Τα καλύτερα μικρά με μοτέρ έως 1.200 κυβικά

Peugeot 208

Πολλές και ενδιαφέρουσες είναι οι επιλογές που έχουν όσοι ψάχνουν το επόμενο μικρό αυτοκίνητο τους αναφορικά με τις διαθέσιμες επιλογές σε μοτέρ έως και τα 1,2 λίτρα.

Οι σύγχρονες προτάσεις που απαρτίζουν την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων δεν βρίσκονται τυχαία στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, καθώς είναι σε θέση να δώσουν λύσεις σε μεγάλο εύρος της μερίδας του κοινού. Αυτό το πετυχαίνουν τόσο με αυτά που προσφέρουν στους τομείς των χώρων και των τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας, όσο και με τους κινητήρες μικρού κυβισμού που φέρουν. Οι τελευταίοι έρχονται σε πολλές και διαφορετικές εκδόσεις καλύπτοντας έτσι με άνεση διαφορετικές απαιτήσεις αναφορικά με την συνολική απόδοση ή την οικονομία που αποζητά το κοινό. Αυτό θα το διαπιστώσετε και εσείς με τις επιλογές που προσφέρουν τα πέντε καλύτερα μικρά της ελληνικής αγοράς με μοτέρ έως 1,2 λίτρα στο αφιέρωμα που ακολουθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Citroen C3

Με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 1.000.000 αντίτυπα από τότε που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, το Citroen C3 είναι το αυτοκίνητο που σε βάζει «κανονικά» στον κόσμο της γαλλικής εταιρίας, αναφορικά με τη σχεδίαση αλλά και τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Έχοντας ανανεωθεί σχετικά πρόσφατα το C3 εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις της κατηγορίας, έχοντας σαν σύμμαχο και την πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας με τιμές που εκκινούν από τα 12.900 ευρώ.

Φυσικά μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την εμπορική επιτυχία μικρού γαλλικού μοντέλου φέρουν τα κινητήρια σύνολα που βρίσκονται κάτω από το καπό του και αναφερόμαστε συγκεκριμένα στον πολύ καλό 3κύλινδρο Puretech του 1,2 λίτρου. Το C3 φέρει αυτό το μοτέρ σε δύο διαμορφώσεις, με ή χωρίς υπερσυμπιεστή καυσαερίων δίνοντας έτσι στον ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να βρει ακριβώς το mix που ψάχνει μεταξύ οικονομίας και επιδόσεων. Η συμπεριφορά του C3 δίνει έμφαση στην άνεση όσων βρίσκονται στην καμπίνα του με την απορροφητικότητα να εξομαλύνει σε σημαντικό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και την φιλικότατη συμπεριφορά να χαρακτηρίζεται από προοδευτικότητα στις αντιδράσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βασική του έκδοση, το ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο μοτέρ των 83 ίππων και 118 Nm προσφέρει ήδη επιδόσεις που φτάνουν και περισσεύουν για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον, ενώ πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσετε ούτε σε μεγαλύτερες αποστάσεις εκτός των τειχών. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι το C3 χρειάζεται 13,3 δεύτερα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα με την τελική του να φτάνει στα 169 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση φτάνει στα 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 122 γρ./χλμ. με το μικρό γαλλικό να απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας -βασική έκδοση Flair με τροχούς 15 ιντσών.

Για εκείνους που κινούνται πιο συχνά στον αυτοκινητόδρομο με αυξημένο φορτίο ή απλά επιθυμούν υψηλότερες επιδόσεις, η υπετροφοδοτούμενη έκδοση του PureTech ανεβάζει την απόδοση στους 110 ίππους και τα 205 Nm στις 5.550 και 1.750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,4 δευτερόλεπτα και η τελική ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα με την μικτή κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 να φτάνουν στα 5,5 λτ./χλμ. και τα 124 γρ./χλμ αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ford Fiesta

Το Fiesta βρίσκεται δικαιωματικά ανάμεσα στα πιο εμπορικά μοντέλα της Ford επί ευρωπαϊκού εδάφους βρισκόμενο επί σειρά ετών στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων στην κατηγορία του. Από τους κύριους λόγους που συντελούν στην επιτυχημένη πορεία του είναι η δυναμική συμπεριφορά του έκανε το Fiesta να ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας γενιά του. Το μικρό της Ford καταφέρνει να πείθει για τις δυνατότητες του εντός αλλά και εκτός πόλης αντιμετωπίζοντας με την ίδια ευκολία το ασφυκτικό αστικό περιβάλλον με τους αυτοκινητόδρομους.

Η ευχαρίστηση φυσικά συνεχίζεται και στον επαρχιακό με τον οδηγό να έχει ως σύμμαχο, πέρα από το καλό τιμόνι, το θετικό κιβώτιο αλλά και ένα γραμμικό σε αίσθηση μεσαίο πεντάλ με δύναμη πέδησης που βάζει σε εύκολα σε τάξη τις ορμές του κινητήρα. Παράλληλα οι χώροι για τέσσερις επιβαίνοντες είναι καλοί για μικρό μοντέλο, με τα 311 λίτρα του πορτμπαγκάζ να βρίσκονται στα πλαίσια των μοντέλων της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη βασική του κιόλας έκδοση το Fiesta είναι διαθέσιμο με τον πολύ καλό υπετροφοδοτούμενο 1000άρη EcoBoost με απόδοση 100 ίππων και 170 Nm ροπής που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Με αυτό το μοτέρ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,9 δεύτερα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 177 χλμ./ώρα.

Ακολουθούν οι ήπια υβριδικές εκδόσεις mHEV με την ισχύ να ανεβαίνει στους 125 και 155 ίππους. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 48 V ολοκληρώνει τη μεστή απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, υποβοηθώντας στις επιταχύνσεις με επιπλέον ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ εξαιρετικά λειτουργεί και το σύστημα start and stop που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση στο μποτιλιάρισμα. Στην κορυφαία έκδοση των 155 ίππων και 220 Nm χρειάζονται 8,9 δεύτερα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα με την τελική να φτάνει στα 219 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές του Ford Fiesta εκκινούν από τα 15.671 ευρώ.

Peugeot 208

Για εκείνους που επιζητούν δυναμισμό και κομψότητα, το Peugeot 208 είναι σίγουρα από εκείνα τα μοντέλα που θα βρεθούν στην κορυφή της λίστας των επιλογών τους, με την χαρακτηριστική του σχεδίαση να αποτελεί το πρώτο από τα δυνατά του σημεία.

Το χαρακτηριστικό design της Peugeot προχωρά και στην καμπίνα του 208 που κερδίζει τις εντυπώσεις σε επίπεδο σχεδίασης αλλά και ποιότητας κατασκευής. Η φιλοσοφία i-cockpit κυριαρχεί στη σχεδίαση του ταμπλό και η ποιότητα των υλικών συμπληρώνει την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο.

Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υλικά να έχουν πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένες υφές, ενώ από πλευράς χώρων το 208 βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Στα 311 λίτρα αρκετά καλή χαρακτηρίζεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δρόμο το 208 παρουσιάζει εικόνα που θυμίζει μεγαλύτερο μοντέλο με το σίγουρο πάτημα και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης να συνδυάζονται με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και χαρακτηριστική απορροφητικότητα των ανωμαλιών χωρίς να θυσιάζεται ο έλεγχος.

Το Peugeot 208 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, στη βασική του έκδοση, με τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο PureΤech των 1,2 λίτρων και 75 ίππων. Στον εξοπλισμό της έκδοσης περιλαμβάνεται multimedia σύστημα με τέσσερα ηχεία, μονόχρωμη οθόνη αφής πέντε ιντσών με θύρα USB και bluetooth, air condition, cruise control και περιοριστής ταχύτητας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.

Φυσικά το 208 είναι διαθέσιμο και με τις ισχυρότερες turbo εκδόσεις του PureΤech με απόδοση από 100 έως και 130 ίππους για την κορυφαία έκδοση GT. Στη μεσαία του έκδοση ο PureTech προσφέρει στο μικρό της Peugeot 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική της τάξης των 188 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H τιμή εκκίνησης για το μικρό των Γάλλων στην ελληνική αγορά, για τη βασική έκδοση Like, είναι τα 13.900 ευρώ.

Renault Clio

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Renault Clio

Στην τελευταία του γενιά το Renault Clio είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό που συνεχίζει επάξια στο δρόμο που χάραξαν τα προηγούμενα μοντέλα. Στα δυνατά σημεία του μικρού των Γάλλων συγκαταλέγεται η οδική συμπεριφορά με την ποιότητα κύλισης να έχει βελτιωθεί σημαντικά και να συνεισφέρει τα μέγιστα στη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για την αντιμετώπιση μικρών αλλά και μεγάλων αποστάσεων.

Η καμπίνα του Clio έρχεται να συμπληρώσει τη δυναμική και εκλεπτυσμένη σχεδίαση του αμαξώματος με την καμπίνα να έχει δεχθεί επίσης την απαραίτητη προσοχή στις λεπτομέρειες και την ποιότητα των υλικών. Η συνολική εικόνα αναβαθμίζεται περαιτέρω στις πλουσιότερα εξοπλισμένες εκδόσεις, με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Γενικότερα η εργονομία είναι προσεγμένη, με το multimedia σύστημα να δίνει παράλληλα πρόσβαση και στις ρυθμίσεις για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, γρήγορα και με τρόπο κατανοητό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό του Clio τέσσερις ενήλικες θα βρουν τους απαραίτητους χώρους για να νιώσουν άνετα εντός και εκτός των τειχών της πόλης, με το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων να φροντίζει δεόντως για την μεταφορά των αποσκευών τους.

Το Renault Clio μπορεί να αποκτηθεί στην έκδοση Authentic, έχοντας κάτω από το καπό του τον turbo κινητήρα βενζίνης TCe του ενός λίτρου με απόδοση 90 ίππων και 160 Nm στις 5.000 και 2.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η εν λόγω έκδοση φέρει στον εξοπλισμό της, μεταξύ άλλων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, υπολογιστή ταξιδιού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και το σύστημα Radio Connect R & Go της γαλλικής εταιρίας.

Πριν από το turbo μοτέρ, στη γκάμα του Clio θα βρείτε τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη SCe των 65 ίππων, μια λύση που εξυπηρετεί άριστα αν οι διαδρομές σας είναι κυρίως αστικές και περιαστικές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η έκδοση του 1.0 TCe που κινείται με υγραέριο (LPG) και 100 ίππους, παρέχοντας μία εναλλακτική λύση οικονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές του Renault Clio στη χώρα μας ξεκινούν από τα 13.790 ευρώ.

Toyota Yaris

Η νέα γενιά του Toyota Yaris έχει καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς με το μικρό της ιαπωνικής εταιρίας να παρουσιάζεται πιο ώριμο και δυναμικό από ποτέ. Πλήρως ανανεωμένο σε όλους τους τομείς, το Yaris διακατέχεται από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρίας και παρουσιάζεται σαφώς πιο δυναμικό και νεανικό από το προηγούμενο.

Στο εσωτερικό του, το Yaris προσφέρει πολύ καλή συνολικά ποιότητα κατασκευής, με την προσεγμένη εργονομία του να βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ της Toyota, έχοντας παράλληλα επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 286 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα 13.770 ευρώ, που αποτελούν και την τιμή εκκίνησης για τις εκδόσεις του Yaris στη χώρα μας, το μικρό της ιαπωνικής εταιρίας είναι διαθέσιμο στην έκδοση Active με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης της ιαπωνικής εταιρίας, με χωρητικότητα ένα λίτρο και απόδοση που φτάνει στους 72 ίππους και τα 93 Nm. Σε αυτή την έκδοση τα 0-100 έρχονται σε 4,6 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.

Η βασική έκδοση του Yaris φέρει στον στάνταρ εξοπλισμό άνεσης εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, air condition και ηλεκτρικό κλείδωμα θυρών αλλά και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2. Το τελευταίο περιλαμβάνει οθόνη αφής επτά ιντσών, bluetooth hands free, δύο ηχεία, θύρα USB, ενώ και το τιμόνι φέρει χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Να σημειωθεί ότι το multmedia του Yaris δέχεται και φωνητικές εντολές. Τέλος, το μικρό της Toyota φέρει στάνταρ και έναν από τους πληρέστερους εξοπλισμούς ασφάλειας και υποβοήθησης για τον οδηγό του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ