BMW Head Banner

Αποστολή στη Γλασκώβη: Οδηγούμε το νέο Audi Q3

Audi Q3

Το premium SUV της Audi περνάει στην 3η του γενιά με περισσότερες τεχνολογίες και πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων για κάθε ανάγκη. Οδηγήσαμε τα νέα Q3 και Q3 Sportback στους δρόμους της βροχερής Γλασκώβης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

H Audi λανσάρει με κάθε επισημότητα στην ευρωπαϊκή αγορά τη νέα γενιά των Q3 και Q3 Sportback επιχειρώντας να βρεθεί και πάλι στις πρώτες θέσεις των premium μικρομεσαίων SUV, εκεί που η BMW X1 πραγματοποιεί το δικό της party το τελευταίο διάστημα. Οι άνθρωποι του Ingolstadt επένδυσαν σε κομβικούς τομείς για τον σύγχρονο Ευρωπαίο αγοραστή, όπως οι τεχνολογίες, τα αποδοτικά μηχανικά σύνολα εσωτερικής καύσης και φυσικά τη σχεδίαση που ανέκαθεν είχε τη δική της σημασία για τον οδηγό που επιλέγει ένα premium αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Με την πρώτη ματιά, η αύρα της ριζικά αλλαγμένης αισθητικής έρχεται από το εμπρόσθιο μέρος. Το νέο πρόσωπο του Audi Q3 παραπέμπει στα μεγαλύτερα σε διαστάσεις SUV της γερμανικής φίρμας, επενδύοντας για πολλοστή φορά στη χορταστική σε διαστάσεις κεντρική εισαγωγή αέρα - Singleframe, η οποία φιλοξενεί στο πάνω μέρος το έμβλημα της φίρμας. Η ξεχωριστή ταυτότητα του γερμανικού SUV συμπληρώνεται από τα νέα φωτιστικά σώματα. Στο επάνω μέρος οι ακροβολισμένες οριζόντιες λεπτές ψηφιακές γραμμές Matrix LED αναλαμβάνουν να παίξουν τον ρόλο των φωτών ημέρας, ενώ τα κάθετα τοποθετημένα στοιχεία στα δεξιά και στα αριστερά του προφυλακτήρα αποτελούν τα κύρια στοιχεία φωτισμού (με το προαιρετικό πακέτο Digital Matrix LED κατά τη διάρκεια της νύχτας το σύστημα φωτισμού μπορεί να απεικονίζει διάφορα μηνύματα – πληροφορίες στην άσφαλτο μέσω των οποίων ενημερώνεται ο οδηγός, όπως για παράδειγμα η διατήρηση σταθερής πορείας εντός της λωρίδας κίνησης).

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα premium αισθητική φέρει και το πίσω μέρος, με τα προαιρετικά OLED φωτιστικά σώματα και τους φωτιζόμενους κύκλους της Audi. Συνολικά, η αθλητική σιλουέτα του νέου Q3 είναι αρκετά ελκυστική και θα λέγαμε πως σε πολλά σημεία παραπέμπει στα νέα Q5 και Q6 e-tron (η coupe αισθητική είναι και πάλι παρούσα στην έκδοση Sportback).

Από εκεί και πέρα, η Audi χρησιμοποιεί και πάλι την πλατφόρμα MQB Evo, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.681 χλστ. και το μήκος να είναι οριακά αυξημένο κατά 4 χιλιοστά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά (συνολικό μήκος 4.531 χλστ.). Σημειώστε, επίσης, πως η 3η γενιά του μοντέλου παρουσιάζει αυξημένη απόσταση από το έδαφος από τον προκατάτοχό της στα 199 χλστ.

Εσωτερικό: Ένα πλήρες ψηφιακό περιβάλλον

Audi Q3

Ο premium αέρας είναι άμεσα αντιληπτός στην καμπίνα του νέου Audi Q3 με την ποιότητα κατασκευής να μην επιδέχεται κριτικής, ακολουθώντας το στιβαρό μοτίβο που μας έχει συνηθίσει η γερμανική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit Plus των 11,9 ιντσών, ο οποίος συνοδεύεται με το MMI Touch Display infotainment σύστημα με οθόνη 12,8 ιντσών, συνδυασμός που δημιουργεί ένα χορταστικό ψηφιακό περιβάλλον για τους λάτρεις των high tech εφαρμογών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να κάνουμε και στη νέα δομή που χρησιμοποιεί η Audi στο Q3 για πρώτη φορά, καθώς η λεπτή ράβδος που βρίσκουμε πίσω από το τιμόνι φέρει στα δεξιά τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και στα αριστερά έναν περιστροφικό διακόπτη για τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και των φώτων (η αρχιτεκτονική του τιμονιού παραπέμπει στα e-tron μοντέλα της φίρμας).

Φυσικά, ο κατάλογος εξοπλισμού των νέων Q3 και Q3 Sportback περιλαμβάνει τα πάντα στους τομείς της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας και της τεχνολογίας (φωνητικές εντολές μέσω AI που εξελίσσεται με βάση τις συνήθειες του οδηγού, σύστημα που αναλαμβάνει την ακινητοποίηση του οχήματος όταν οδηγός δεν αντιδρά, park assist και reverse assistant που πραγματοποιεί αυτόματα το παρκάρισμα του αυτοκινήτου κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και πολλά ακόμη στοιχεία).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Σε επίπεδα χώρων το νέο Audi Q3 έρχεται βελτιωμένο συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, με το πορτ μπαγκάζ των 488 λίτρων να φτάνει τα 575 λίτρα με τη χρήση του στάνταρ συρόμενου πίσω καθίσματος.

Σε βενζίνη, diesel και plug-in υβριδικό με ηλεκτρική αυτονομία 119 χιλιομέτρων

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Audi Q3 περιλαμβάνει 5 συνολικά επιλογές που συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο. Στον τομέα της βενζίνης βρίσκουμε έναν 1.500αρη κινητήρα με ήπια υβριδικό σύστημα απόδοσης 150 ίππων και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων Cylinder on Demand. Οι ισχυρότερες βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου εφοδιάζονται με 2λιτρο TFSI μοτέρ, απόδοσης 204 και 265 ίππων (320 και 400 Nm ροπής αντίστοιχα) και συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης Quattro.Για όσους επιμένουν στους diesel κινητήρες, η μοναδική επιλογή αφορά τον 2,0 TDI με απόδοση 150 ίππων και 360 Nm ροπής (στάνταρ δικίνητο με μέση κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή της γκάμας των νέων Audi Q3 και Q3 Sportback συναντούμε μια plug-in υβριδική διάταξη συνολικής απόδοσης 272 ίππων και 400 Nm ροπής, η οποία αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1,5 TFSI και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 25,7 kWh, που χαρίζει αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια για 119 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο WLTP. Παράλληλα, η Audi υπόσχεται μέση κατανάλωση καυσίμου από 1,7 έως 2,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που δεν υπερβαίνουν τα 49 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης του νέου SUV της Audi στη Γλασκώβη, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βασική του έκδοση, δηλαδή εκείνη εφοδιάζεται με τον 1.500άρη ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα των 150 ίππων. Ξεπερνώντας το αρχικό στρες που δημιουργεί η οδήγηση ενός αριστεροτίμονου αυτοκινήτου στις συνθήκες κίνησης της Αγγλίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, κινηθήκαμε για αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε κλειστές διαδρομές με άπειρο φυσικό κάλλος, το οποίο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της Βόρειας Αγγλίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Όπως μας υποσχέθηκαν οι άνθρωποι της Audi, η νέα γενιά του Q3 είναι συνολικά αναβαθμισμένη σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς μέσω μιας σειράς μηχανικών παρεμβάσεων στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης αλλά και στην ηχομόνωση. Το γερμανικό SUV, χωρίς να είναι ακραίο στα σημεία, σε ταξιδεύει χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους στις υψηλές ταχύτητες, φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες τους οδοστρώματος (ακόμη και με τις 20άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που έφερε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε), ενώ ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιεί με την πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό.

Το βασικό μοτέρ έδειξε να κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.700 κιλών περίπου, παράγοντας αρκετά παραπάνω ντεσιμπέλ μόνο σε συνθήκες kick down. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση που είδαμε δεν ξεπέρασε τα 7,8 λτ./100 χλμ., χωρίς κάποιον ιδιαίτερο σεβασμό στο δεξί πεντάλ. Συνολικά και εν αναμονή της αναλυτικής μας δοκιμής στους ελληνικούς δρόμους, η νέα γενιά του Audi Q3 θα λέγαμε πως παραμένει μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση σε όλους τους τομείς επιλογή στην κατηγορία premium SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε 3 επίπεδα εξοπλισμού από 41.980 ευρώ

Το νέο premium SUV της Audi προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε 3 εξοπλιστικά πακέτα, τα Advanced, Premium και S Line. Σημαντικό στοιχείο σε αυτόν τον τομέα αποτελεί το γεγονός πως το «βασικό» Advanced πακέτο να περιλαμβάνει σχεδόν όλα όσα μπορεί να απαιτήσει ο υποψήφιος αγοραστής της εν λόγω κατηγορίας (Park Assist Plus με κάμερα 360 μοιρών, Audi Virtual Cockpit plus 11,9 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρική ρύθμιση πλάτης στα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος του πορτ μπαγκάζ,  Active Cruise Control και πολλά ακόμη στοιχεία). Φυσικά, η Audi προσφέρει, επίσης, έναν μακρύ κατάλογο αξεσουάρ για πλήρη εξατομίκευση των νέων Q3 και Q3 Sportback.

Audi Q3

Όσον αφορά το κόστος απόκτησης των διαθέσιμων εκδόσεων, οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής (το 2λιτρο TSI μοτέρ που θα συνδυάζεται με τετρακίνηση Quattro θα είναι διαθέσιμο μέσα στο 2026):

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Q3 Αdvanced TFSI S tronic Hybrid 1,5 150 PS: 41.980 ευρώ (43.980 ευρώ το Sportback)
  • Q3 Advance TDI S tronic 2,0 150 PS: 49.980 ευρώ (51.980 ευρώ το Sportback)
  • Q3 Advanced e-hybrid S tronic 1,5 272 PS: 50.980 ευρώ (52.980 ευρώ το Sportback)

To μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στη χώρα μας με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν τον Νοέμβριο.

Audi Q3

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Audi Q3 TFSI S tronic Hybrid 1,5 150 PS

Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.50-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 209 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 137 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.531/1.859/1.588 χλστ., 2.681 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.700 κιλά
Χώρος αποσκευών: 488 λτ. – 575 λτ. (με τα στάνταρ συρόμενα καθίσματα)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 41.980 ευρώ - 88 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ