Η ιστορία του απαγορευμένου σήματος της Renault

Renault 5 1971

Ελάχιστα αντίτυπα των Renault 5, R15 και R17 του 1971 φέρουν ένα σπάνιο σήμα «διαμαντιού» της γαλλικής εταιρείας, που εγκαταλείφθηκε πολύ σύντομα, λόγω νομικής διαμάχης με την εταιρεία ανταλλακτικών Kent.

Στην εποχή μας, που κάνει το μεγάλο πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, η Renault δημιούργησε και τοποθέτησε στο πρωτότυπο νέο Renault 5 και στο Megane E-Tech Electric ένα logo διαμαντιού που παραπέμπει στο έμβλημα που σχεδίασε ο Ούγγρος ζωγράφος Victor Vasarely το 1972, και χρησιμοποιήθηκε για είκοσι χρόνια, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '90.

To αρχικό σήμα που σχεδίασε ο Victor Vasarely το 1972 στο R5 (αριστερά) και η σύγχρονη εκδοχή του στο νέο ηλεκτρικό R5 του 2021.
To αρχικό σήμα που σχεδίασε ο Victor Vasarely το 1972 στο R5 (αριστερά) και η σύγχρονη εκδοχή του στο νέο ηλεκτρικό R5 του 2021.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Renault είχε ζητήσει από τον Vaserely τη δημιουργία του νέου εμβλήματος που θα κοσμούσε το ρύγχος των αυτοκινήτων της, διότι βρισκόταν στην ανάγκη να αντικαταστήσει το απαγορευμένο logo του 1971.

Η γαλλική εταιρεία είχε παρουσιάσει εκείνη τη χρονιά τα Renault 15 και R17, και λίγο αργότερα το R5, με ένα νέο logo διαμαντιού στο ρύγχος. Σε σχέση με το σήμα που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε, από το εσωτερικό του σήματος είχαν αφαιρεθεί τα γράμματα που σχημάτιζαν το όνομα της εταιρείας, και είχε απομείνει μόνο ένας μινιμαλιστικός ρόμβος.

Το περιβόητο σήμα της Renault στο R5 του 1971
Το περιβόητο σήμα της Renault στο R5 του 1971

Τότε, η εταιρεία κατασκευής και εμπορίας προϊόντων φροντίδας του αυτοκινήτου, Kent, διαπίστωσε ότι το νέο σήμα της Renault ήταν πανομοιότυπο με το δικό της - αρκεί να το περιέστρεφε κανείς κατά 90 μοίρες. Έτσι, ανέθεσε στους δικηγόρους της την εντολή να πιέσουν τη Renault να προχωρήσει στην αλλαγή του σήματος των αυτοκινήτων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το εμπορικό σήμα της εταιρείας Kent: ένας ρόμβος σε πλάγια θέση.
Το εμπορικό σήμα της εταιρείας Kent: ένας ρόμβος σε πλάγια θέση.

Το θέμα κατέληξε στα δικαστήρια, αλλά τα πρώτα αντίτυπα των Renault 15, 17 και 5 είχαν ήδη βγει από το εργοστάσιο με το συγκεκριμένο σήμα διαμαντιού. Όταν το δικαστήριο έλαβε την απόφαση απαγόρευσης της χρήσης του συγκεκριμένου σχεδίου από τη γαλλική εταιρεία, τότε η διοίκηση της τελευταίας ανέθεσε τη δημιουργία ενός καινούριου στον Victor Vasarely.

Το νέο logo που σχεδίασε ο Ούγγρος ζωγράφος Victor Vasarely το 1972
Το νέο logo που σχεδίασε ο Ούγγρος ζωγράφος Victor Vasarely το 1972
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο σήμα περιλάμβανε γραμμές διαφορετικού πάχους, και η Renault αναγκάστηκε να ανακαλέσει στο εργοστάσιο τα αυτοκίνητα που είχε πουλήσει με το σήμα του 1971, για να το αλλάξει. Όμως, ορισμένα από τα Renault 15, 17 και 5 διέφυγαν από αυτή τη διαδικασία, και είναι σήμερα ιδιαίτερα συλλεκτικά.

Το νέο ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric με τη σύγχρονη ερμηνεία του σήματος του 1972
Το νέο ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric με τη σύγχρονη ερμηνεία του σήματος του 1972

Το σήμα του Victor Vaserely ήταν τόσο επιτυχημένο και διαχρονικό που κοσμούσε τα Renault μέχρι και το 1992, και τώρα αναβίωσε για να αποτελέσει την έμπνευση των νέων, ηλεκτρικών δημιουργημάτων της γαλλικής εταιρείας.

Την ίδια ώρα μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, η Citroen, βρίσκεται σε διαμάχη με τη σουηδική Polestar για τον ίδιο ακριβώς λόγο: τη αντιγραφή του σήματός της.

Η εξέλιξη του σήματος της Renault στο πέρασμα των δεκαετιών (και των ευρωπαϊκών πολέμων). Λείπει, φυσικά, το σήμα του 1971.
Η εξέλιξη του σήματος της Renault στο πέρασμα των δεκαετιών (και των ευρωπαϊκών πολέμων). Λείπει, φυσικά, το σήμα του 1971.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ