
Η Toyota φρεσκάρει αισθητικά και αναβαθμίζει τεχνολογικά την Corolla Cross με στόχο να συνεχίσει την εξαιρετικά πετυχημένη εμπορική της πορεία, όντας πιο ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική από ποτέ.
Η Toyota Motor Corporation αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι η εταιρεία που έβαλε «πλάτη» από τον προηγούμενο αιώνα για να αποκτήσουν δημοφιλία τα SUV και τα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Με αυτό κατά νου, δεν μας κάνει εντύπωση που αυτή τη στιγμή διαθέτει εννέα διαφορετικά μοντέλα με SUV χαρακτηριστικά που κινούνται αποκλειστικά από εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης (υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά). Και το κάνει όχι από ανάγκη, αλλά γιατί μπορεί.
BUY NOW
Πιο συγκεκριμένα, η «περιπετειώδης» γκάμα της Toyota περιλαμβάνει το αστικό crossover Aygo X, το αστικό SUV Yaris Cross, το Sport Activity Coupe C-HR, το μικρομεσαίο Corolla Cross, το μεσαίο RAV4 και το εμβληματικό Land Cruiser. Σε αυτά βέβαια προσθέτουμε και τα αμιγώς ηλεκτρικά Urban Cruiser, C-HR+ και το bZ4X.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η ιαπωνική εταιρεία καλύπτει με την πλούσια γκάμα της μεγάλο εύρος των αγοραστικών αναγκών σε παγκόσμιο επίπεδο, με την μικρομεσαία κατηγορία των C-SUV να περιλαμβάνει δύο εκπροσώπους της με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία: Το C-HR και την Corolla Cross.
Επικαιροποιημένο
Η Toyota Corolla Cross ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα στη γηραιά ήπειρο πριν τρία χρόνια και όπως είναι λογικό έπρεπε να δεχθεί ένα ρετουσάρισμα για να συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική της πορεία. Οι άνθρωποι την Toyota δεν ασχολήθηκαν μόνο με την αισθητική του, αλλά προχώρησαν και σε ουσιαστικές αλλαγές που βελτιστοποιούν τον ήδη ολοκληρωμένο χαρακτήρα της.
Αναλυτικότερα, η Model Year 2025 Corolla Cross φέρει πλέον μια πιο σύγχρονη και εκλεπτυσμένη εικόνα, με τις αλλαγές να εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέα κυψελωτή μάσκα, τα εξελιγμένα LED φώτα με την ενεργή μεγάλη σκάλα και την φωτεινή υπογραφή που τα ενώνει (στους πλούσιες εκδόσεις), τα επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω μέρος και τα νέα σχέδια για τους τροχούς αλουμινίου.

Επιπρόσθετα, η γκάμα της Corolla Cross απέκτησε και μία σπορτίφ έκδοση με τον λογότυπο GR Sport που συνδυάζεται αποκλειστικά με το ισχυρότερο υβριδικό σύστημα κίνησης των 179 ίππων και ξεχωρίζει από τους προφυλακτήρες επιθετικής σχεδίασης, την διαφοροποιημένη μάσκα, τους τροχούς 19 ιντσών, τα καθίσματα τύπου μπάκετ και τα paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Οι αλλαγές της έκδοσης συνεχίζονται και κάτω από το αμάξωμα, φέροντας νέο set-up στην ανάρτηση που τη φέρνει και 1 εκ. πιο κοντά στο έδαφος, επανακαλιμπραρισμένο τιμόνι και sport πρόγραμμα οδήγησης (τα υπόλοιπα είναι το Eco, Normal και Power).
Όλες οι εκδόσεις της Corolla Cross διαθέτουν νέες ταπετσαρίες, ανασχεδιασμένη κονσόλα δαπέδου με αυξημένο πλάτος για να φιλοξενεί δύο κινητά τηλέφωνα μπροστά από τον επιλογέα, κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και ενισχυμένη ηχομόνωση στην οροφή, τον καθρέφτη του κινητήρα και τους πίσω εξαερισμούς.

Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά με αντίστοιχου επιπέδου μοντάρισμα και κορυφαίο φινίρισμα. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη δεν ξεχωρίζει, μιας και στην δικίνητη έκδοση φτάνει τα ικανοποιητικά 473 λίτρα, ενώ στην τετρακίνητη ακουμπά τα 390 λίτρα.
Βελτιστοποίηση
Η ανανέωση δεν επηρέασε σημαντικά την γκάμα υβριδικών συστημάτων κίνησης πέμπτης γενιάς, περιλαμβάνοντας μία επιλογή με θερμικό κινητήρα βενζίνης στα 1,8 λίτρα και μία στα 2,0 λίτρα. Η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στη μέγιστη συνδυαστική ισχύ του 2λιτρου, που πλέον είναι 179 ίπποι αντί για 198 και καλύπτει με άνεση τις πιο σφιχτές προδιαγραφές ρύπων.
Εννοείται ότι και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT (πλανητικό σύστημα γραναζίων), με το 2λιτρο GR Sport να προσφέρει και την δυνατότητα επέμβασης του οδηγού μέσω των paddle για την επιλογή μεταξύ επτά εικονικών σχέσεων.

Η εισαγωγική έκδοση συστήματος κίνησης είναι η γνωστή με τον 1.8 που αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους και κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς. Η ισχυρότερη έκδοση με τον 2λιτρο προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, με την κίνηση των πίσω τροχών να αναλαμβάνει ένα ηλεκτρομοτέρ 41 ίππων.
Τόσο η έκδοση των 140 ίππων όσο και αυτή των 179 ίππων, συνεχίζουν να ξεχωρίζουν για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας τους και φυσικά την οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με την φρεσκαρισμένη Corolla Cross, βρεθήκαμε πίσω από τιμόνι της δίλιτρης έκδοσης με τους 179 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης AWD-i. Σε σχέση με την συμβατική Corolla, ο οδηγός κάθεται ψηλότερα και απολαμβάνει εποπτική θέα περιμετρικά και δυνατές επιδόσεις από το ισχυρό υβριδικό σύστημα κίνησης (7,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τετρακίνητες Corolla Cross διαθέτουν ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης, το Snow Extra, που ενεργοποιεί το πίσω ηλεκτρομοτέρ για ασφαλή κίνηση σε ολισθηρά τερέν.
Κατά τα άλλα, η αίσθηση είναι Corolla και αυτό μετράει. Η εργονομία είναι κορυφαίου επιπέδου χάρη στους φυσικούς διακόπτες για όλες τις σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, η θέση οδήγησης είναι εργονομική και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, και η λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης εξαιρετικά πολιτισμένη. Σε συνδυασμό και με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης (ειδικά σε αστικές συνθήκες κίνησης), η οδήγηση της ανανεωμένης Corolla Cross είναι εξαιρετικά αγχολυτική και άνετη, και θυμίζει ηλεκτρικό μοντέλο. Στο τελευταίο παραπέμπει και η κατανάλωση καυσίμου, μιας και κατά την διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας «καρφώθηκε» στα 5,3 λτ./100 χλμ.

Ο έλεγχος από την ανάρτηση είναι καλός και καταφέρνει να συνδυάζει με πετυχημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμισή της γέρνει προς την άνεση και αυτό της ταιριάζει. Επιπλέον, η απόσταση των 16 εκ. από το έδαφος βοηθούν στο να κινηθεί με άνεση και σε «πατημένες» εκτός δρόμου διαδρομές.
Αντί συμπεράσματος
Η Toyota διατήρησε στα ίδια επίπεδα τιμής την ανανεωμένη Corolla Cross, με την 1.8 να εκκινεί από τα 30.970 ευρώ και την 2.0 από τα 33.470 ευρώ. Πέρα όμως από την μηδαμινή αύξηση της τιμής (+210 ευρώ για την 1.8), ο εξοπλισμός της εισαγωγικής έκδοσης Active Plus εμπλουτίστηκε με επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, την ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, την επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων και τις διαφοροποιημένες επενδύσεις στα πάνελ των εμπρός θυρών και τις χειρολαβές. Το ίδιο συμβαίνει και την αμέσως πλουσιότερη Style που αύξησε την τιμή της μόλις 750 ευρώ σε σχέση με το παρελθόν, αλλά απέκτησε ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι όπως συμβαίνει και τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota, έτσι και η ανανεωμένη Corolla Cross καλύπτεται από εγγύηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 11έτος ή τα 200.000χλμ., ενώ για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος κίνησης έως 11 έτη ή 1.000.000χλμ.

Εν κατακλείδι, η ανανεωμένη Toyota Corolla Cross βελτιώθηκε στοχευμένα και με επιτυχία σε συγκεκριμένους τομείς, κάνοντας κυριολεκτικά το πολύ καλό ακόμα καλύτερο. Σε συνδυασμό με τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού χωρίς ουσιαστική αύξηση τιμής, τους καλούς χώρους για μια οικογένεια και το εξαιρετικό υβριδικό σύστημα κίνησης που το κάνει futureproof στη μεταβατική περίοδο που ζούμε, παραμένει μία εκ των κορυφαίων επιλογών στην κατηγορία των C-SUV.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Corolla Cross Hybrid 1.8 140 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 98 ίπποι/ 5.200 σ.α.λ., 142 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 95 ίπποι (70 kW), 185 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 140 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,0 λτ./100 χλμ., 112 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.825/1.620 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.375 κιλά
Χώρος αποσκευών: 473 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 30.970 ευρώ- 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 180 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.987 κ.εκ., 134 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 113 ίπποι (83 kW), 206 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 179 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.825/1.620 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.460 κιλά
Χώρος αποσκευών: 425 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.470 ευρώ- 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0 180 PS AWD-i
Κινητήρας βενζίνης: 1.987 κ.εκ., 134 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400 σ.α.λ.
Εμπρός ηλεκτροκινητήρας: 113 ίπποι (83 kW), 206 Nm
Πίσω ηλεκτροκινητήρας: 41 ίπποι, 84 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 179 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 121 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.460/1.825/1.620 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.505 κιλά
Χώρος αποσκευών: 390 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 35.470 ευρώ- 0 ευρώ