Audi Q2 VS Peugeot 2008

audi q2 peugeot 2008

Τοποθετούμε το Best Seller SUV της ελληνικής αγοράς, το Peugeot 2008, απέναντι στο ανανεωμένο Audi Q2.

Η κατηγορία των compact SUV ενισχύεται συνεχώς με νέες προτάσεις και ανταγωνιστικά προϊόντα από την πλευρά των κατασκευαστών. Η καταιγίδα των νέων μοντέλων είναι τόσο έντονη που, πλέον, αγγίζει όλα τα segment: από το Α-Segment έως τις πολύ μεγάλες κατηγορίες. Για την ελληνική πραγματικότητα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι compact προτάσεις, καθώς το κόστος απόκτησής τους καλύπτει ένα ευρύ φάσμα του αγοραστικού κοινού.

Εξειδικεύοντας στο premium σκέλος της κατηγορίας, συγκρίνουμε το ανανεωμένο Audi Q2 με το απόλυτο best seller της κατηγορίας, το Peugeot 2008. Εκτός των επιμέρους τομέων που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε παρακάτω, τα συγκεκριμένα μοντέλα φέρουν ένα ακόμη κοινό γνώρισμα. Τόσο το Q2, όσο και η δεύτερη γενιά του 2008 αποτέλεσαν για τις μάρκες τους τα «εισιτήρια» για τους Γερμανούς και τους Γάλλους για την είσοδό τους στα compact SUVs.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εμφάνιση-Χώροι: Κερδίζουν πόντους οι Γάλλοι

Η μάχη μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας ξεκινά με τον τομέα του design. Εδώ η Peugeot έχει να προτείνει σαφώς μια πιο σύγχρονη και νεανική εικόνα, όπου το εμπρόσθιο μέρος του 2008 αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα σημεία που θα προσέξει κάποιος στο δρόμο. Πιο συγκρατημένη είναι η εικόνα του Q2, όπου η πρόσφατη επιδερμική ανανέωση της Audi δεν ήταν αρκετή για να αλλάξει κάτι από τη γενικότερη συντηρητική εμφάνιση του γερμανικού μοντέλου. Από κει και πέρα, έχουμε να κάνουμε με δύο αμαξώματα πολύ κοντά σε διαστάσεις, με ελαφρύ προβάδισμα του 2008 (μήκος 4.300 χλστ. έναντι του Q2 που βρίσκεται στα 4.208 χλστ.).

peugeot 2008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογη είναι η εικόνα στα εσωτερικά των δύο SUVs. Η Peugeot έχει δώσει έμφαση σε πιο σύγχρονα στοιχεία σχεδίασης, με κύριο χαρακτηριστικό της επιτυχίας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων digital i-Cockpit και τους αεροπορικού τύπου διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας.

Audi Q2

Από την άλλη πλευρά, η Audi υιοθετεί τις κλασικές λιτές γραμμές εμφανίζοντας, ωστόσο, μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής κυρίως λόγω του αφρώδες υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Από πλευράς χώρων, το 2008 είναι αυτό που θα καλύψει ένα μεγαλύτερο φάσμα μεταφορικών αναγκών, καθώς το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ (434 λτ. έναντι 405 λτ. του Q2) και η πιο ευρύχωρη καμπίνα κινούνται υψηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας.

peugeot 2008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1,0 TSI vs 1,2 PureTech

Κάτω από καπό των μοντέλων της συγκριτικής μας παρουσίασης βρίσκουμε δύο τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες στα 1,0 και 1,2 λίτρα. Στην περίπτωση του γερμανικού compact SUV, o 1.000άρης τρικύλινδρος TSI συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής (τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα & επιτάχυνση 0-100 σε  11,2 δλ.). Οι Γάλλοι, από τη δική τους πλευρά, εφοδιάζουν το 2008 με τον 1,2 PureTech ισχύος 100 ίππων και 205 Nm ροπής στις 1.750 στροφές ανά λεπτό (0-100 σε 10,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα).

audi q2

Το κιβώτιο είναι και στα δύο μοντέλα 6τάχυτο μηχανικό. Στην πράξη, το μοτέρ της Peugeot είναι πιο ελαστικό στις χαμηλές στροφές, κάτι που διευκολύνει στις καθημερινές μετακινήσεις. Από την πλευρά του Q2, ο κινητήρας είναι αντίστοιχα "πρόθυμος" στο να ανεβάσει στροφές, αν και από πλευράς λειτουργίας εμφανίζεται λιγότερο πολιτισμένος. Στο πεδίο της κατανάλωσης, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το 2008 1,2 PureTech 100 PS εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 0,3 λτ./ 100 χλμ. και εκπέμπει 122 γρ./χλμ. CO2 (130 γρ./χλμ. στο Q2) αποκτώντας έτσι ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του Q2, αφού δεν επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot 2008

Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς τα δύο μοντέλα εμφανίζουν παραπλήσια στοιχεία, όντας ικανά να καλύψουν κάθε μεταφορική ανάγκη μιας οικογένειας, με κύριο στοιχεία την άνεση. Ελαφρώς πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά εμφανίζει το 2008, αν και το Q2 εμπνέει συνολικά ασφάλεια και στιβαρότητα.

Συμπέρασμα

Το Peugeot 2008 είναι πιο φρέσκια πρόταση στην κατηγορία έναντι του Audi Q2, που βρίσκεται στην αγορά από το 2016 μετά και την πρόσφατη ανανέωσή του. Με δεδομένο επιπλέον πως το γαλλικό μοντέλο είναι πιο προσιτό κατά 1.550 ευρώ, έχει καλύτερο επίπεδο βασικού εξοπλισμού, απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και προσφέρεται με 5ετή εγγύηση, η επιλογή του είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσα από το Audi Q2, κάτι που αποτυπώνεται και στα νούμερα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.

peugeot 2008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Audi Q2
Κινητήρας: Βενζίνης, 1,0 λίτρα, 110 PS, 200 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 197 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 130 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.208/1.794/1.537 χλστ., 2.601 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.325 κιλά
Χώρος αποσκευών: 405 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 22.350 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Peugeot 2008
Κινητήρας: Βενζίνης, 1,2 λίτρα, 100 PS, 205 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.770/1.530 χλστ., 2.605 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.276 κιλά
Χώρος αποσκευών: 434 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 20.800 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ