Πρώτη δοκιμή: Νέο Volvo XC60 Τ6 AWD Plug-in hybrid
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ
                    Αναβαθμισμένο στα σημεία και πλέον πιο τεχνολογικά «φρέσκο», το σουηδικό SUV στοχεύει να διατηρήσει τη θέση του ως σταθερά στην κατηγορία, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν πολυτέλεια και κύρος στις μετακινήσεις τους.
Το Volvo XC60 είναι το σημαντικότερο μοντέλο στην ιστορία της σουηδικής μάρκας. Από το λανσάρισμά του το 2008 εξελίχθηκε σε εμπορικό φαινόμενο και έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μεσαίων SUV.
Πρόσφατα μάλιστα κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις το θρυλικό Volvo 240, κατακτώντας τον τίτλο του μοντέλου της μάρκας με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Ήδη έχει περάσει το εντυπωσιακό ορόσημο των 2,7 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και συνεχίζει, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική του επιτυχία.
BUY NOW
    Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το XC60 έσπασε τα «σύνορα» της Ευρώπης. Αν και αρχικά είχε σχεδιαστεί και κατασκευαζόταν αποκλειστικά στην ήπειρό μας, κατάφερε να εισβάλει και στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου, την Κίνα, όπου πλέον παράγεται επίσης, επιβεβαιώνοντας τον διεθνή χαρακτήρα και την εμπορική του δυναμική.
Γνωρίζοντας ότι η διατήρηση της επιτυχίας απαιτεί συνεχή εξέλιξη, η Volvo προχώρησε στο  
απαραίτητο facelift της δεύτερης γενιάς του XC60, προκειμένου να το «φρεσκάρει». Χωρίς να αλλάξει τη βασική φιλοσοφία και το DNA του μοντέλου, επενέβη στοχευμένα σε διάφορα σημεία του, εξασφαλίζοντας ότι παραμένει απόλυτα σύγχρονο.
    Εξωτερικά, οι αλλαγές που έκανε η Volvo στο XC60 είναι μελετημένες και δεν αλλοιώνουν το γνώριμο, αναγνωρίσιμο σχήμα του σουηδικού SUV. Η μάσκα φιλοξενεί πλέον μια νέα, πιο κομψή κεντρική γρίλια, ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία που γνωρίσαμε στο ανανεωμένο XC90, ενώ τα LED φανάρια τύπου «σφυριά του Θώρ» συνεχίζουν να αποτελούν σήμα κατατεθέν, δημιουργώντας τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή.
Το καπό διατηρεί τη μυώδη εμφάνιση, όπως και οι έντονα τονισμένοι θόλοι των τροχών, προσδίδοντας δυναμισμό που υπογραμμίζεται ακόμη περισσότερο από τις μεγάλες ζάντες, οι οποίες προαιρετικά φτάνουν έως τις 22 ίντσες. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα αποκτούν πιο σκούρα κρύσταλλα, ενισχύοντας την premium αισθητική που χαρακτηρίζει τη μάρκα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος όχι μόνο βελτιώνει την ορατότητα, αλλά χαρίζει και την απαραίτητη περιπετειώδη διάθεση.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο διατίθεται σε δύο διαφορετικά εξωτερικά θέματα, το ανοιχτόχρωμο Bright, που ξεχωρίζει για τις γυαλιστερές λεπτομέρειες, και το σκουρόχρωμο Dark, το οποίο με το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα προσδίδει πιο επιθετικό χαρακτήρα.
Η καμπίνα ακολουθεί πιστά τη premium φιλοσοφία της Volvo, αποφεύγοντας εκθαμβωτικούς ή «φλύαρους» σχεδιασμούς και προσφέροντας ένα εσωτερικό που αποπνέει ποιότητα, πολυτέλεια και φινίρισμα αντάξιο του ονόματος της μάρκας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υψηλών προδιαγραφών, με μαλακά πλαστικά, που είναι ευχάριστα στην υφή, και μια κομψή ξύλινη λωρίδα στο ταμπλό, η οποία προσθέτει μια αίσθηση ζεστασιάς.
    Τα εμπρός καθίσματα ξεχωρίζουν για την εργονομία τους, είναι στάνταρ θερμαινόμενα και έχουν σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζουν ιδανικά το σώμα στις μεγάλες διαδρομές, ενώ το τριάκτινο τιμόνι, επενδυμένο επίσης με premium υλικά, προσθέτει κομψότητα και διακριτική σπορτίφ αίσθηση.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, αν και δεν εντυπωσιάζει με τις δυνατότητες παραμετροποίησης, διαθέτει δύο ευδιάκριτα μοτίβα που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης και της απεικόνισης χάρτη μέσω Google. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα οθόνη των 11,2 ιντσών, μεγαλύτερη κατά σχεδόν 25% από την προηγούμενη, με εντελώς ανανεωμένο λογισμικό.
    Το σύστημα infotainment βασίζεται στη νεότερη γενιά επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm, που προσφέρει διπλάσια ταχύτητα επεξεργασίας και δεκαπλάσια ταχύτερη γραφιστική απεικόνιση, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση και κορυφαία ευκρίνεια. Το μενού είναι σωστά δομημένο και ιδιαίτερα εύχρηστο, με αποτέλεσμα ο οδηγός να εξοικειώνεται άμεσα με τις λειτουργίες του.
Η τεχνολογική πληρότητα ενισχύεται από πλούσιο εξοπλισμό, όπως κάμερα 360 μοιρών για πανοραμική εικόνα κατά τη στάθμευση, ηλιοροφή που πλημμυρίζει την καμπίνα με φυσικό φως, ασύρματη φόρτιση για smartphones, πολλαπλές USB θύρες για όλους τους επιβάτες και Head-Up Display, το οποίο προβάλλει βασικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, κρατώντας το βλέμμα του οδηγού στον δρόμο.
    Στην κεντρική κονσόλα ο «κρυστάλλινος» επιλογέας ταχυτήτων δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας που συναντά κανείς σε ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ οι πολυάριθμες μικροθήκες εξασφαλίζουν ότι κάθε αντικείμενο θα βρει τη θέση του.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πραγματικά εντυπωσιακοί χάρη στο μεταξόνιο των 2.865 χιλιοστών, με εξαιρετικό «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι, ακόμη και για τους υψηλότερους, καθιστώντας το XC60 ιδανικό για οικογενειακές αποδράσεις ή πολύωρα ταξίδια.
    Ο χώρος αποσκευών είναι φυσιολογικός, χωρώντας 468 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, ενώ με το δίπλωμά τους η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.528 λίτρα, προσφέροντας άνεση για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Η σχεδίαση του πορτμπαγκάζ κάνει τη φόρτωση ιδιαίτερα εύκολη, χάρη στους εσωτερικούς θόλους των πίσω τροχών που αφήνουν ένα πλατύ και απολύτως επίπεδο δάπεδο, ακόμη κι όταν αναδιπλώνονται οι πλάτες των καθισμάτων.
Δύναμη και οικονομία
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου XC60 βρίσκεται η υβριδική έκδοση T6 AWD Plug-in Hybrid, που συνδυάζει τη δύναμη ενός δίλιτρου turbo βενζινοκινητήρα 253 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 350 ίππους, ενώ η εντυπωσιακή ροπή των 659 Nm εξασφαλίζει εκρηκτικές επιδόσεις.
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόνο 5,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της Aisin διαχειρίζεται ιδανικά την αυξημένη ισχύ και την ομαλή μετάδοση της κίνησης.
    Η μπαταρία ιόντων λιθίου με ονομαστική χωρητικότητα 19 kWh προσφέρει εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία έως 99 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες (κατά WLTP), επιτρέποντας καθημερινές μετακινήσεις αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η λειτουργία που θυμίζει αρκετά One Pedal όχι μόνο συμβάλλει στην περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά χαρίζει μια πιο ομαλή και ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη.
Η φόρτιση πραγματοποιείται μέσω ενσωματωμένου φορτιστή AC, με χρόνο πλήρους φόρτισης περίπου 3 ώρες, ενώ η απουσία δυνατότητας ταχυφόρτισης DC δεν επηρεάζει ιδιαίτερα την καθημερινή πρακτικότητα του μοντέλου.
Όσον αφορά την κατανάλωση, στην επιλογή Hybrid κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ αν ο οδηγός θελήσει να αξιοποιεί συνεχώς την αυξημένη ισχύ του μοντέλου, θα πρέπει να υπολογίζει κατανάλωση που ανεβαίνει πάνω από 8,0 λτ./100 χλμ., πάντα με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία διαθέτει επαρκές ρεύμα.
Σουηδική αίσθηση και ασφάλεια
Στο δρόμο, το Volvo XC60 T6 AWD plug-in hybrid επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του με μια οδηγική συμπεριφορά που εμπνέει ασφάλεια και άνεση. Στην εθνική οδό είναι στιβαρό και απολύτως ευθύβολο, με κορυφαία σταθερότητα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ στην πόλη παραμένει ευέλικτο και εύχρηστο χάρη στην καλή ορατότητα και το άμεσο, καλοζυγισμένο τιμόνι.
    Από την πρώτη κιόλας διαδρομή γίνεται σαφές ότι το σύστημα τετρακίνησης μεταφέρει με υποδειγματικό τρόπο την πλούσια ισχύ στον δρόμο, εξασφαλίζοντας κορυφαία πρόσφυση σε κάθε καιρική συνθήκη. Η συνεργασία θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα είναι αθόρυβη και απόλυτα ομαλή, επιτρέποντας στο XC60 να κινείται με άνεση και  
«ηλεκτρικά» στο μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών διαδρομών, διατηρώντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξαιρετικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τον premium οικολογικό χαρακτήρα του.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που ρυθμίζονται εύκολα από την κεντρική οθόνη και μπορούν να εναλλάσσονται εν κινήσει. Το Hybrid δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση, ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα μόνο όταν απαιτείται μέγιστη απόδοση σε μεγαλύτερες διαδρομές.
    Το Pure προσφέρει απόλυτα αθόρυβη ηλεκτρική οδήγηση, κρατώντας εκτός τον βενζινοκινητήρα, ενώ το Power συνδυάζει τη δύναμη και των δύο κινητήρων, εξασφαλίζοντας σπορ επιδόσεις και μόνιμη τετρακίνηση. Το Off-road ρυθμίζει το σύστημα για βελτιωμένη πρόσφυση σε ανώμαλο έδαφος, ενώ η επιλογή Μόνιμης τετρακίνησης (AWD) αυξάνει την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες, κατά τη ρυμούλκηση ή σε παγωμένους δρόμους.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι αναρτήσεις. Το στάνταρ σύστημα με διπλά ψαλίδια και integral link πίσω απορροφά με άνεση τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, διατηρώντας εξαιρετική ευστάθεια και άνεση εν κινήσει. Για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω, διατίθεται προαιρετική ενεργή αερανάρτηση που παρακολουθεί το αυτοκίνητο, τον οδηγό και τον δρόμο 500 φορές το δευτερόλεπτο, ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο το ύψος κύλισης και τη σκληρότητα, προσφέροντας ακόμα πιο αρμονική και ελεγχόμενη οδήγηση.
    Επιπλέον, το σύστημα διεύθυνσης ξεχωρίζει για την ακρίβεια και την πληροφόρηση που προσφέρει στον οδηγό, αποδίδοντας μάλιστα καλύτερα από τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, ειδικά όταν επιλεγεί το πρόγραμμα με πιο σπορ αίσθηση. Στις στροφές το XC60 στρίβει με χαρακτηριστική σιγουριά και περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος, κρατώντας αναλλοίωτη την premium ποιότητα κύλισης ακόμη και σε κακοσυντηρημένα οδοστρώματα, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν το μοντέλο με ασφάλεια σε κάθε συνθήκη.
Αν και δεν είναι το όχημα που θα επιλέξει κανείς για να ανακαλύψει καινούργιες χωμάτινες διαδρομές, η τετρακίνηση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα Off-road, επιτρέπουν στο μοντέλο να κινηθεί με άνεση ακόμη και σε πιο δύσβατους χωματόδρομους, με μοναδικό περιορισμό τα ασφάλτινα ελαστικά.
    Από την άλλη η ησυχία στην καμπίνα είναι υποδειγματική. Η ηχομόνωση και ο ακουστικός αφρός τοποθετούνται σε στρατηγικά σημεία για τη μείωση του θορύβου του ανέμου και του δρόμου, ενώ προαιρετικά τα παράθυρα με πολυστρωματική επικάλυψη ενισχύουν ακόμη περισσότερο αυτή την αίσθηση ηρεμίας. Σε συνδυασμό με την πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και προηγμένων προγραμμάτων υποβοήθησης οδηγού, το XC60 προσφέρει στον οδηγό και στους επιβάτες κορυφαία άνεση και πραγματική γαλήνη σε κάθε διαδρομή.
Στο διά ταύτα
Με τιμή εκκίνησης από 71.208 ευρώ, το Volvo XC60 T6 AWD plug-in hybrid τοποθετείται στα συνήθη επίπεδα των PHEV μοντέλων της κατηγορίας του. Το ποσό μπορεί να θεωρηθεί υψηλό, όμως δικαιολογείται απόλυτα χάρη στη φημισμένη αξιοπιστία που συνοδεύει το όνομα Volvo, την υβριδική τεχνολογία με ηλεκτρική αυτονομία έως 99 χλμ. και την αίσθηση ασφάλειας που παραμένει κορυφαίο ζητούμενο για τη μάρκα.
    Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, οι κορυφαίοι χώροι και η τετρακίνηση που χαρίζει σιγουριά σε κάθε διαδρομή, είναι κάτι που δεν βρίσκει κανείς εύκολα στην αγορά. Παρά τον οικολογικό και πολυτελή χαρακτήρα του, δεν λείπει η ισχύς, με τους 350 ίππους και τη ροπή των 659 Nm να εξασφαλίζουν ότι, όταν το ζητήσει ο οδηγός, το XC60 μπορεί να επιταχύνει ακαριαία, αποδεικνύοντας πως η σκανδιναβική πλευρά των σπορ επιδόσεων παραμένει ζωντανή.
Τέλος, για όσους αναζητάνε το κύρος και την αυθεντική premium εμπειρία που προσφέρει η σουηδική εταιρεία χωρίς την ανάγκη ρεύματος, η Volvo προσφέρει το μοντέλο και με ήπια υβριδικό κινητήρα 250 ίππων και τιμές από 65.090 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
 
 Κινητήρας: 1.969 κ.εκ. βενζίνη, 253 ίπποι, 350 Nm 
 Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 309 Νm
 Συνδυαστική ισχύς: 350 PS, 659 Nm
 Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τετρακίνηση
 Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα 5,7 δλ., 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
 Χωρητικότητα μπαταρίας-Αυτονομία: 19 kWh, 99 χιλιόμετρα
 Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,9 – 1,4 λτ./100 χλμ., 22-32 γρ./χλμ.
 Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.708/1.902/1.656 χλστ.,  χλστ. μεταξόνιο
 Βάρος: 2.150 κιλά
 Χώρος αποσκευών: 468 λίτρα
 Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 71.208 ευρώ / 0 ευρώ