Leapmotor C10 REEV: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο SUV με την αυτονομία των 1.000 χλμ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Η Leapmotor αποτελεί τον «κρυφό άσσο» του Ομίλου Stellantis και η νέα έκδοση του μεσαίου SUV C10 κρύβει στα σωθικά της μια πρωτόγνωρη και εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία συστήματος κίνησης.
Η εταιρεία με έδρα το Χανγκτζόου στην ανατολική Κίνα κλείνει σε τρεις μήνες 10 χρόνια ζωής και ήδη αποτελεί ένα από τα case study της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Την φετινή χρονιά μάλιστα θέτει υποψηφιότητα και για τον τίτλο της εμπορικότερης start-up New Energy Vehicle μάρκας της Κίνας, μιας και ήδη κατέχει αυτή τη θέση για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.

Ταυτόχρονα, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στις εξαγωγές οχημάτων από start-up αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ξεπερνώντας μεγαθήρια με πολύ μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων. Βέβαια, σε αυτό το επίτευγμα συνέβαλε και ο Όμιλος Stellantis. Το 2023 εξέφρασε το ενδιαφέρον του για το 20% της Leapmotor, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τελικά η «Leapmotor International» και το 51% να περνά στα χέρια του Ομίλου. Επιπρόσθετα, ξεκίνησε και την παραγωγή οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο, όπως το αυτοκίνητο πόλης T03, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται για εμάς.
BUY NOW
Ευρύχωρο, ποιοτικό και καλοεξοπλισμένο
Το Leapmotor C10 ανήκει στην μεσαία κατηγορία D SUV, με τις διαστάσεις του να είναι πληθωρικές. Το μήκος του φτάνει τα 4,74 και το πλάτος τα 1,90 μέτρα, και σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο των 2,83 μέτρων, οι αναλογίες του είναι σωστές και το παρουσιαστικό του επιβλητικό.

Σχεδιαστικά, ακολουθεί μια ήπια οδό που κυριαρχούν οι καμπύλες και οι ανάγλυφες επιφάνειες, με το αιχμηρό εμπρός μέρος να διαθέτει κλειστή μάσκα που αγκαλιάζεται από προβολείς LED. Χαμηλότερα, ο προφυλακτήρας ακολουθεί μια πιο σπορτίφ γραμμή, με πραγματικούς αεραγωγούς στο πλάι και ενεργή γρίλια στο κέντρο.
Στο πλάι διακρίνουμε τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τις «κρυφές» χειρολαβές και το γλυκό χαμήλωμα της γραμμής της οροφής που σβήνει σε ένα μεγάλο σπόιλερ. Την εικόνα βέβαια συμπληρώνουν οι τροχοί αλουμινίου 18 ή 20 ιντσών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, και φυσικά οι τάπες βενζίνης (πλευρά συνοδηγού) και φόρτισης (πλευρά οδηγού). Οι τελευταίες αποτελούν και το μόνο διακριτικό της έκδοσης σε σχέση με την αμιγώς ηλεκτρική, καθώς δεν υπάρχει λογότυπο που να μαρτυρά τον τύπο του συστήματος κίνησης.

Σχεδιαστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πίσω μέρος, με την πόρτα να διαθέτει ένα επιπλέον αεροδυναμικό χείλος στο κέντρο της που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία. Σε συνδυασμό με την μεγάλη αεροτομή οροφής που κρύβει και τον υαλοκαθαριστήρα, και τα LED φώτα με τα διαδραστικά φωτεινά εφέ ενημέρωσης των οδηγών που ακολουθούν, μοιάζει αρκετά δυναμικό για τον οικογενειακό του χαρακτήρα.
Η καμπίνα του Leapmotor C10 ξεχωρίζει για την μινιμαλιστική σχεδιαστική της προσέγγιση και την πλήρη απουσία διακοπτών. Τα υλικά που την αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, δεν παρουσιάζουν διαφορές κατά μήκος της καμπίνας και το μεταξύ τους μοντάρισμα είναι κορυφαίου επιπέδου.

Αντίστοιχου επιπέδου είναι και οι χώροι που θα βολέψουν εύκολα πέντε ενήλικους επιβάτες, με το εντελώς επίπεδο πάτωμα που προσφέρει η πλατφόρμα LEAP 3.0 να αυξάνει την άνεση του μεσαίου πίσω επιβάτη. Τα καθημερινά μικροαντικείμενα θα βρουν θέση σε μία από τις χρηστικές θήκες, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να διαθέτουν επιπλέον και μία ασύρματη θέση για την φόρτιση τηλεφώνου αντίστοιχης τεχνολογίας. Εννοείται ότι υπάρχουν και θύρες USB εμπρός και πίσω για την φόρτιση συσκευών.
Το πορτμπαγκάζ από την άλλη έπεσε θύμα της ευρυχωρίας των επιβατών, με τα 420 λίτρα χωρητικότητας που προσφέρει να κυμαίνονται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Η αλήθεια όμως είναι ότι στο μάτι και στην πράξη δείχνει μεγαλύτερος. Είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος χάρη στο ορθογώνιο σχήμα του (δεν εισέρχονται σε αυτόν οι θόλοι των τροχών, το κατώφλι φόρτωσης είναι μηδενικό και διαθέτει η γάντζους για χειραποσκευές. Επιπλέον, το άνοιγμα του είναι μεγάλο διευκολύνοντας την φόρτωση και η πόρτα στην πλούσια έκδοση δοκιμής Design έχει ηλεκτρική λειτουργία.

Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ευκρινή ψηφιακό πίνακα οργάνων με LCD οθόνη διαγωνίου 10,25 ιντσών και χειρίζεται όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσα από το γρήγορο στην εκτέλεση των εντολών σύστημα πολυμέσων με την 2K οθόνη υψηλής ανάλυσης των 14,6 ιντσών. Στα χέρια του βέβαια έχει και το πολυλειτουργικό τιμόνι δύο ακτίνων με τα φυσικά πλήκτρα για τον χειρισμό ορισμένων βασικών λειτουργιών. Αναντίλεκτα, η ψηφιακή εικόνα που αντικρίζουν τα μάτια του οδηγού ξεκουράζει, αλλά όπως είναι φυσικό πλήττει την εργονομία.
RE(E)Volution
To C10 ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς με μία έκδοση ηλεκτρικού συστήματος κίνησης 218 ίππων. Το γεγονός όμως ότι σε παγκόσμιο επίπεδο αρκετοί είναι αυτοί που διστάζουν να κάνουν το επόμενο βήμα στην αυτοκίνηση και να ανέβουν στο τρένο της ηλεκτροκίνησης, δεν άφησε αδιάφορους τους ανθρώπους της Leapmotor και εμπλούτισαν την γκάμα του μεσαίου SUV τους με ένα προηγμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που διαφέρει αρκετά από αυτά του ανταγωνισμού.
Το Leapmotor C10 REEV (Range-Extender Electric Vehicle) διαθέτει ένα μοναδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 215 ίππων και 320 Nm στον πίσω άξονα, μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 28,4 kWh, μια γεννήτρια 50 kW και ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης 1,5 λίτρων.

Πρόκειται δηλαδή για την «plug-in hybrid» εκδοχή του C10, διατηρώντας όμως στο ακέραιο την ηλεκτρική του φύση και χωρίς το άγχος της φόρτισης. Η κίνηση πραγματοποιείται αποκλειστικά από το ηλεκτρικό σύστημα, με το θερμικό μοτέρ να λειτουργεί αποκλειστικά σαν γεννήτρια της μπαταρίας.
Ανάμεσα όμως στο θερμικό μοτέρ και την μπαταρία, μεσολαβεί μια γεννήτρια ισχύος 50 kW για την παραγωγή ενέργειας που υιοθετεί 8 επίπεδα τυλιγμάτων, παίρνει κίνηση από τον βενζινοκινητήρα και έχει βαθμό απόδοσης που αγγίζει το 96,5%. Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει compact διαστάσεις και μειωμένο βάρος, εξοικονομώντας 8 κιλά συγκριτικά με τις συνηθισμένες PHEV εφαρμογές. Το αποτέλεσμα είναι ένας κορυφαίος βαθμός απόδοσης, που στην πράξη μεταφράζεται σε μόλις 0,3 λτ./kWh.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων διαχείρισης της ενέργειας (EV+, EV, Fuel και Power+) και τριών οδήγησης (Comfort, Sport και Custom). Στο EV+ το σύστημα θα εκμεταλλευτεί σχεδόν πλήρως το ρεύμα που διαθέτει η μπαταρία (5% θα την φτάσει και μετά θα εκκινήσει τον θερμικό για παραγωγή ρεύματος), ενώ στο EV το C10 θα θέσει σε λειτουργία τον θερμικό κινητήρα όταν φτάσει στο 20% με 25%. Στο πρόγραμμα Fuel το σύστημα κίνησης θα δώσει έμφαση στην φόρτιση της μπαταρίας σε ποσοστό 80% και στο Power+ θα θέσει σχεδόν σε μόνιμη λειτουργία τον βενζινοκινητήρα για φουλ παραγωγή ενέργειας.
Τα προγράμματα οδήγησης επεμβαίνουν στην απόκριση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης (stable ή robust), την ένταση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας (weak ή standard) και το βάρος του τιμονιού (comfort ή sport), με την επιλογή Custom να προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας ενός μικτού mode, ανάλογα με το γούστο του οδηγού.

Οι επιδόσεις που χαρίζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης εκτεταμένης αυτονομίας στο C10 των 1.950 κιλών είναι καλές, με την Leapmotor να ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Ένας ακόμα τομέας που το νέο C10 REEV τα πάει πολύ καλά, είναι αυτός της φόρτισης. Διαθέτει δυνατή ταχυφόρτιση ισχύος 65 kW που αυξάνει το ποσοστό ρεύματος της μπαταρίας από το 30% στο 80% σε 18 λεπτά, με τον ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 6,6 kW να πραγματοποιεί μια πλήρη φόρτιση σε wallbox σε λιγότερο από πέντε ώρες.

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, τα πρώτα 140+ χλμ. θα πραγματοποιηθούν εύκολα με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και μετά ή θα πρέπει να φορτίσει το πακέτο μπαταριών από εξωτερική πηγή ή να αφήσουμε τον θερμικό κινητήρα να το κάνει. Σε περίπτωση λοιπόν που μπει στο παιχνίδι και η «γεννήτρια» βενζίνης, η μέση κατανάλωση καυσίμου θα είναι λίγο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ. (6,3 λτ./100 χλμ.). Σε επαρχιακό πέφτει κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ, ενώ πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,0 λτ./100 χλμ. Εννοείται ότι όταν έχει απόθεμα ρεύματος στην μπαταρία και κινείται με το πρόγραμμα EV+, η κατανάλωση καυσίμου είναι μηδέν (0). Όλα αυτά βέβαια μεταφράζονται και σε συνδυαστική αυτονομία που θα πλησιάσει τα 1.000 χλμ. (μπαταρία 28,4 kWh και 50 λίτρα βενζίνης).
Με ευρωπαϊκή παιδεία
Ο οδηγός κάθεται σε ένα πολύ άνετο και με καλή πλευρική στήριξη ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα και σε συνδυασμό με το ικανό εύρος ρύθμισης του τιμονιού, είναι βέβαιο ότι θα βολευτεί αμέσως. Η ορατότητα περιμετρικά είναι πολύ καλή χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες, εξασφαλίζοντας εποπτική θέση οδήγησης. Η εργονομία όμως από την άλλη δεν είναι το δυνατό του σημείο, μιας και όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, ο οδηγός θα λάβει την αίσθηση ότι οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μιας και έτσι είναι. Η μπαταρία βγάζει εύκολα πάνω από 140 χλμ. αυτονομίας (ανεξαρτήτως συνθηκών) και όταν κρίνει το σύστημα ότι πρέπει να ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας για την παραγωγή ρεύματος, θα το κάνει ανεπαίσθητα. Σε κάθε περίπτωση η εμπειρία οδήγησης του νέου C10 REEV παραπέμπει έντονα στο ηλεκτρικό αδερφάκι του, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του 4κύλινδρου κινητήρα βενζίνης και την ενισχυμένη ηχομόνωση, να βοηθούν στο μέγιστο βαθμό.

Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω (πέντε) και η ρύθμισή της προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στο σχεδόν δύο τόνων D SUV της Leapmotor, χωρίς να υποβαθμίζει την άνεση ακόμα και με τους τροχούς 20 ιντσών (245/45) της πλούσιας έκδοσης που δοκιμάζουμε.
Ο τρόπος με τον οποίο πατά στο δρόμο εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια, και η ανάρτηση διαθέτει συγκροτημένη και στιβαρή λειτουργία, προσφέροντας πειθαρχημένο έλεγχο και συμμετοχικότητα. Σε συνδυασμό με το άμεσο μπροστινό σύστημα, την πισωκίνητη αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης που βοηθά υπό πίεση και το σωστό ζύγισμα, θυμίζει σε αίσθηση ιταλικό σπορ SUV.

Δεν θα διστάσουμε να πούμε ότι πρόκειται για το πιο καλοστημένο κινέζικο SUV που έχουμε δοκιμάσει και για αυτό ευθύνονται οι αποφάσεις των ανθρώπων της Leapmotor. Πριν φέρουν στην ευρωπαϊκή αγορά το C10 έκαναν το αυτονόητο για εμάς, αλλά όχι και για όλους τους ομοεθνείς ανταγωνιστές τους, ζητώντας την γνώμη των ειδικών του Ομίλου στον οποίο είναι μέλη. Έτσι λοιπόν, το C10 βρέθηκε για περισσότερους από έξι μήνες στις εγκαταστάσεις του Balloco στην Ιταλία και υπό τις οδηγίες του Federico Landini από την Maserati (Global Head Chassis,Vehicle Dynamics, Vehicle Controls και ADAS Design/Validation του Ομίλου Stellantis), η ομάδα του προχώρησε σε αλλαγές και ρυθμίσεις με στόχο να φέρει το C10 στα απαιτητικά ευρωπαϊκά γούστα. Και το κατάφερε, εκμεταλλευόμενη βέβαια την σωστή βάση που είχε στα χέρια της.
Στο ταμείο
Το νέο Leapmotor C10 REEV διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού και η τιμή εκκίνησης, σε συνδυασμό με την προωθητική ενέργεια των 2.000 ευρώ της εγχώριας αντιπροσωπείας, έχει οριστεί πλέον στα 38.900 ευρώ και τοποθετείται στα χαμηλά κλιμάκια της κατηγορίας. Η πλούσια έκδοση Design του αυτοκινήτου δοκιμής κοστίζει 40.400 ευρώ, πάντα με τις ίδιες προϋποθέσεις.

Από πλευράς κόστους χρήσης, το εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτρικό SUV C10 δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, εισέρχεται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο και φυσικά δεν καίει σταγόνα βενζίνης, αρκεί να φορτίζεται το πακέτο μπαταριών.
Ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει το εισαγωγικό επίπεδο είναι πλήρης χαρακτηριστικών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων πακέτο ADAS με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, infotainment με οθόνη αφής 14,6 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, Wi Fi, ασύρματη φόρτιση, online πλοήγηση, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας, Full LED προβολείς, πανοραμική ηλιοροφή με εμβαδό 2,1 τετραγωνικών μέτρων και ηλεκτρικό σκίαστρο, και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Η ακόμα πλουσιότερη Design προσθέτει έναντι 1.500 ευρώ δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, τροχούς 20 ιντσών και πίσω φιμέ τζάμια.
Επιπλέον, το νέο C10 REEV καλύπτεται από 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και για 8 (ή 160.000 χλμ.) για την μπαταρία υψηλής τάσης, και την διάθεση και συντήρησή του έχουν αναλάβει επιλεγμένα σημεία του δικτύου συνεργατών της Italian Motion (Alfa Romeo, FIAT/FIAT Professional, Jeep, Abarth).

Συμπερασματικά, η συγκεκριμένη έκδοση συστήματος κίνησης REEV του Leapmotor C10 φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία, προσφέροντας όλα τα καλά των ηλεκτρικών μετακινήσεων στην καθημερινότητα, χωρίς το άγχος της φόρτισης και της αυτονομίας όταν πρόκειται να καλυφθούν μεγάλες αποστάσεις και δεν γνωρίζουμε τι θα συναντήσουμε στον προορισμό μας (δίκτυο φόρτισης κ.α.). Στα συν, το ευρωπαϊκό του πρόσωπο στο δρόμο, οι καλές επιδόσεις, το υπεραποδοτικό σύστημα κίνησης και η ευρύχωρη, ποιοτική και καλοεξοπλισμένη καμπίνα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης (γεννήτρια): 1.499 κ.εκ. 89 ίπποι/5.000 σ.α.λ., 125 Nm/4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 215 ίπποι (158 kW)/320 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,4 λτ./100 χλμ., 10 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.739/1.900/1.680 χλστ., 2.825 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.950 κιλά
Χώρος αποσκευών: 420 λτ.Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.900 ευρώ - 0 ευρώ