσης σε ελεγχόμενες ζώνες στο κέντρο της πρωτεύουσας, εκεί δηλαδή που συνήθως δεν βρίσκει κανείς να παρκάρει… ούτε με σφαίρες. Κερασάκι στην τούρτα η δυνατότητα δωρεάν φόρτισης σε κάποιες από αυτές τις ελεγχόμενες ζώνες, ένα πραγματικό δώρο που δύσκολα μπορεί θα εκτιμήσει κάποιος που έχει περάσει όλη του τη ζωή με συμβατικά αυτοκίνητα και έχει μάθει να πληρώνει για κάθε χιλιόμετρο που κάνει… Και το ίδιο το Mokka-e φροντίζει βέβαια να γεμίζει το «ρεζερβουάρ» του σε κάθε ευκαιρία που θα βρει μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας που φέρει. Το σύστημα λειτουργεί ικανοποιητικά και ανεπαίσθητα και προσθέτει έξτρα χιλιόμετρα αυτονομίας σε κάθε ευκαιρία, εκμεταλλευόμενο του νόμους της φυσικής και το ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ που γυρνά αυτόματα τη λειτουργία του σε ρόλο γεννήτριας σε κάθε επιβράδυνση.

Με σχεδόν 12.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, το Mokka-e το επιστρέψαμε, με βαριά καρδιά είναι η αλήθεια, στην ελληνική αντιπροσωπεία της Opel. Ως εκπρόσωπος της νέας εποχής της γερμανικής εταιρείας το Mokka-e ανταποκρίθηκε σε ό,τι και αν του ζητήσαμε με το μοτέρ του να πρωταγωνιστεί με την απαράμιλλη σε σχέση με τα συμβατικά πολιτισμένη λειτουργία του και την οικονομία σε κόστος χρήσης που το συνοδεύει. Ικανοποιητικά ευρύχωρο για SUV της μικρής κατηγορίας, εύκολο στο παρκάρισμα ακόμη και σε «δύσκολα» σημεία, ήσυχο και άνετο σε κάθε δρόμο, το ηλεκτρικό Mokka συστήνει στον οδηγό του σχεδόν ιδανικά την ιδέα της ηλεκτροκίνησης. Την υποστηρίζει μάλιστα και με τα υπόλοιπα χαρίσματα που το ακολουθούν όπως είναι το ξεχωριστό στιλ και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής που δείχνει ότι το ηλεκτρικό Mokka ήρθε για να μείνει στους δρόμους για πολλά-πολλά χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 136 PS, 260 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,4 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 324 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 50 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.151/1.791/1.534 χλστ., 2.561 χλστ. Μεταξόνιο|
Βάρος: 1.598 κιλά
Χώρος αποσκευών: 310 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 35.350 ευρώ (27.350 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ