audi q3

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Volkswagen T-Roc

VW T-Roc 2 gen

Το best seller της γερμανικής εταιρείας στην κατηγορία των μικρών SUV περνάει στη δεύτερη γενιά του, φέρνοντας νέα πλατφόρμα, νέο design, αναβαθμισμένο εσωτερικό και στο βάθος φουλ υβριδική τεχνολογία.

Από το 2017 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του T-Roc, η Volkswagen έχει πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες, χτίζοντας έναν πυρήνα οδηγών που αναζητούν compact διαστάσεις χωρίς συμβιβασμούς στις λεγόμενες «higher-class qualities», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια η εταιρεία.

Η συνταγή αυτή αποδείχθηκε τόσο πετυχημένη, ώστε το T-Roc εξελίχθηκε σε έναν από τους βασικούς πυλώνες της γκάμας. Η δεύτερη γενιά, λοιπόν, δεν θα μπορούσε παρά να ξεκινήσει το ταξίδι της από τον τόπο όπου γεννιέται, την Πορτογαλία. Εκεί όπου βρίσκεται το Volkswagen AutoEuropa, ένα από τα πιο προηγμένα εργοστάσια του ομίλου παγκοσμίως και το μέρος που επισκεφτήκαμε για να δούμε από κοντά πώς δημιουργείται το ολοκαίνουργιο T-Roc.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μονάδα παραγωγής της Volkswagen στη Setúbal δεν είναι απλώς ένα εργοστάσιο, αλλά μια υπερσύγχρονη βιομηχανική «πόλη». Πάνω από 5.000 άνθρωποι εργάζονται καθημερινά σε τρεις βάρδιες, με διαδικασίες απόλυτης ακρίβειας και γραμμές συναρμολόγησης που βγάζουν ένα αυτοκίνητο κάθε 90 δευτερόλεπτα ή περίπου 1.000 την ημέρα, αξιοποιώντας εξελιγμένα ρομποτικά συστήματα που διαχειρίζονται 24 εκατομμύρια επιμέρους εξαρτήματα τον χρόνο.

 Volkswagen T-Roc

Η έκταση αντιστοιχεί σε 19 γήπεδα ποδοσφαίρου, ενώ μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί πάνω από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Από το 1995 μέχρι σήμερα έχουν περάσει από εκεί Sharan, Eos, Scirocco και φυσικά η πρώτη και η δεύτερη γενιά του T-Roc, το οποίο αποτελεί πλέον αποκλειστικά «προϊόν Ευρώπης», με τα μηχανικά μέρη να προέρχονται από Γερμανία και Πολωνία. Το εργοστάσιο προετοιμάζεται ήδη για το μελλοντικό ID. Everyone, όμως προς το παρόν ο πρωταγωνιστής είναι το νέο T-Roc. Αξίζει να σημειωθεί πως από το σασί μέχρι την τελική έξοδο από το εργοστάσιο, το γερμανικό SUV χρειάζεται συνολικά περίπου 24 ώρες για να κατασκευαστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εντελώς νέα γενιά του μοντέλου ξεκινά από το design, όπου το SUV της Volkswagen ακολουθεί την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας που είδαμε στα Tiguan, Tayron και ID.7. Το αποτέλεσμα είναι ένα compact coupe SUV με καθαρότερες γραμμές, πιο αεροδυναμική σιλουέτα, με συντελεστή Cd 0,29, 10% χαμηλότερο από την πρώτη γενιά και πιο δυναμική παρουσία.

 Volkswagen T-Roc

Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη νέα μάσκα, την πιο φαρδιά κάτω γρίλια με τα προσεγμένα αεροδυναμικά στοιχεία στα δύο άκρα, τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα που ενώνονται μέσω μιας πολύ στενής LED λωρίδας και το φωτιζόμενο λογότυπο VW σε κόκκινη απόχρωση, μια λεπτομέρεια που δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο σκοτάδι.

Προχωρώντας στο πλάι, η αλλαγή είναι ακόμη πιο εμφανής. Η οροφή έχει πλέον πιο coupé κατάληξη, κάτι που χαρίζει στο T-Roc μεγαλύτερη δυναμική στο προφίλ του και το φέρνει αισθητικά πιο κοντά στη λογική ενός crossover-coupé, ενώ τα νέα ανάγλυφα πάνω από τους θόλους και τα έντονα μαρσπιέ δίνουν μια πιο μυώδη και «δεμένη» εμφάνιση, τη στιγμή που οι ζάντες φτάνουν πλέον έως τις 20 ίντσες, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία του στο δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Volkswagen T-Roc

Στο πίσω μέρος, η πιο έντονα κεκλιμένη πόρτα του πορτμπαγκάζ, η μεγαλύτερη αεροτομή και η νέα φωτεινή μπάρα που ενώνει τα πίσω LED φώτα δίνουν μια πιο premium και τεχνολογική εικόνα, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις, το λογότυπο VW φωτίζεται κι εδώ σε κόκκινη απόχρωση, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα στο σκοτάδι.

Η τεχνολογική βάση του νέου T-Roc είναι η εξελιγμένη πλατφόρμα MQB evo, η οποία επιτρέπει καλύτερους χώρους, περισσότερες τεχνολογίες και σημαντική χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Σύμφωνα με τη Volkswagen, το 16% των πλαστικών τμημάτων προέρχεται από ανακύκλωση, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους κατά 40 κιλά.

 Volkswagen T-Roc
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αμάξωμα έχει πλέον μήκος 4.373 χιλιοστά, 12,2 εκατοστά περισσότερο από την προηγούμενη γενιά, τοποθετώντας το νέο T-Roc σχεδόν στο μέσο της απόστασης ανάμεσα στο T-Cross και το Tiguan. Το πλάτος φτάνει τα 1.828 χιλιοστά και το ύψος τα 1.562 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 39 χιλιοστά, αγγίζοντας πλέον τα 2.629 χιλιοστά και προσφέροντας περίπου 3 επιπλέον εκατοστά για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Σε συνδυασμό με τον χώρο αποσκευών των 475 λίτρων (+30 σε σχέση με πριν), οι νέες διαστάσεις δημιουργούν ένα SUV αισθητά πιο ευρύχωρο, με σημαντικά αυξημένη άνεση για τους πίσω επιβάτες, ακόμα και για όσους ξεπερνούν άνετα το μέσο ύψος.

 Volkswagen T-Roc

Η αλλαγή στην εξωτερική εμφάνιση συνοδεύεται από ανάλογη αναβάθμιση στο εσωτερικό. Η καμπίνα έχει πιο καθαρή, οριζόντια αρχιτεκτονική, με γραμμές που διευκολύνουν τον προσανατολισμό και δημιουργούν μια αίσθηση τάξης και ηρεμίας. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακά υλικά και υφασμάτινες επιφάνειες υψηλής ποιότητας, στοιχείο που ανεβάζει σημαντικά τη συνολική εικόνα, αν και σε κάποια σημεία υπάρχουν πιο σκληρά πλαστικά, ενώ τα διακοσμητικά με διάτρητη και φωτιζόμενη δερματίνη δίνουν μια premium νότα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Volkswagen T-Roc

Το νέο Digital Cockpit 10 ιντσών έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερη επιφάνεια και καθαρότερη απεικόνιση, διαθέτει «black panel mode» που εμφανίζει μόνο τα απολύτως απαραίτητα για πιο ξεκούραστη νυχτερινή οδήγηση, ενώ για πρώτη φορά προαιρετικά υπάρχει και head-up display. Το infotainment είναι εντελώς νέο, με οθόνη 10,4 ιντσών ή 12,9 ιντσών, πιο γρήγορη απόκριση και δυνατότητα χειρισμού μέσω φωνητικών εντολών, υποστηρίζοντας ασύρματη συνδεσιμότητα και τη νέα ενσωμάτωση ChatGPT.

Κάτω από την οθόνη βρίσκονται φωτιζόμενα sliders που ρυθμίζουν τη θερμοκρασία και την ένταση του ήχου, ενώ στο κέντρο υπάρχει θήκη για smartphone με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης και ειδική ψύξη με μικροσκοπικά «κανάλια» που θυμίζουν πισίνα, ένα από τα «easter egg» του αυτοκίνητου.

 Volkswagen T-Roc
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα καθίσματα έχουν γίνει πιο άνετα και πιο εργονομικά, με υψηλότερη θέση οδήγησης (577 χλστ. εμπρός / 622 χλστ. πίσω) και καλύτερη στήριξη. Από την έκδοση Life και πάνω, διαθέτουν υποστήριξη μέσης, ενώ στην Style συναντάμε καθίσματα ergoActive με πνευματική λειτουργία μασάζ, Στην έκδοση R-Line, τα καθίσματα είναι πιο σπορ σε σχεδίαση, με ειδική επένδυση και ανάγλυφο “R” στο κέντρο, ενώ προαιρετικά διατίθεται και πλήρης δερμάτινη επένδυση με ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ένας περιστροφικός διακόπτης, κληρονομία από τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του, που στις βασικές εκδόσεις λειτουργεί αποκλειστικά ως ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος, το οποίο προαιρετικά μπορεί να είναι Harman Kardon, με 9 high-end ηχεία, subwoofer και 12κάναλο ενισχυτή συνολικής ισχύος 480 Watt. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ο ίδιος διακόπτης αποκτά επιπλέον ρόλους, αφού με ένα πάτημα επιτρέπει την επιλογή των οδηγικών προγραμμάτων (Eco, Comfort, Sport, Individual) και ενεργοποιεί τις λειτουργίες «Atmospheres», συνδυάζοντας φωτισμό και ήχο σε προσαρμόσιμες σκηνές.

 Volkswagen T-Roc
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη γενιά του T-Roc εφοδιάζεται επίσης με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, τεχνολογίες που μέχρι σήμερα βλέπαμε μόνο σε μεγαλύτερα μοντέλα της Volkswagen. Το αναβαθμισμένο Travel Assist, που έρχεται για πρώτη φορά στην κατηγορία, λειτουργεί ομαλά, προβλέπει εξαιρετικά τις αλλαγές σε όρια ταχύτητας και όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν μπορεί να υποστηρίξει αυτόματες αλλαγές λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Στο ίδιο πνεύμα, το Emergency Assist μπορεί να αναγνωρίσει αν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται και να μεταφέρει με ασφάλεια το όχημα στη δεξιά λωρίδα ή στο έρεισμα, ακινητοποιώντας το με φώτα κινδύνου και ηχητικές προειδοποιήσεις.

Εξίσου χρήσιμο στην καθημερινότητα είναι το νέο Exit Warning System, που προειδοποιεί τους επιβάτες πριν ανοίξουν την πόρτα αν πλησιάζει όχημα ή ποδηλάτης από πίσω, ένα σύστημα που μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο αστικών ατυχημάτων. Στα συστήματα στάθμευσης, το νέο Park Assist Pro κάνει επίσης άλμα αφού το T-Roc μπορεί να εκτελέσει πλήρως αυτόματο παρκάρισμα, να επαναλάβει αποθηκευμένους ελιγμούς έως 50 μέτρων και ακόμη και να παρκάρει μέσω smartphone χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται στο εσωτερικό.

 Volkswagen T-Roc
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με τον 1.5 eTSI, ο οποίος λειτουργεί με κύκλο Miller, διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και συνοδεύεται από σύστημα 48V. Προσφέρεται σε 116 και 150 ίππους, αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο DSG και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ανεξαρτήτως ιπποδύναμης, το mild hybrid σύστημα αποδίδει 19 ίππους και 56 Nm, ενώ σε συνθήκες coasting το όφελος στην κατανάλωση μπορεί να φτάσει τα 0,5 λτ./100 χλμ. Ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου, συμβάλλοντας επιπλέον στην οικονομία.

Αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα ο 2λιτρος TSI με ήπια υβριδική διάταξη και για πρώτη φορά σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με 204 ίππους, ενώ το 2027 θα έρθει το T-Roc R με 333 ίππους. Το μεγάλο νέο, όμως, θα έρθει το δεύτερο εξάμηνο του 2026 με το πρώτο full hybrid σύστημα της Volkswagen που θα βασίζεται επίσης στον 1.5 eTSI και θα αποδίδει 136 ή 170 ίππους και 306 Nm, πατώντας ξεκάθαρα στην κατηγορία των “παραδοσιακών” full hybrid ανταγωνιστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Πορτογαλία οδηγήσαμε την έκδοση των 150 ίππων στην R-Line, εξοπλισμένη με το ανανεωμένο σύστημα Adaptive Chassis Control (DCC) που έχει εξελιχθεί ειδικά για τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου και το διαμορφώνει ανάλογα τις απαιτήσεις του οδηγού. Παρά το γενικά πιο σφιχτό σετάρισμα, ακόμα και όταν οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες στο «τέρμα» μαλακές, το T-Roc παραμένει άνετο στις καθημερινές διαδρομές, απορροφώντας τις ανωμαλίες σωστά και προσφέροντας υψηλή ποιότητα κύλιση.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ στην πόλη, ειδικά στα προγράμματα Eco και Comfort, αλλά αποκτά το σωστό βάρος όταν αυξάνεται η ταχύτητα, δίνοντας καθαρή πληροφόρηση και βοηθώντας την αίσθηση ασφάλειας. Η συνολική συμπεριφορά είναι ισορροπημένη, πολιτισμένη και φιλική, χωρίς απότομες αντιδράσεις ακόμη και όταν αλλάζει απότομα ο ρυθμός.

Σε ανοιχτό δρόμο, το νέο T-Roc δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μεγαλύτερο μοντέλο. Η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου προσφέρουν ένα ασφαλές περιβάλλον στους επιβάτες που ενισχύεται από την καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει αποτελεσματικά την κύλιση και τους αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ μόνο σε υψηλές στροφές ακούγεται ο βενζινοκινητήρας λίγο πιο έντονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πρόγραμμα Sport το T-Roc δείχνει μια εντελώς διαφορετική πλευρά του. Οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται σχεδόν στο ελάχιστο, η ανάρτηση σφίγγει ουσιαστικά και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο να μπει σε στροφή με πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση απ’ ό,τι θα περίμενες από ένα SUV αυτής της κατηγορίας.

 Volkswagen T-Roc

Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα, αλλάζει γρήγορα και χωρίς δισταγμό, ενώ μόνο στο απόλυτο όριο το πίσω μέρος ελαφραίνει ελαφρώς, χωρίς ποτέ να φοβίζει. Τα φρένα από την άλλη έχουν πολύ καλή απόδοση, με προοδευτική αίσθηση και δυνατό δάγκωμα ακόμα και μετά από έντονη πίεση.

Η μέση κατανάλωση που είδαμε κυμάνθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ., τιμή εντός των προσδοκιών για ήπια υβριδικό 1.5 eTSI με αυτόματο κιβώτιο. Υπό πίεση, ωστόσο, μπορεί να ανέβει πάνω από τα 9 λτ./100 χλμ., κάτι αναμενόμενο δεδομένης της ιπποδύναμης και του χαρακτήρα του μοντέλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διάθεση της νέας γενιάς του Volkswagen T-Roc στην Ελλάδα αναμένεται για τα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου του 2026 και θα είναι συνολικά διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις, ενώ η full hybrid έκδοση θα ακολουθήσει μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς. Οι τιμές παραμένουν ακόμη άγνωστες, αλλά όπως φαίνεται το κόστος εκκίνησης θα κινείται πάνω από τις 30.000 ευρώ.

Το νέο T-Roc δεν είναι απλώς μια επιδερμική ανανέωση αλλά ένα μοντέλο που επιστρέφει πιο ώριμο, πιο τεχνολογικό και πιο premium σε αίσθηση, διατηρώντας την ευκολία χρήσης που το έκανε επιτυχημένο. Με νέα πλατφόρμα, καλύτερους χώρους, εξελιγμένα υβριδικά συστήματα και σημαντική αναβάθμιση στο οδηγικό κομμάτι, το γερμανικό compact SUV δείχνει έτοιμο να συνεχίσει μια ιστορία που ήδη αριθμεί πάνω από δύο εκατομμύρια πελάτες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Volkswagen T-Roc 1.5 eTSI

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 212 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5-6,0λτ./100 χλμ., 126-137 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.373/1.828/1.562 χλστ., 2.631 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.399 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 475 λίτρα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ