Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Hybrid των 130 ίππων

Toyota Yaris 130 PS

Το Toyota Yaris Hybrid, χωρίς να επαναπαύεται στις δάφνες του, ενισχύεται με περισσότερη ισχύ, εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο τα πλεονεκτήματά του.

Το Toyota Yaris έχει γράψει τη δική του ιστορία στον κόσμο των μικρών αυτοκινήτων, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα δέκα εκατομμύρια παγκοσμίως και αλλάζοντας το παιχνίδι στην κατηγορία του με την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας το 2012.

Σήμερα, η τέταρτη γενιά του συνεχίζει την πορεία της αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα σύνολα, με τη γκάμα να περιλαμβάνει δύο υβριδικές εκδόσεις, μία με 116 ίππους και μία ισχυρότερη, την οποία οδηγήσαμε, με 130 ίππους. Μια έκδοση που μπορεί να μην διαφοροποιείται οπτικά από τη μικρότερη, αλλά διαφέρει σε κύρια σημεία, καθώς η αύξηση της ιπποδύναμης επηρεάζει θετικά τη συνολική οδική συμπεριφορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υβριδικό σύστημα που κρύβει κάτω από το καπό πλέον φτάνει στους 130 ίππους, με την αύξηση να οφείλεται στον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα και σε βελτιώσεις στο σύστημα διαχείρισης και αποδέσμευσης της ισχύος. Το κινητήριο σύνολο εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 84 ίππων αντί 80, ενώ η ροπή έχει ανέβει από τα 141 στα 185 Nm, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι 12% μεγαλύτερη συνολική ισχύς σε σχέση με την έκδοση των 116 ίππων.

Toyota Yaris 130 PS

Μπορεί η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να μην εντυπωσιάζει με τα 9,2 δευτερόλεπτα (έναντι 9,7 δλ. της βασικής έκδοσης), όμως το πραγματικό κέρδος αποκαλύπτεται στην καθημερινότητα. Οι προσπεράσεις γίνονται με περισσότερη αυτοπεποίθηση και η συνολική αίσθηση είναι σαφώς πιο γεμάτη, βάζοντας τέλος στην πιο νωχελική εικόνα της προηγούμενης έκδοσης. Το σύνολο συνεργάζεται με το γνώριμο e-CVT κιβώτιο, με τηνμπαταρία του υβριδικού συστήματος να παραμένει λιθίου-ιόντων, με χωρητικότητα 0,76 kWh, εξασφαλίζοντας χαμηλό βάρος και υψηλή απόδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι, παρά την αυξημένη ισχύ η κατανάλωση παραμένει στα ίδια χαμηλά επίπεδα που μας είχε συνηθίσει η πιο αδύναμη έκδοση. Στην πράξη, είδαμε τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς να έχουμε το μάτι μας μόνιμα κολλημένο στην ένδειξη της κατανάλωσης. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, όπου παραδοσιακά οι απαιτήσεις για καύσιμο εκτοξεύονται, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι το υβριδικό σύστημα της Toyota είναι ένα από τα κορυφαία της αγοράς.

Toyota Yaris 130 PS

Στον δρόμο, το Yaris Hybrid των 130 ίππων παραμένει ευχάριστο και στιβαρό, σβήνοντας τις φωνές που υπήρχαν για τη νωθρότητα που χαρακτήριζε κατά διαστήματα την πιο αδύναμη έκδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας, ιδιαίτερα μέσα σε αστικό περιβάλλον ή σε διαδρομές που υποστηρίζουν χαμηλότερες ταχύτητες ή απλώς ρολάρισμα του αυτοκινήτου, παίρνει πρωτοβουλία και αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του μοντέλου, προσφέροντας ησυχία, οικονομία και ευχάριστη αίσθηση κύλισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής λειτουργίας γίνεται ομαλά, χωρίς κραδασμούς ή αιφνίδιες μεταβολές, διατηρώντας ένα πολιτισμένο και ήσυχο προφίλ σε καθημερινές συνθήκες. Οι αναρτήσεις είναι σωστά ρυθμισμένες και παρά τη χρήση ζαντών 17 ιντσών με περιορισμένο προφίλ ελαστικών, καταφέρνουν να απορροφούν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να ταλαιπωρούν τους επιβάτες.

Toyota Yaris 130 PS

Σε ανοιχτούς δρόμους, ωστόσο, δύο γνώριμα στοιχεία ίσως κουράσουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αφού ο θόρυβος από το CVT κιβώτιο όταν ο κινητήρας πιέζεται λίγο παραπάνω και ο αεροδυναμικός θόρυβος σε ταχύτητες άνω των 120 χιλιομέτρων την ώρα παραμένουν αισθητοί. Αντιθέτως, σε πιο σφιχτές διαδρομές το Yaris αποδεικνύεται ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση, προσφέροντας ισορροπία και αυτοπεποίθηση στον οδηγό για να το οδηγήσει πιο σβέλτα.

Αυτό οφείλεται στο τιμόνι, το οποίο έχει καλή αίσθηση και ικανοποιητική πληροφόρηση, με το εμπρός μέρος να υπακούει άμεσα στις εντολές, αλλά και στα φρένα, τα οποία είναι αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες, αν και χρειάζονται έναν μικρό χρόνο εξοικείωσης λόγω της υβριδικής τους αίσθησης και της ανάκτησης ενέργειας. Την όλη εμπειρία πλαισιώνει η πλήρης σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που φέρει το μοντέλο, με εξελιγμένο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώριση ποδηλατών και μοτοσυκλετιστών, ενεργό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και προειδοποιήσεις σύγκρουσης, που λειτουργούν προληπτικά και όχι ενοχλητικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris 130 PS

Η γεύση που σου αφήνει μετά από μια διαδρομή σε μεικτές συνθήκες είναι πως η Toyota σκέφτηκε κάθε λεπτομέρεια πριν προχωρήσει στην αύξηση της ιπποδύναμης, αφού ουσιαστικά απελευθέρωσε το Yaris από τον καθαρά αστικό του χαρακτήρα, κάνοντάς το πιο ισορροπημένο και ικανό να ανταποκριθεί σε ό,τι του ζητήσει ο οδηγός του.

Εξωτερικά, αν και οι αλλαγές σε σχέση με την απλή έκδοση των 116 ίππων είναι ελάχιστες, καθώς το αμάξωμα διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα, η συνολική του εμφάνιση συνεχίζει να ξεχωρίζει. Οι σύγχρονες, τονισμένες γραμμές με τη σφηνοειδή διαμόρφωση του προφίλ, οι φουσκωμένοι θόλοι και η επιθετική μάσκα εμπρός διαμορφώνουν ένα νεανικό και φρέσκο σύνολο που εξακολουθεί να εκπέμπει μια δυναμική ικανή να τραβάει τα βλέμματα. Η οροφή που κατεβαίνει ελαφρώς προς τα πίσω και οι διακριτικές λεπτομέρειες όπως τα φωτιστικά σώματα LED και τα μαύρα διακοσμητικά στοιχεία ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα, χωρίς να απομακρύνουν το μοντέλο από την καθημερινή του χρηστικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris 130 PS

Ούτε στο εσωτερικό συναντάμε αλλαγές ως προς τον σχεδιασμό σε σχέση με το Yaris των 116 ίππων, αλλά ο εξοπλισμός είναι σαφώς πλουσιότερος, καθώς η δυνατή έκδοση, διαθέσιμη από το πακέτο C-HIC, εφοδιάζεται στάνταρ infotainment με οθόνη 10,5 ιντσών, την οποία θα θέλαμε να έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Τα γραφικά και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να μην είναι τα πιο μοντέρνα ή καινοτόμα της αγοράς, είναι όμως ευανάγνωστα και λειτουργικά, με δυνατότητα αλλαγής προβολών.

Αν και το μενού του infotainment δεν μπορεί να χαρακτηριστεί δύσκολο στη χρήση, οι λειτουργίες cloud πλοήγησης, οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού και η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto κάνουν τη διαφορά στην καθημερινή χρήση.

Toyota Yaris 130 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωροταξικά κινείται στα δεδομένα της κατηγορίας. Ο οδηγός έχει όλο τον κατάλληλο χώρο που χρειάζεται, με το πολλαπλώς ρυθμιζόμενο και καλοσχεδιασμένο κάθισμα και τη σωστή εργονομία των φυσικών κουμπιών να συμβάλλουν σε ένα άνετο περιβάλλον. Πίσω, μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες άνεσης, όμως δύο ενήλικες δεν θα έχουν πρόβλημα ακόμα και σε διαδρομές μεγαλύτερης απόστασης, ενώ ο χώρος αποσκευών των 286 λίτρων είναι απολύτως ικανοποιητικός για τις καθημερινές ανάγκες μέσα στην πόλη.

Συνολικά, το Toyota Yaris Hybrid των 130 ίππων δεν είναι απλά μια πιο γρήγορη έκδοση, αλλά ένα ολοκληρωμένο σύνολο, κλείνοντας το μάτι σε όσους αναζητούν ένα μικρό αυτοκίνητο με χαρακτήρα, οικονομία και ποιότητα.

Toyota Yaris 130 PS

Συνεχίζει να είναι ιδανικό για όσους κινούνται κυρίως στην πόλη αλλά δεν θέλουν να λένε “όχι” σε διαδρομές εκτός αυτής. Βέβαια, όλα αυτά έχουν και το τίμημά τους, με την έκδοση των 130 ίππων να ξεκινά από τις 27.040 ευρώ, όταν η βασική έκδοση των 116 ίππων προσφέρεται από τις 21.620 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια διαφορά που δεν περνά απαρατήρητη, αλλά δικαιολογείται πλήρως από τον πλουσιότερο εξοπλισμό, τις βελτιώσεις στον κινητήρα και την αναβαθμισμένη τεχνολογική υπόσταση του μοντέλου, τη στιγμή που η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει την πιο μακροχρόνια εγγύηση της αγοράς για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος, καλύπτοντάς την για 11 χρόνια ή 1.000.000 χιλιόμετρα, όποιο από τα δύο έρθει πρώτο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 92 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 120 Nm/4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 84 ίπποι/185Nm
Συνδυαστική απόδοση: 130 ίπποι / 207 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο e-CVT , στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,2 λτ./100 χλμ., 95 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.940/1.745/1.1.500 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.165 κιλά
Χώρος αποσκευών: 286 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 27.040 ευρώ – 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ