208

Η Toyota πούλησε πάνω από 2,5 εκατομμύρια υβριδικά RAV4

Toyota RAV4 Hybrid Gen4

Η ιαπωνική εταιρεία έπιασε ένα εντυπωσιακό ορόσημο μετά από δέκα χρόνια κυκλοφορίας του δημοφιλούς της μοντέλου με υβριδικό σύστημα.

Όπως και να έχει, το RAV4 είναι ένα από τα απόλυτα best seller της Toyota κι αυτό είναι κάτι που ισχύει παγκοσμίως. Είτε ως το μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των συμπαγών SUV πριν από τριάντα χρόνια -φυσικά με θερμικούς κινητήρες- είτε στη σύγχρονη, εξηλεκτρισμένη εκδοχή του.

Αυτή ήρθε πρώτη φορά το 2015 και δεν πτόησε τις πωλήσεις του – κάθε άλλο. Με αυτή την τεχνολογία, το RAV4 ξεπέρασε τις 2.5 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που το καθιστά ως το τρίτο πιο επιτυχημένο υβριδικό μοντέλο στην ιστορία του σπορ. Υστερεί μόνο της Corolla που έχει ξεπεράσει τα 3.3 εκατομμύρια και φυσικά του Prius που έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη μερίδα του λέοντος για το υβριδικό RAV4 έχει η Βόρεια Αμερική, στην οποία έχουν παραδοθεί σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα. Η Ευρώπη αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά, με πάνω από 635 χιλιάδες αυτοκίνητα, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Αυστραλία και η Ωκεανία με 230 χιλιάδες πωλήσεις.

Το υβριδικό σύστημα έκανε το ντεμπούτο του στο RAV4 το 2015, με την παγκόσμια πρεμιέρα της τέταρτης γενιάς μετά την ανανέωση. Ήταν το πρώτο υβριδικό στην κατηγορία D-SUV. Η πιο ισχυρή, πιο οικονομική και πιο «καθαρή» τότε έκδοση, με ηλεκτρική τετρακίνηση E-Four, απέδιδε 197 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2019 παρουσιάστηκε η τρέχουσα γενιά του RAV4. Εξοπλισμένο με το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς, βασισμένο στον νέο κινητήρα 2,5 λίτρων Dynamic Force, διέθετε περισσότερη ισχύ, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μπορούσε να κινείται για μεγαλύτερο διάστημα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Από την αρχή προσφερόταν σε έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς (και 218 ίππους) και σε έκδοση με έξυπνη τετρακίνηση AWD-i (με 222 ίππους).

Ένα χρόνο αργότερα, η γκάμα επεκτάθηκε με την plug-in υβριδική έκδοση των 306 ίππων, που συνδύαζε κορυφαίες επιδόσεις (0–100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα) με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία (έως 75 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο).

Τον Μάιο φέτος παρουσιάστηκε η έκτη γενιά του Toyota RAV4, που εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα υβριδικά συστήματα της Toyota, προηγμένες τεχνολογίες και το επαναστατικό λειτουργικό σύστημα Arene, που βελτιώνει την ταχύτητα λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού Toyota T-MATE, συμπεριλαμβανομένου του νεότερου Toyota Safety Sense. Το RAV4 θα είναι το πρώτο μοντέλο Toyota που θα διαθέτει αυτό το σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γενιά του RAV4 θα διατίθεται στην Ευρώπη αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Το RAV4 Hybrid με κίνηση στους εμπρός τροχούς αποδίδει 183 ίππους, ενώ η έκδοση με έξυπνη τετρακίνηση AWD-i αποδίδει 191 ίππους. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη γενιά μετάδοσης κίνησης με βελτιωμένη μονάδα ελέγχου ισχύος, μπαταρία και άλλα εξαρτήματα.

Στη γκάμα θα υπάρχουν επίσης δύο plug-in hybrid εκδόσεις. Το μοντέλο θα κάνει πρεμιέρα σε έκδοση με κίνηση μπροστά και ισχύ 268 ίππων, καθώς και σε AWD-i με 304 ίππους.

Το ιαπωνικό μοντέλο απέκτησε ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες και μεγαλύτερη μπαταρία λιθίου-ιόντων 22,7 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 100 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Επιπλέον, θα υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC 50 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα προσφέρει φόρτιση έως 11 kW.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ