https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Ranger Plug-in Hybrid

Ford Ranger PHEV

Μετά από δύο χρόνια πετυχημένης εμπορικής παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, η γκάμα του Ford Ranger τελευταίας γενιάς απέκτησε μία plug-in hybrid έκδοση που υπόσχεται να γίνει ο πιο πιστός συνεργάτης.

Η Ford δεν ξέρει μόνο να κατασκευάζει επιβατικά αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς, αλλά ειδικεύεται και στην δημιουργία σωστά μελετημένων επαγγελματικών οχημάτων, είτε πρόκειται για βαν είτε για pick-up.

Ειδικά τα pick-up, τα παίζει στα δάχτυλα των χεριών της. Υπενθυμίζουμε, ότι στο portfolio της περιλαμβάνεται το δημοφιλέστερο για δεκαετίες pick-up του κόσμου (F-Series), με το «δικό» μας ευρωπαϊκό Ranger να ηγείται των πωλήσεων της κατηγορίας στη γηραιά ήπειρο για δέκατη συνεχόμενη χρονιά.

Μάλιστα, από το 2012 που λανσαρίστηκε η προηγούμενη γενιά, έχουν πουληθεί περισσότερα από μισό εκατομμύριο Ranger, όντας ένα παγκόσμιο best seller με εμπορική παρουσία σε περισσότερες από 180 χώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger PHEV

Σήμερα, η γκάμα του Ranger είναι η πληρέστερη της κατηγορίας και προσφέρεται σε εκδόσεις μονής, επιμηκυμένης και διπλής καμπίνας, με πετρελαιοκινητήρες EcoBlue 2,0 και 3,0 λίτρων σε τρεις εκδοχές απόδοσης, με βενζινοκινητήρα EcoBoost 3,0 λίτρων (Raptor), «streetάδικο» MS-RT με 3λιτρο V6 EcoBlue και επαναφορτιζόμενο υβριδικό (PHEV) όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε.

Ford Ranger PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, οι αισθητικές διαφορές εντοπίζονται στον λογότυπο της έκδοσης και τις δύο τάπες πλήρωσης καυσίμου και ρεύματος στο πίσω αριστερό φτερό. Στο εσωτερικό συναντάμε την ίδια σύγχρονη εικόνα, με τον εξοπλισμό και την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός να παραπέμπει σε SUV.

Σε δύο ταμπλό

Σκοπός της Ford δεν ήταν να διαθέσει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του δημοφιλούς Ranger για τους ευνόητους «ευρωπαϊκούς» λόγους, αλλά να συνδυάσει τις δύο τεχνολογίες σε τέτοιο βαθμό που ο επαγγελματίας οδηγός θα βγει πραγματικά κερδισμένος. Και όπως θα δείτε παρακάτω, μπορούμε να πούμε πως τα κατάφερε με πλήρη επιτυχία.

Το νέο Ford Ranger PHEV διαθέτει ένα καινούργιο σύστημα κίνησης με έναν υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης EcoBoost 2,3 λίτρων απόδοσης 187 ίππων και 411 Nm, ένα ηλεκτρομοτέρ 102 ίππων και μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 11,8 kWh. Εφοδιάζεται με τη νέα Modular Hybrid μετάδοση που ενσωματώνει το ηλεκτρομοτέρ στο καβούκι του αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων.

Ford Ranger PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνδυαστική απόδοση του νέου plug-in hybrid συστήματος κίνησης είναι 287 ίπποι και 697 Nm, όντας μία από τις αποδοτικότερες εκδόσεις στην γκάμα του μοντέλου που προσφέρει και την υψηλότερη ροπή σε αυτή.

Εντελώς εγκυκλοπαιδικά, οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο επιβεβαιώνουν το σθένος του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα το βάρους 2,25 τόνων Ranger PHEV χρειάζεται 9,2 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η τετρακίνηση e-AWD θα περάσει τη δύναμη στο δρόμο είτε χρησιμοποιώντας μόνο τον βενζινοκινητήρα είτε τον ηλεκτροκινητήρα είτε υβριδικά με ενεργοποιημένα και τα δύο μοτέρ, με στόχο να είναι αποτελεσματικό σε όλα τα είδη τερέν. Ταυτόχρονα, διαθέτει δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και ελεγχόμενο πίσω μπλοκέ διαφορικό.

Ford Ranger PHEV

Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα δαπέδου μεταξύ έξι προγραμμάτων: Eco, Normal, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts και Sand. Αυτά επεμβαίνουν στην κατανομή της ροπής στους τροχούς, την απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης, το βάρος του τιμονιού, την λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα Normal και Sport το Ranger κινείται με την τετρακίνηση στο Auto, και στο Eco ως πισωκίνητο 2H. Στα υπόλοιπα προγράμματα εμπλέκεται μόνιμα η τετρακίνηση ως 4H, με ή χωρίς κλειδωμένο πίσω διαφορικό.

Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στα προκαθορισμένα προγράμματα λειτουργίας, είτε για να διαφοροποιήσει το βήμα με την επιλογή υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων είτε για να κλειδώσει το πίσω διαφορικό μέσω φυσικών πλήκτρων στην κεντρική κονσόλα δαπέδου.

Ford Ranger PHEV

Στον τομέα της ανάρτησης, το νέο Ranger PHEV έχει διατηρήσει την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του με πίσω φύλλα σούστας, μόνο που έχει επανασχεδιαστεί για να μπορέσει να χωρέσει το πακέτο μπαταριών κάτω από την καρότσα. Παράλληλα, οι μηχανικοί της Ford επενέβησαν και στην ρύθμιση της ανάρτησης, με στόχο την βελτίωση της άνεσης, την διατήρηση των υψηλών εκτός δρόμου δυνατότητων και φυσικά την διαχείριση του επιπλέον βάρους από την μπαταρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία δεν έχει μεγάλη χωρητικότητα και σύμφωνα με την Ford είναι όση χρειάζεται για να μην αλλοιωθούν οι δυνατότητες φόρτωσης και κίνησης εκτός δρόμου. Η ίδια αναφέρει ότι το εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης επιτρέπει στο Ranger PHEV να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι 50 χλμ. και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε και πώς θα χρησιμοποιεί την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας ένα από τα προγράμματα λειτουργίας Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge.

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί μέσω σύνδεσης σε πρίζα, καθώς και από τον βενζινοκινητήρα ή συλλέγοντας ενέργεια κατά την κύλιση. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε οικιακή πρίζα θα χρειαστεί κοντά πέντε ώρες, ενώ σε wallbox περίπου 3 ώρες (OBC 3,7 kW).

Ford Ranger PHEV

Παράλληλα, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Ranger μπορεί να «μεταμορφωθεί» σε πηγή ενέργειας και να παίξει τον ρόλο γεννήτριας για τον επαγγελματία ή τον ιδιοκτήτη που λατρεύει την περιπέτεια και περνά πολλές ώρες την ημέρα μακριά από πηγή ρεύματος (V2L). Για την ακρίβεια, η λειτουργία ProPower OnBoard μετατρέπει το Ranger PHEV σε μια κινητή πηγή ενέργειας, διαθέσιμη με δύο mode, για να μην χρειάζεται να πάρετε μαζί σας εξωτερική γεννήτρια και να έχετε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καρότσα. Το βασικό πρόγραμμα παροχής ισχύος 2,3 kW (10 Amp) σας επιτρέπει να επαναφορτίζετε τις μπαταρίες και να τροφοδοτείτε τα περισσότερα ηλεκτρικά εργαλεία χειρός. Η δεύτερη επιλογή φτάνει την ισχύ των 6,9 kW (16 Amp) και είναι ικανή να τροφοδοτήσει επαγγελματικό εξοπλισμό εργασίας, από εργαλεία λείανσης και κοπής, έως εστίες μαγειρέματος για κάμπινγκ, φωτισμό καθώς και ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger PHEV

Όπως προαναφέραμε, το νέο Ranger PHEV δεν παρουσιάζει αλλαγές στις δυνατότητες φόρτωσης και ρυμούλκησης σε σχέση με τις συμβατικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 800 κιλά και να ρυμουλκήσει έως 3μιση τόνους.

Βελτιστοποίηση

Οδηγώντας το νέο Ford Ranger PHEV με τους στάνταρ τροχούς 18 ιντσών και τους σχεδόν 23 πόντους απόστασης από το έδαφος, θα αντιληφθείς αμέσως ότι πρόκειται για την ραφιναρισμένη έκδοση της γκάμας. Οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιήσει οι μηχανικοί της Ford στην ανάρτηση για την διαχείριση του επιπλέον βάρους, το ίδιο το βάρος της μπαταρίας στον πίσω άξονα και φυσικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του 4κύλινδρου EcoBoost σε σχέση με τους πετρελαιοκινητήρες, δημιουργούν ένα αρκετά πολιτισμένο περιβάλλον οδήγησης που δεν απαντάται στην κατηγορία. Για την ακρίβεια, είναι το πιο καλοστημένο όχημα με πλαίσιο τύπου σκάλας, με την ανάρτηση να λειτουργεί παντού σωστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger PHEV

Η εκκίνηση από στάση γίνεται πάντα ηλεκτρικά, ακόμα και όταν δεν έχει απόθεμα ρεύματος η μπαταρία, και η δύναμη μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς (4 Auto με Normal ή Sport Mode). Μετά γίνεται πισωκίνητο για οικονομία. Εννοείται ότι στο πρόγραμμα Eco είναι αποκλειστικά πισωκίνητο (2H). Επιπρόσθετα σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας πλην των Eco και Normal, ο θερμικός κινητήρας είναι μόνιμα ενεργοποιημένος.

Ford Ranger PHEV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αναβαθμισμένο κιβώτιο λειτουργεί πολύ γλυκά και αλλάζει ανεπαίσθητα τις πολλές σχέσεις, με το ηλεκτρομοτέρ να βοηθά αρκετά στον πράο τρόπο λειτουργίας του. Ο οδηγός έχει και δυνατότητα χειροκίνητης χρήσης του αυτόματου σασμάν από τα μικρά πλήκτρα στον επιλογέα.

Η ησυχία στην καμπίνα είναι πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και σε συνθήκες ταξιδιού θα παρουσιάσει ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο πρόσωπο. Όπως είναι λογικό όμως, θα φέρει λίγο θόρυβο από τα all terrain ελαστικά και την μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.

Ford Ranger PHEV

Εκτός δρόμου, το υβριδικό σύστημα φροντίζει για πρωτόγνωρη αμεσότητα και υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές μέχρι να φουσκώσει η τουρμπίνα. Ταυτόχρονα, η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική και δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι είναι ασταμάτητο με τα σχεδόν 700 Nm στο δεξί του πόδι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόμοια «διευκόλυνση» έχει ο οδηγός και σε κατηφορικές διαδρομές, μιας και το «φρένο» του θερμικού κινητήρα σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, προσφέρουν ελεγχόμενη κατάβαση και χαρίζουν υψηλό αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό.

Ford Ranger PHEV

Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας εξασφάλισε 35 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται γύρω από τα 7 λτ./100 χλμ και σε συνθήκες ταξιδιού θα ανέβει κοντά στα 8,5 λτ./100 χλμ. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στην πόλη μπορεί να κινηθεί σε ποσοστό 40 με 45% μόνο με ρεύμα, ακόμα και εάν δεν έχετε φορτίσει, ενώ στον επαρχιακό είναι πολύ εύκολο να πέσει η μέση κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 6,5 λτ./100 χλμ. Έχοντας κατά νου και τις επιδόσεις που προσφέρει το νέο υβριδικό σύστημα, αντιλαμβάνεστε ότι μιλάμε για πολύ χαμηλές τιμές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταμείο

Το νέο Ford Ranger PHEV διατίθεται στην χώρα μας σε δύο πλούσια επίπεδα εξοπλισμού. Η πρώτη είναι η Wildtrak, η οποία αποτελεί την δημοφιλέστερη έκδοση του μοντέλου και η δεύτερη είναι η Stormtrak, η πιο πλούσια αυτή τη στιγμή παραλλαγή που διατίθεται για το Plug- in Hybrid σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων. Και οι δύο διαθέσιμες εκδόσεις εφοδιάζονται με όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Ford Ranger PHEV

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας ορίζεται στα 65.135 ευρώ και αφορά την έκδοση Wildtrak, με την Stormtrak να κοστολογείται στα 71.960 ευρώ. Για την περίοδο όμως του λανσαρίσματος υπάρχει προωθητική ενέργεια που προβλέπει προνομιακή τιμή 48.800 ευρώ + Φ.Π.Α., σε συνδυασμό με χαμηλότοκη χρηματοδότηση 2,99% ή εναλλακτικά μηνιαίο μίσθωμα 540 ευρώ μέσω Ford Lease.

Συμπερασματικά, το νέο Ford Ranger PHEV αποτελεί ίσως την πιο ολοκληρωμένη έκδοση στην γκάμα. Συνδυάζει τις δυνατές επιδόσεις που θυμίζουν Raptor, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που παραπέμπει στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, και ταυτόχρονα προσφέρει με τα επιπλέον χαρακτηριστικά του διευκολύνσεις και «οικονομικές ελαφρύνσεις» στον επαγγελματία, και επιπλέον δυνατότητες εξερεύνησης και διαμονής στον θιασώτη της περιπέτειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger PHEV

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 2.261 κ.εκ. 187 ίπποι/4.600 σ.α.λ., 411 Nm/2.700 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 102 ίπποι (75 kW)
Συνδυαστική απόδοση: 282 ίπποι (207 kW)/4.600 σ.α.λ., 697 Nm/2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 10,1 λτ./100 χλμ., 232 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.370/1.918/1.886 χλστ., 3.270 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.243 κιλά
Διαστάσεις καρότσας: 1.605/1.217/498 χλστ.
Ωφέλιμο φορτίο: 862 κιλά
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 65.135 ευρώ-105 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ