Οδηγούμε το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 PS Dream
CAR & MOTOR TEAM / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Το νεανικότερο B SUV της Volkswagen προσφέρεται σε μία καινούργια «ονειρική» έκδοση εξοπλισμού με το συνολικό όφελος για τον υποψήφιο αγοραστή να ορίζεται στα 5.000 ευρώ.
Η πρώτη γενιά του Volkswagen T-Roc κατάφερε αμέσως να καθιερωθεί ως μία τοπ επιλογή στην κατηγορία των B SUV και πριν μερικά χρόνια φρεσκαρίστηκε αισθητικά και τεχνολογικά για να συνεχίσει ακάθεκτο την πετυχημένη εμπορική του πορεία.

Μάλιστα, την περασμένη χρονιά περίπου 292.000 αγοραστές προτίμησαν το compact SAC της γερμανικής εταιρείας, ενώ όλα αυτά τα χρόνια περισσότερα από 2 εκατομμύρια T-Roc βρήκαν μια θέση στο γκάραζ ενός νοικοκυριού. Βέβαια, η κορυφαία εμπορική του πορεία συνεχίζεται και φέτος, όντας το πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην Ευρώπη τους πρώτους εννέα μήνες του 2025. Αυτό σημαίνει ότι το T-Roc είναι σε παγκόσμιο επίπεδο το πιο καλοπουλημένο SUV της Volkswagen, πίσω βέβαια από το μεγαλύτερο Tiguan.
BUY NOW
Αρέσει και φαίνεται
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, το VW T-Roc αρέσει στον κόσμο και για αυτό ευθύνεται το σουλούπι του. Η σχεδίασή του χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές περιμετρικά και σε συνδυασμό με το ανάγλυφο καπό με τα τέσσερα νεύρα, δένουν αρμονικά με την επιβλητική μάσκα που φέρει νέα φωτεινή υπογραφή σε όλο της το πλάτος.

Από την άλλη, η χαμηλή γραμμή της οροφής και η κλίση της πίσω πόρτας, χαρίζουν την πολυπόθητη «κουπέ» γραμμή που αναζητούν οι νεότεροι, ηλικιακά και μη, αγοραστές. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεγάλοι θόλοι με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας που διαφοροποιούνται αισθητικά ανάλογα με την έκδοση, καθώς και οι εντυπωσιακοί τροχοί αλουμινίου.
Στην έκδοση Dream μάλιστα, η εικόνα του δυναμικού T-Roc αποκτά επιπλέον στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό μεταξύ των ανταγωνιστών του, όπως το στάνταρ μεταλλικό χρώμα με διχρωμία σε κολόνες και οροφή, οι εξαιρετικής απόδοσης προβολείς IQ.Light LED Matrix με Dynamic Light Assist, η φωτεινή LEDόμπαρα στη μάσκα που τονίζει την παρουσία του και οι πίσω φιμέ γυάλινες επιφάνειες που τονίζουν το σπορ προφίλ του.

Το δυναμικό παρουσιαστικό του T-Roc Dream υποστηρίζεται πλήρως και από την μοναδική έκδοση κινητήρα με την οποία συνδυάζεται, που είναι η πολύ ταιριαστή για τα ελληνικά δεδομένα 1.5 TSI. Ο 4κύλινδρος 1.5 TSI ACT με τον άμεσο ψεκασμό, φέρει ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και ειδικά εξελιγμένα ρουλμάν στροφάλου, ενώ υπάρχει και το σύστημα απενεργοποίησης της καύσης των δύο μεσαίων κυλίνδρων Active Cylinder Management -ACT.
Η απόδοση του είναι 150 ίπποι και 250 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο 1.350 κιλών προσθιοκίνητο T-Roc 1.5 TSI είναι από τις δυνατές της κατηγορίας και για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 8,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 χλμ./ώρα. Το ίδιο πολύ καλό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω, με το πλατύ πεντάλ τους να έχει σωστή αίσθηση και διαδρομή, καθώς και ομοιόμορφη αντίσταση στο πάτημα.

Το VW T-Roc βασίζεται στην διαμορφώσιμη πλατφόρμα MQB-A1 και η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές και υπό πίεση ανταποκρίνεται ώριμα. Το τιμόνι με την σειρά του έχει σωστό βάρος και το μπροστινό σύστημα παρουσιάζει ένα αρκετά υπάκουο πρόσωπο.
Στον αυτοκινητόδρομο, το T-Roc κινείται προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, και μόνο πάνω από το όριο ταχύτητας θα γίνει αισθητός ο αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες. Επιπλέον, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονα δεν θα αναπηδήσει σε κάποια εγκάρσια ανωμαλία. Στην πόλη, το T-Roc Dream με τους 17άρηδες τροχούς αλουμινίου προσφέρει πολύ καλή άνεση και οι μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις ευνοούν την ευελιξία στην πόλη.

Η καμπίνα του T-Roc ακολουθεί οδηγοκεντρική προσέγγιση με έντονη κλίση της κεντρικής κονσόλας προς τον οδηγό και προσεγμένη εργονομία, με τις οριζόντιες γραμμές να τονίζουν ακόμα πιο πολύ το πλάτος. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά και διαθέτουν πολύ καλό μοντάρισμα.
Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους και η θέση οδήγησης ρυθμίζεται παντοιοτρόπως, δίνει εποπτική θέα και τα sport comfort καθίσματα της έκδοσης Dream προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Ο οδηγός της συγκεκριμένης έκδοσης έχει στη διάθεσή του και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,3 ιντσών με πληθώρα διαμορφώσεων και μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης. Η χρήση του είναι ιδιαίτερα εύκολη, η λήψη πληροφορίας γρήγορη, ενώ αναβαθμίζει και την εικόνα που αντικρίζει ο οδηγός. Στο κέντρο βέβαια του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών συστήματος πολυμέσων «Ready 2 Discover» που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, επαγωγική φόρτιση τηλεφώνου και τις υπηρεσίες VW Connect & VW Connect Plus.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 445 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, διαθέτοντας παράλληλα σπαστό διπλό πάτο που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του.
Dreams come true
Όπως προαναφέραμε, η νέα έκδοση Dream του T-Roc εφοδιάζει αποκλειστικά τις αυτόματες εκδόσεις DSG7 με τον 1.5 TSI και σε σχέση με την Style στην οποία βασίζεται, προσθέτει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων μεταλλικό χρώμα με διχρωμία, προβολείς IQ. Light LED Matrix με Dynamic Light Assist, εξωτερικό φωτισμό Ambient ανάμεσα στους εμπρός προβολείς, φιμέ πίσω παράθυρα, ηλεκτρικό άνοιγμα πορτμπαγκάζ, Keyless Access και σύστημα συναγερμού.

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 PS με το 7άρι αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη χρειάστηκε κατά την διάρκεια της οδηγικής εμπειρίας μας 6,9 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να ορίζονται στα 137 γρ./χλμ.
Η νέα πλούσια έκδοση εξοπλισμού Dream έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής τα 30.980 ευρώ με το συνολικό όφελος για τον πελάτη να αγγίζει τις 5.000 ευρώ, καθιστώντας την αυτομάτως ως μία συνιστώμενη επιλογή που δεν πρέπει να λείπει από την λίστα των υποψηφίων αγοραστών της κατηγορίας.

Ο τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, σε συνδυασμό με την δυναμική εμφάνιση, τις καλές επιδόσεις και τους γενναιόδωρους χώρους που προσφέρει η ποιοτική καμπίνα, ολοκληρώνουν τον premium χαρακτήρα ενός γερμανικού compact B SUV που απολαμβάνεις να οδηγείς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 207 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 137 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.236/1.819/1.584 χλστ., 2.590 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.352 κιλά
Χώρος αποσκευών: 445 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 27.980 ευρώ/87 ευρώ