Για να οδηγήσεις αυτή την Porsche πρέπει να διαβάσεις ένα εγχειρίδιο... 30 σελίδων

Porsche 963 LMDh

Οι εργοστασιακοί οδηγοί της Porsche στους αγώνες αντοχής χρειάζονται εκτενή μελέτη των περίπλοκων υβριδικών συστημάτων του αγωνιστικού πρωτοτύπου 963 για να καταφέρουν να την οδηγήσουν.

Το δυσκολότερο και πιο πολύπλοκο σημείο της μελέτης αφορά σε όλες τις λειτουργίες που προσφέρει το προηγμένο τιμόνι της καινούριας Porsche 963: εκτός από τα paddles αλλαγής ταχυτήτων, περιλαμβάνει και τα κουμπιά, τους διακόπτες και τους περιστροφικούς διακόπτες για τη λειτουργία του περίπλοκου υβριδικού συστήματος του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι η Porsche 963 είναι ένα από τα πολλά νέα αγωνιστικά πρωτότυπα που θα κάνουν το 2023 το ντεμπούτο τους στην κορυφαία κατηγορία LMDh των αγώνων αντοχής, τόσο στο ευρωπαϊκό WEC (και τις 24 ώρες του LeMans) όσο και στο αμερικανικό πρωτάθλημα της IMSA.

Το γερμανικό υβριδικό hypercar διαθέτει κινητήρα V8 με twin-turbo 4.6 λίτρων, που αποδίδει 680 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. Μαζί, αντλεί την ενέργεια του φρεναρίσματος των πίσω τροχών, την αποθηκεύει και τη διοχετεύει στους τροχούς συμπληρωτικά της ισχύος του κινητήρα βενζίνης. Η ρύθμιση της άντλησης και διοχέτευσης της ενέργειας έχει δεκάδες παραμέτρους, που καθορίζονται όλες από τα κουμπιά στο τιμόνι.

Το manual που πρέπει να διαβάσει ο οδηγός έχει πάνω από 30 σελίδες, είπε ο Jonathan Diuguid, διευθυντής της αμερικανικής ομάδας της Porsche στους αγώνες sportscars της IMSA, της Porsche Penske Motorsport. «Μπορούμε να καταλάβουμε αν δεν τις έχουν διαβάσει, διότι αν ζητήσουμε μια αλλαγή και δεν τη δούμε από την τηλεμετρία στα πιτς, πρέπει να σταματήσουμε και να εξηγήσουμε τη διαδικασία ξανά. Έχουμε περιστροφικούς διακόπτες που ρυθμίζουν διάφορα επίπεδα, και διαφορετικά χρώματα και ενδείξεις και γράμματα. Είναι σημαντικό να τα καταλάβουν όλα», συνέχισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους μοχλούς του τιμονιού περιλαμβάνεται και ένας που ρυθμίζει τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας για την πλήρωση της μπαταρίας με ενέργεια. Επιπλέον, από το τιμόνι -από τα κουμπιά στο άνω μέρος του- ρυθμίζονται τα επίπεδα του traction control, για στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτο ή συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης.

Παράλληλα, υφίστανται διακόπτες για το σύστημα πέδησης, για τα προειδοποιητικά φώτα και τα πίσω φώτα σε ενδεχόμενο βροχής, ενώ η κεντρική οθόνη προβάλλει αριθμούς και μηνύματα, τους χρόνους του γυρολόγιου και τη σχέση μετάδοσης, καθώς και άλλες κρίσιμες πληροφορίες. Μέσω την οθόνης, ο οδηγός και οι μηχανικοί επιλέγουν τις ρυθμίσεις όλων των εργαλείων που έχουν διαθέσιμα, για να μην πελαγώνουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ζωή των δέκα οδηγών της εργοστασιακής Porsche στο αμερικανικο πρωτάθλημα της IMSA και στο παγκόσμιο WEC (που περιλαμβάνει το LeMans) γίνεται μεν ευκολότερη αν μάθουν καλά το manual, αλλά οι μπελάδες τους δεν τελειώνουν εκεί. Οι μηχανικοί της ομάδας κάνουν συνεχώς διορθωτικές αλλαγές στο εγχειρίδιο, καθώς εξελίσσουν διαρκώς το υβριδικό και τα ηλεκτρονικά συστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, πολλές φορές οι μηχανικοι δεν προλαβαίνουν καν να στείλουν το ανανεωμένο εγχειρίδιο στους οδηγούς, και εκείνοι με έκπληξη διαπιστώνουν ότι υπάρχουν νέοι ή αλλαγμένοι διακόπτες στο τιμόνι. Σε αυτή την περίπτωση καταφεύγουν στη ραδιοεπικοινωνία, για να ρωτήσουν τους μηχανικούς τους ποιο διακόπτη πρέπει να χρησιμοποιήσουν, όταν βρίσκονται στην πίστα. Όμως, ακόμα και οι μηχανικοί τους ενίοτε πρέπει με τη σειρά τους να ρωτήσουν τους μηχανολόγους που εξελίσσουν το υβριδικό σύστημα, για να βρουν την απάντηση.

Όλα αυτά πρέπει να εξομαλυνθούν και να λειτουργούν στην εντέλεια και εν πλήρη αρμονία, πριν από τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος της νέας σεζόν - τις 24 Ώρες της Daytona, στο τέλος Ιανουαρίου 2023. Και αν σκεφτεί κανείς ότι ακόμη το τιμόνι έχει κάποιες θέσεις για διακόπτες που θα προστεθούν το προσεχές χρονικό διάστημα, αυτή δεν μοιάζει με καθόλου εύκολη άσκηση για τους οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ