Οι καλύτεροι ατμοσφαιρικοί κινητήρες της αγοράς

Mazda CX-30

Τα υπετροφοδοτούμενα σύνολα έχουν κατακλύσει την αγορά στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας όμως είναι ακόμη ζωντανός!

Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι εκείνοι που έχουν επικρατήσει ως επιλογή τα τελευταία χρόνια και από αυτό το γεγονός δεν εξαιρείται καμία κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων. Υπάρχουν όμως και κάποιοι κατασκευαστές που επιμένουν… ατμοσφαιρικά, όπως μπορείτε να δείτε και εσείς στις προτάσεις που ακολουθούν, οι οποίες περιλαμβάνουν στα δυνατά τους σημεία και την οικονομία καυσίμου, τόσο στην πόλη όσο και έξω από αυτή. Πάμε να δούμε μαζί τους καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που μπορεί να αποκτήσεις κανείς, αλλά και ποια είναι τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς που τους χρησιμοποιούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota

1.0 Dual VVT-i

Ένας κινητήρας που έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του σε διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις, το ατμοσφαιρικό μοτέρ του λίτρου της ιαπωνικής εταιρίας, με το διπλό σύστημα χρονισμού των βαλβίδων του εξακολουθεί να βρίσκεται στη γκάμα της Toyota, προσφέροντας της «οικονομικές» υπηρεσίες του.

Το 1000άρι μοτέρ αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής στις 6.000 και 4.400 σ.α.λ., αντίστοιχα και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Το μικρό ατμοσφαιρικό μοτέρ της Toyota κινεί το Aygo, σε όλες του τις εκδόσεις ως η μοναδική διαθέσιμη επιλογή, προσφέροντας 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου φτάνeι στα 5-5,1 λίτρα στο μικτό κύκλο κατά το πρότυπο WLTP και οι εκπομπές CO2 στα 113-115 γρ./χλμ. Από 10.750 ευρώ.

Ο κινητήρας αποτελεί επίσης και τη βασική επιλογή στη γκάμα του νέου Yaris με την τελική να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 14,6 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση καυσίμου είναι 5,33 λτ./100 χλμ. και οι CO2 ανέρχονται στα 121-126 γρ./χλμ. Από 13.770 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μοντέλα, εκτός Toyοta, που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μοτέρ είναι και τα Citroen C1 και Peugeot 108, δύο μοντέλα που προήλθαν, μαζί με το Aygo, από τη γνωστή κοινοπραξία μεταξύ των Ιαπώνων και του PSA Group.

DOHC 12-valve VVT-i

Ένα ακόμη ατμοσφαιρικό σύνολο που βρίσκεται στη γκάμα των μοντέλων της Toyota είναι ο σχετικά νέος εν σειρά 3κύλινδρος των 1,5 λίτρων με τις 12 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Το εν λόγω μοτέρ, που χαρακτηρίζεται για την πολιτισμένη λειτουργία και την γραμμική κορύφωση της ισχύος του, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αλλά και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Η απόδοση του ανέρχεται στους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής στις 6.600 και 4.800-5.000 σ.α.λ. αντίστοιχα.

Ο 1500άρης κινητήρας της ιαπωνικής εταιρίας αποτελεί ένα από τα βασικά ατού του νέου Yaris. Με αυτόν κάτω από το καπό του τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε εννέα δευτερόλεπτα (10,2 με CVT κιβώτιο) και η τελική φτάνει στα 180 χλμ./ώρα. Παράλληλα η κατανάλωση ανέρχεται στα 5,3 λίτρα στον μικτό κύκλο του WLTP και οι εκπομπές CO2 στα 125 γρ./χλμ. Από 16.850 ευρώ.

Toyota Corolla sedan
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από το Yaris, ένα ακόμη μοντέλο που επωφελείται από το μοτέρ των 1,5 λίτρων είναι η sedan έκδοση της Corolla, όπου τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 12,1 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 190 χλμ./ώρα -CO2 128-139 γρ./χλμ. και κατανάλωση από 5,7-6,1 λτ./100 χλμ. Επίσης διαθέσιμος και με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Από 17.270 ευρώ.

Stellantis

1.2 PureTech

Εξελιγμένος από το Group PSA, πριν από τη συγχώνευση του με την FCA Automobiles, ο 3κύλινδρος PureTech 1200άρης κινητήρας έχει κατακτήσει ουκ ολίγα βραβεία μέχρι σήμερα και αποτελεί τη «ραχοκοκκαλιά» των κινητήριων συνόλων για τα μοντέλα των Peugeot, Citroen αλλά και Opel.

Στη βασική του διαμόρφωση, χωρίς υπερσυμπιεστή, το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με μηχανκό κιβώρτιο πέντε σχέσεων και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από πλευράς απόδοσης: μία με 75 ίππους για τα μοντέλα της Peugeot και Opel και μία με 83 ίππους για τη Citroen. .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Citroen αξιοποιεί τον ατμοσφαιρικό PureTech στο νέο C3, όπου η απόδοση του φτάνει στους 83 ίππους και τα 118 Nm στις 5.750 και 2.750 σ.α.λ. Η τελική σε αυτή την περίπτωση στα 169 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 13,3 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση στον συνδυασμένο κύκλο είναι 5,4 λτ./100 χλμ. Από 12.900 ευρώ.

Το μοντέλο της Peugeot που έχει κάτω από το καπό του τον ατμοσφαιρικό PureTech είναι η στάνταρ έκδοση του νέου 208. Με 75 ίππους και 118 Nm ροπής στις 5.750 και 2.750 σ.α.λ. αντίστοιχα τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δευτερόλεπτα και η τελική είναι 174 χλμ./ώρα. Η συνδυασμένη κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. Από 13.500 ευρώ.

Το ίδιο 3κύλινδρο μοτέρ αποτελεί το κινητήριο σύνολο και του νέου Opel Corsa, στη βασική έκδοση του μικρού της γερμανικής εταιρίας. Χαρίζει στο Corsa 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα και τελική 174 χλμ./ώρα με συνδυασμένη κατανάλωση 5,3-5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 20-133 γρ./χλμ. Από 14.550 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mazda

Κόντρα στις τάσεις της εποχής, η ιαπωνική εταιρία έχει στο οπλοστάσιο της μια σειρά από ατμοσφαιρικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης στα 1,5 έως και 2,0 λίτρα, που δεν φέρουν κάποια υπερτροφοδότηση.

Ο μικρότερος από αυτούς είναι ο εν σειρά 4κύλινδρος των 1,5 λίτρων, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το καπό του MX-5. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο που χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία αλλά και τον ενδιαφέρον ήχο, αποδίδει 132 ίππους και 152 Nm ροπής στις 7.000 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το μοτέρ χαρίζει στο ελαφρύ MX-5 πολύ καλές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 204 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η μικτή κατανάλωση είναι 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι ρύποι CO2 ανέρχεται σε 142 γρ./χλμ. Τιμή εκκίνησης για το MX-5 των 1,5 λίτρων τα 26.859 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δίλιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο της ιαπωνικής εταιρίας είναι διαθέσιμο σε διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς απόδοσης, με την πιο ενδιαφέρουσα από αυτές και καινοτόμα, να είναι ο κορυφαίος 2λιτρος SkyActiv-X.

Ο κινητήρας βενζίνης SkyActiv-X ή e-SkyActiv-X όπως ονομάζεται στην αναβαθμισμένη του γενιά, είναι ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ μοναδικό για την αυτοκίνηση και ο πρώτος κινητήρας του είδους στον κόσμο με ανάφλεξη με συμπίεση. Χρησιμοποιεί την τεχνολογία SPCCI της Mazda, καταφέρνοντας να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο από έναν συμβατικό κινητήρα βενζίνης, να παράγει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, αλλά και να προσφέρει σημαντικά περισσότερη ισχύ.

Mazda e-SkyActiv-X

Το μοτέρ αυτό που το συναντούμε στα Mazda 3 και Mazda CX-30, στη νέα του εκδοχή έχει αναβαθμισμένη ισχύ 186 ίππων και περισσότερη ροπή 240 Nm. Παράλληλα, η μέση κατανάλωσή του έχει μειωθεί από τα 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από τα 120 γρ./χλμ. στην περίπτωση του Mazda 3, ενώ σε ό,τι αφορά στο CX-30, εδώ η μέση κατανάλωση είναι από 5.6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από τα 127 γρ./χλμ. Οι τιμές του Mazda 3 e-SkyActiv-X ξεκινούν από τα 27.677 ευρώ και του CX-30 e-SkyActiv-X από τα 28.159 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ