https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Dongfeng Box

DONGFENG BOX

H Dongfeng συστήνεται στη χώρα μας μέσα από την κατασκευαστική αρτιότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, το οποίο εκτός των άλλων έχει διατηρήσει το χρίσμα του προσιτού.

H παρουσία κινεζικών προτάσεων στην ελληνική αγορά έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί είδηση. Αν μάλιστα καταφέρεις να βγεις τον φαύλο κύκλο των προκαταλήψεων και προσεγγίσεις με όση… διεξοδικότητα έχει απομείνει στα συρτάρια σου εν μέσω θέρους, θα αντιληφθείς ότι η συγκεκριμένη σχολή έχει κερδίσει, και μάλιστα με το σπαθί της, περίοπτη θέση στον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και προσεχώς πρόκειται να γίνουν ακόμα περισσότερα καθώς η κινεζική εισβολή στην γηραιά ήπειρο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αλλάζοντας μια για πάντα τον χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα σε εκείνους του κατασκευαστές που διεκδικούν κομμάτι της «πίτας» είναι και η Dongfeng, μια εταιρεία με έδρα τη… διάσημη για τους λάθους λόγους Wuhan, και σχεδόν 2 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024.

DONGFENG BOX

Σε ό,τι αφορά στην ελληνική αγορά, αιχμή του δόρατος για την Dongfeng πρόκειται να αποτελέσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο ακούει στο όνομα Box και φιλοδοξεί να γίνει το… κουτί της Πανδώρας για τους βασικούς ανταγωνιστές του.

Με μήκος που φτάνει τα 4,01 μέτρα και design που μαρτυρά την… εξωτική καταγωγή του, το Dongfeng Box εισάγεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις. Η κορυφαία εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 95 ίππων και συσσωρευτές φωσφορικού σιδήρου λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 42 kWh, οι οποίοι εξασφαλίζουν -αν μη τι άλλο- μια άκρως ικανοποιητική αυτονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για αρχή, βέβαια, εκείνο που οφείλεις να αναγνωρίσεις στη μικρότερη -εν Ελλάδι- πρόταση της Dongfeng είναι η κορυφαία κατασκευαστική αρτιότητα που το χαρακτηρίζει, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο οι επιμέρους επιφάνειες του θαλάμου επιβατών επιχειρούν να σπάσουν τα ποιοτικά στεγανά της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.

DONGFENG BOX

Δεν είναι μόνο τα αυτά καθαυτά τα υλικά που έχουν επιλεγεί για το εσωτερικό του Dongfeng Box αλλά κυρίως η αψεγάδιαστη συναρμογή και το εξαιρετικό τους φινίρισμα. Θα πρέπει, λοιπόν, να προσπαθήσεις πολύ ώστε να εντοπίσεις κάποια ατέλεια ή κάποια άστοχη επιλογή που να μαρτυρά την όποια προσπάθεια περιορισμού του κόστους.

Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για τον εξοπλισμό, μιας και στην κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου συναντάς στοιχεία που σπανίζουν στο εν λόγω segment. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του συστήματος καμερών που εξασφαλίζουν μια προβολή 360 μοιρών του αυτοκινήτου, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, το αεριζόμενο έδρανο του καθίσματος οδηγού και οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις του τελευταίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DONGFENG BOX

Κατά τα λοιπά, ο πλούσιος σε πληροφορίες ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 12 ιντσών, μέσω της οποίας αποκτάς πρόσβαση στις περισσότερες εφαρμογές που σχετίζονται είτε με την άνεση, είτε με την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, είτε με βασικές λειτουργικότητες του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι θα χρειαστεί να καταφύγεις στην κεντρική οθόνη ώστε να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης ή να τροποποιήσεις την ένταση με την οποία το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου ανακτά την κινητική ενέργεια κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από το γκάζι.

DONGFENG BOX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα και στην περίπτωση, βέβαια, που αξιοποιήσεις τα φυσικά χειριστήρια του… οβάλ τιμονιού, οφείλεις να αναγνωρίσεις τα περιθώρια βελτίωσης που εξακολουθεί να διαθέτει η εμπειρία χρήστη την οποία προσφέρει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Στον κρίσιμο, ακόμα και για ένα αυτοκίνητο πόλης τεσσάρων μέτρων, τομέα της χωροταξίας, το Dongfeng Box έχει τις απαντήσεις, προσφέροντας τη δυνατότητα της άνετης φιλοξενίας έως και τριών επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων, παρότι η απουσία τρίτου προσκέφαλου δημιουργεί δεύτερες σκέψεις.

Στα παραπάνω προσθέστε τις σοφά τοποθετημένες υποδοχές για μικροαντικείμενα τις κεντρικής κονσόλας, οι οποίες αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τοποθέτηση του επιλογέα των ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού.

DONGFENG BOX

Σε ό,τι αφορά στον χώρο αποσκευών, τα 326 λίτρα επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες αλλά και για μια σύντομη απόδραση από την πόλη, όντας μια επίδοση ευθέως ανάλογη του χαρακτήρα και της αποστολής του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας, λοιπόν, για το εύρος των δραστηριοτήτων που μπορεί να αναπτύξει το Box χωρίς να εκθέσει ή να εκτεθεί, ξεχωρίζει πέρα από κάθε αμφιβολία το γεγονός ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μικρού hatchback της Dongfeng αποδεικνύεται σε αστικές και περιαστικές διαδρομές απρόσμενα αποδοτικό, διαψεύδοντας στην πράξη ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.

Για το λόγου το αληθές, η Dongfeng ανακοινώνει ότι η μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας διαμορφώνεται στις 15,6 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες -μετά από μία εβδομάδα περιπλανήσεων στην αυγουστιάτικη Αθήνα- το Box σταθεροποιήθηκε παρά τη διαρκή χρήση του κλιματισμού κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 kWh/100 χλμ.

DONGFENG BOX

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε ευνοϊκές κυκλοφοριακές συνθήκες το Box μπορεί να αγγίξει σε αυτονομία τα 400 χιλιόμετρα και να δικαιώσει εκείνον που θα το επιλέξεις ώστε να καλύψει με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα το μονότονα επαναλαμβανόμενο σπίτι-γραφείο, γραφείο-σπίτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σίγουρα τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα αν και εφόσον το Box διέθετε τη λειτουργία one pedal, η οποία ως γνωστόν μεγιστοποιεί το ενεργειακό κέρδος κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης έως και την πλήρη ακινητοποίηση ή αν η επιλογή ενός εκ των προγραμμάτων οδήγησης διαδραμάτιζε έναν πιο επιδραστικό ρόλο, διαμορφώνοντας ένα αισθητά αποδοτικότερο προφίλ.

Από την άλλη, η εξαιρετική αίσθηση του μεσαίου πεντάλ, ελέω των τεσσάρων δισκόφρενων, προσδίδει εμπιστοσύνη στις κινήσεις σου, επιτρέποντας να προβλέψεις και μάλιστα με απόλυτη ακρίβεια το σημείο ακινητοποίησης. 

DONGFENG BOX

Στοιχείο που καθιστά τις μετακινήσεις σου με το Box απροβλημάτιστες είναι η ευκολία με την οποία οι 95 ηλεκτρικοί ίπποι και τα… ακαριαία διαθέσιμα 160 Nm ροπής κινούν τα 1.430 κιλά του «μικρού» Dongfeng.

Η αναφορά στην εργοστασιακή τιμή της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα (βλέπε 12,5 δευτερόλεπτα) μόνον συμβολικό χαρακτήρα θα μπορούσε να έχει, από τη στιγμή μάλιστα που η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα, οριοθετώντας τις σκοτεινές σκέψεις του χειριστή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα βέβαια από την όποια… ηλεκτρονική επιτήρηση ασκούν τα ουκ ολίγα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του Box, αποτρεπτικός παράγοντας στην προσπάθεια αναζήτησης μια δυναμικότερης πτυχής του αυτοκινήτου είναι και τα… no name ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα οποία πασχίζουν να βρουν πρόσφυση ακόμα στη στεγνή, αθηναϊκή άσφαλτο.

DONGFENG BOX

Πέρα τούτου, ο συνδυασμός των McPherson με τον ημιάκαμπτο άξονα των πίσω τροχών αποτέλεσε μια εκ τους ασφαλούς επιλογή για τους ανθρώπους της Dongfeng, χαρίζοντας στο Box τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται στις βασικές υποχρεώσεις του.

Μολονότι, λοιπόν, το extra βάρος των μπαταριών εξακολουθεί να βάζει δύσκολα σε πλαίσιο και ανάρτηση, μετατρέποντας την απόσβεση των έντονων ανωμαλιών του οδοστρώματος σε μια πραγματική δοκιμασία, τo Box απέχει από το να χαρακτηριστεί κουραστικό.

Σε αποδεκτά επίπεδα, τηρουμένων των... αστικών αναλογιών, διατηρείται και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, από το οποίο ωστόσο λείπει η απαιτούμενη αμεσότητα και η ταχύτητα στην επαναφορά γεγονός που με τη σειρά του αφαιρεί σημαντικούς πόντους από την ευελιξία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DONGFENG BOX

Στο ταμείο

Με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, το Box δηλώνει το παρών σε μια κατηγορία -εκείνη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων πόλης- από την οποία απουσιάζουν οι προτάσεις με υψηλή σχέση αξίας-τιμής.

Παρά την ηλεκτρική του φύση, λοιπόν, το πρώτο και το μοναδικό για την ώρα μοντέλα της Dongfeng στην ελληνική αγορά διατηρείται στη σφαίρα του προσιτού, ξεκινώντας στην έκδοση των 42 kWh από τα 21.340 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης λανσαρίσματος αλλά και της κρατικής επιδότησης.

Για την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση, στην οποία έρχονται να προστεθούν οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών και το σύνολο των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, η επιβάρυνση που προκύπτει είναι 2.150 ευρώ, ανεβάζοντας την τελική τιμή αγοράς στα 23.490 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 95 PS, 160 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 40kWh
Επιδόσεις: 12,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 140 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,6 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: Έως 310 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 42 kWh (40 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.020/1.810/1.570 χλστ., 2.663 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.430 κιλά
Χώρος αποσκευών: 326 λίτρα
Τιμή: 21.340 ευρώ (με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ