Πώς ένας κινητήρας βενζίνης 100 ίππων μπορεί να είναι πιο αποδοτικός από έναν μεγαλύτερο 122 ίππων;

Peugeot 2008

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας βενζίνης 1,2 PureTech Turbo, που εξελίχθηκε από τον Όμιλο PSA, εφοδιάζει τα Peugeot 208, 2008, 3008 και το μεγάλο SUV της φίρμας 5008, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη των Γάλλων στο εν λόγω μοτέρ.

Με απόδοση από 100 έως 130 ίππους & 230 Nm ροπής, ο 1.200άρης τρικύλινδρος της Peugeot αφορά σε πάνω από το 1/3 των πωλήσεων της εταιρείας στην Ευρώπη και τοποθετείται σε περισσότερα από 90 μοντέλα και εκδόσεις που διατίθενται σε 70 και πλέον χώρες.

Διακεκριμένος για την αποδοτική και ελαστική του λειτουργία, ακόμη και στις πιο χαμηλές στροφές, ο κινητήρας 1,2 PureTech προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις και ακόμη χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου (έως 4%), μέσω μιας σειράς μηχανολογικών επεμβάσεων: 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

• Εισαγωγή ενός φίλτρου μικροσωματιδίων για τη μείωση των εκπομπών CO2 πάνω από 75%
• Βελτίωση της απόδοσης του θερμοδυναμικού κύκλου καύσης και αύξηση στην πίεση ψεκασμού έως τα 250 bar, στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα
• Μείωση των μηχανικών τριβών και εισαγωγή ενός νέου συστήματος υπερτροφοδότησης (turbo)
• Μείωση των διαστάσεων (compact κινητήρας), για βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου

Peugeot 2008

Πώς, όμως, μεταφράζονται τα παραπάνω στην πράξη; Ας πάρουμε για παράδειγμα το Peugeot 2008 1,2 PureTech 100 PS, δηλαδή τη βασική έκδοση του δημοφιλούς γαλλικού SUV. Οι 100 ίπποι αποδίδονται στις 5.500 στροφές ανά λεπτό και η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Η Peugeot ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 σε 10,9 δλ., τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, 122 γρ./ χλμ. εκπομπές CO2 και μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,4 λτ./ 100 χλμ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκριτικά με το μοντέλο της Peugeot, θα εξετάσουμε την υβριδική έκδοση του Toyota C-HR με το ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης των 1,8 λίτρων. Εδώ, παρά τα υψηλότερα κυβικά, η συνολική ισχύς περιορίζεται στα 122 άλογα και τα 142 Nm ροπής (για το θερμικό μοτέρ), με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, αρκετά χαμηλότερη από αυτή του μοντέλου της Peugeot και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,0 δευτερόλεπτα.

Peugeot 2008

Παράλληλα, απειροελάχιστες διαφορές παρατηρούνται στους τομείς της κατανάλωσης και των ρύπων (110 γρ./χλμ. & μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ.). Σημειώστε, επίσης, πως στην περίπτωση του υβριδικού συνόλου, ο οδηγός, για να πλησιάσει τα εργοστασιακά νούμερα της κατανάλωσης, θα πρέπει να επιδείξει ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πεντάλ χάνοντας σε fun to drive αίσθηση.

Με βάση τα παραπάνω, είναι κατανοητό ότι ο 1,2 PureTech της Peugeot, στη βασική εκδοχή του των 100 ίππων, μπορεί να είναι πιο αποδοτικός σε όλους τους τομείς σε σχέση με το υβριδικό μηχανικών σύνολο 1.800 κυβικών εκατοστών με υψηλότερη ισχύ, έχοντας παράλληλα μια σχεδόν αντίστοιχη μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ