Σε ποια πόλη οι κάτοικοι μετακινούνται με Citroen 2CV -Η πρωτοποριακή υπηρεσία

Citroen 2CV

Το γαλλικό ορόσημο της αυτοκίνησης, το θρυλικό Citroen 2CV, ξαναζεί στη γαλλική κωμόπολη Lodeve, καθώς είναι το όχημα μιας νεοφυούς επιχείρησης on-demand μετακινήσεων (Uber).

Οι κάτοικοι του Lodeve, στην επαρχία Herault, λένε πως όταν κλείνουν ραντεβού με την εταιρεία l'Abeille πρώτα ακούν το μεταφορικό τους όχημα να έρχεται και μετά το βλέπουν. Και είναι ένας ήχος γνώριμος: το θρυλικού Citroen 2CV, που μάλλον δεν υπάρχει Γάλλος που να μην του ξυπνά μνήμες από το παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία αυτή λειτουργεί κατά τα πρότυπα του Uber και εξυπηρετεί ιδιαίτερα τους κατοίκους της πολίχνης, όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ανύπαρκτες. Και το καλύτερο; Η κάθε διαδρομή κοστίζει από 3 μέχρι το πολύ 5 ευρώ, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε επιβάτη.

Η επιλογή του Citroen 2CV από τη l'Abeille είναι μια ευφυής κίνηση προβολής, διότι τραβά την προσοχή ακόμα και όσων δεν έχουν ιδιαίτερη επαφή με την αυτοκίνηση. Δεν είναι ένα καλογυαλισμένο, σύγχρονο sedan που έρχεται συνήθως μετά από ένα ραντεβού της Uber.

Επιπλέον, σώζει από τη φθορά του χρόνου μια σειρά από παλιά αντίτυπα του γαλλικού θρυλικού μοντέλου. Και για τους ηλικιωμένους της πόλης, που θέλουν να πάνε στο γιατρό ή στο κουρείο ή στην αγορά, είναι μια εξυπηρέτηση που τους απαλλάσσει από πολύ κόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η Lodeve είναι μια μικρή πόλη 7.500 κατοίκων, η οποία δεν έχει δικό της σύστημα συγκοινωνιών» είπε ο Remi Schnebelin της l'Abeille. «Υπάρχουν μέσα μεταφοράς για το Montpellier, για να πας από πόλη σε πόλη, αλλά εσωτερικά δεν υπάρχει τίποτα. Η ιδέα ήταν να συμπληρωθεί αυτό το κενό.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο μη κερδοσκοπικό πρόγραμμα Territory Zero, κι έτσι οι κάτοικοι χαμηλού εισοδήματος του Lodeve μπορούν να πληρώνουν ακόμα και 3 ευρώ για μία διαδρομή. Οι λίγο πιο εύποροι πληρώνουν 5 ευρώ, για να υποστηρίξουν την προσπάθεια.

Ο Gilbert είναι ένας 92χρονος κάτοικος του Lodeve, και τα προβλήματα όρασης που αντιμετωπίζει δεν του επιτρέπουν πλέον να οδηγεί. Η την υπηρεσία αυτή έλυσε το πρόβλημα μετακίνησής του.

«Είναι μια πολύ καλή υπηρεσία, που έλειπε πολύ από το χωριό. Ζω σε ένα ψηλότερο σημείο του Lodeve και αυτή μου επιτρέπει να μετακινούμαι χωρίς να καταπονώ τα πόδια μου», συμπλήρωσε ένας άλλος κάτοικος, ονόματι Martine. «Και οι οδηγοί είναι πολύ, πολύ καλοί», συμπλήρωσε, δεδομένου ότι ο Remi Schnebelin και οι συνάδελφοί του προσφέρουν και μια χείρα βοηθείας σε όσους την έχουν ανάγκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, γιατί η νεοφυής αυτή εταιρεία επέλεξε το Citroen 2CV για τις μετακινήσεις; Πρώτα από όλα, βάσει μιας πολύ ιδιαίτερης ματιάς στο περιβάλλον: «Παρατείνοντας την ζωή ενός οχήματος περιορίζεις το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου», εξήγησε ο Remi.

«Μας παρακινούν σήμερα να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό όχημα. Αλλά στην πραγματικότητα, όσο παρατείνεται η ζωή ενός οχήματος, τόσο περισσότερο περιορίζεις το αποτύπωμα άνθρακα της παραγωγής του», πρόσθεσε. Για το λόγο αυτό επέλεξε το 2 CV 6, το τελευταίο του θρυλικού Citroen πριν παύσει η παραγωγή του. 

Ένας δεύτερος λόγος της επιλογής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι ότι δεν περνά απαρατήρητο. Το αντίθετο, μάλιστα. «Όταν διασχίζουμε το Lodeve, οι περαστικοί μπορούν να δουν ποιος κάθεται μέσα. Και το αντίθετο. Η ορατότητα είναι αμφίδρομη. Αν ήταν ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο, κανείς δεν θα πρόσεχε τους επιβάτες του. Αυτό είναι σημαντικό για εμάς», συμπλήρωσε ο Schnebelin.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και φυσικά, η πλειοψηφία των κατοίκων της πόλης έζησε την εποχή του το 2CV μεσουρανούσε. «Είχα πολλά 2CV στη ζωή μου, τα γνωρίζω καλά. Καμιά φορά, όταν πλησιάζει, πριν καν το αντικρίσουμε... το ακούμε!» συμπλήρωσε χαμογελώντας ο Martine. Αντίστοιχα, για τον Gilbert οι μετακινήσεις με το 2CV ξυπνούν «τις αισθήσεις» που είχε και ο ίδιος οδηγώντας το σε μικρότερη ηλικία. «Για μικρές αποστάσεις είναι τέλειο», είπε. «Κι ορισμένες φορές», συμπλήρωσε ο Remi, «είχαμε και μικρότερους σε ηλικία επιβάτες που δεν είχαν μπει ποτέ σε ένα αυτοκίνητο σαν κι αυτό».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ