
Ο διασημος δημοσιογράφος και πρώην παρουσιαστής του «Top Gear» και του «The Grand Tour», Jeremy Clarkson, δεν συνηθίζει να χαρίζεται στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως, υπήρξε ένα αυτοκίνητο που τον συνεπήρε.
Ο Clarkson θεωρεί μεν πως η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πτώση, έχοντας παραδοθεί στις οθόνες αφής, στα μενού και στα ηλεκτρονικά συστήματα, όμως -όσο κι αν επιμένει πως «τα ηλεκτρικά δεν έχουν ψυχή»- παραδέχεται ότι ένα μοντέλο τον κέρδισε: το νέο Renault 5 Electric.

Ο Clarkson εξηγεί πως σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι άβολα, μπερδεμένα και ανασφαλή εξαιτίας της υπερβολικής ψηφιοποίησης. Για να κλείσεις έναν προειδοποιητικό ήχο ή για να ρυθμίσεις τη θέρμανση, πρέπει να χαθείς μέσα σε μενού. «Ακόμα και στη νέα BMW M5 έχεις 30 διαφορετικές εφαρμογές - παλιά είχες ένα κουμπί Sport και τέλος. Τώρα μοιάζει με equalizer της δεκαετίας του ’70», σχολιάζει καυστικά.
BUY NOW
Ο Βρετανός δημοσιογράφος δηλώνει φανατικός υποστηρικτής των φυσικών κουμπιών, γι’ αυτό και στην καθημερινότητά του οδηγεί ένα Range Rover 18 ετών και μια Jaguar 12 ετών: «Αν θέλω να αλλάξω από το navigation στη μουσική ή να ανεβάσω λίγο τη θερμοκρασία, απλά το κάνω. Δεν μπαίνω σε κανένα μενού», υποστηρίζει.

Για την ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα πιο σκληρός: «Είπα στο Grand Tour ότι δεν με ενδιαφέρουν τα ηλεκτρικά και είδα πως αυτό είναι το μέλλον. Σκέφτηκα: πώς να ενθουσιαστώ με κάτι που δεν βγάζει ήχο;» παραδέχεται, δείχνοντας καθαρά τη νοσταλγία του για τον θόρυβο και την αδρεναλίνη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Κι όμως, όταν δοκίμασε το Renault 5 Electric, εντυπωσιάστηκε. «Είναι ένα υπέροχο μικρό αυτοκίνητο, με φοβερή εμφάνιση και αυτές τις κίτρινες λεπτομέρειες στην καμπίνα - πολύ καλοφτιαγμένο. Μακάρι μόνο να είχε κινητήρα!» δήλωσε.

Για τον Clarkson, το νέο Renault 5 είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Θεωρεί ότι τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα -είτε ηλεκτρικά είτε θερμικά- έχουν χάσει την προσωπικότητά τους και δεν αποπνέουν πια ελευθερία, κίνδυνο και γοητεία. «Τα αυτοκίνητα έγιναν ηλεκτρονικά και ηλίθια», λέει, τονίζοντας πως πριν από 10 χρόνια τα μοντέλα ήταν αξιόπιστα, άνετα, καλά εξοπλισμένα και φιλικά προς το περιβάλλον και μόνο επειδή δεν χρειαζόταν να κατασκευάζονται συνέχεια καινούρια.