208

Dacia - To LPG είναι το diesel της νέας εποχής

Dacia Bigster

Με δύο ρεζερβουάρ, χαμηλότερες εκπομπές και κορυφαία αυτονομία, η Dacia αποδεικνύει γιατί το LPG είναι η πιο έξυπνη επιλογή σήμερα.

Η Dacia εδώ και 15 χρόνια «ποντάρει» στη λύση του υγραερίου, προσφέροντας εργοστασιακές εκδόσεις διπλού καυσίμου που συνδυάζουν την οικονομία με την πρακτικότητα. Το LPG είναι σήμερα σχεδόν στο μισό της τιμής της αμόλυβδης προσφέροντας σημαντική μείωση στο κόστος χρήσης. Παράλληλα, με δύο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων (βενζίνης και LPG), η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως τα 1.500 χιλιόμετρα, ξεπερνώντας κατά πολύ κάθε αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση.

Το μηχανικό σύνολο ECO-G 100 αποτέλεσε για χρόνια σημείο αναφοράς αποδίδοντας 10% λιγότερη κατανάλωση και 10% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ από τον αντίστοιχο βενζινοκινητήρα, με ροπή έως 170 Nm και μεγαλύτερη ισχύ, με τα Sandero, Sandero Stepway, Jogger και Duster να το φοράνε κάτω από το καπό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia

Πλέον, η γκάμα εμπλουτίζεται με τον νέο κινητήρα Eco-G 120, ο οποίος αποδίδει 20 ίππους παραπάνω, φτάνοντας τους 120. Θα τοποθετηθεί σύντομα στο Duster, αντικαθιστώντας το Eco-G 100, και θα εξασφαλίζει αυτονομία έως 1.380 χλμ. με συνδυασμό 50 λίτρων βενζίνης και 50 λίτρων LPG, ενώ θα έχει μειωμένους ρύπους CO2 κατά 10% έναντι της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης, χωρίς καμία παραχώρηση σε χώρους ή πρακτικότητα.

Η μεγάλη είδηση, όμως, ακούει στο όνομα Hybrid-G 150 4x4. Το νέο σύστημα κίνησης κάνει πρεμιέρα στα Duster και Bigster, παντρεύοντας το τρικύλινδρο μοτέρ 1,2 λίτρου με 48V mild hybrid υποβοήθηση, ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και ρεζερβουάρ διπλού καυσίμου. 

Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας άλλους 31, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 154 ίππους και τη ροπή να αγγίζει τα 230 Nm από τον πρώτο και τα 87 Nm από τον δεύτερο. Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων για τον εμπρός άξονα, σε συνδυασμό με ξεχωριστό 2τάχυτο κιβώτιο για τον ηλεκτροκινητήρα πίσω. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει ισχυρή πρόσφυση και υψηλή ροπή από χαμηλά, ενώ παράλληλα μειώνει το κόστος χρήσης έως και 30%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia

Το αποτέλεσμα είναι ένα πλήρως υβριδικό 4x4 με LPG, που μπορεί να κινείται έως και 60% ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, με κατανάλωση μόλις 7,1 – 7,2 λτ./100 χλμ. σε LPG ή 5,5 – 5,6 λτ./100 χλμ. σε βενζίνη. Η συνολική του αυτονομία αγγίζει τα 1.500 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ οι εκπομπές CO₂ πέφτουν κατά 20 γρ./χλμ. έναντι της τρέχουσας έκδοσης 4x4 με θερμικό κινητήρα.

Τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να λειτουργούν με υγραέριο και το ρεζερβουάρ βρίσκεται στο χώρο που σε άλλα αυτοκίνητα φιλοξενείται η ρεζέρβα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν κλέβει χώρο από το ρεζερβουάρ βενζίνης, αλλά ούτε και από το πορτμπαγκάζ. Τα μοντέλα υγραερίου διαθέτουν τις ίδιες εγγυήσεις, όπως κάθε άλλο όχημα στη γκάμα της μάρκας, με θερμικούς κινητήρες.

dacia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ενα όχημα διπλού καυσίμου, βενζίνης και LPG, λειτουργεί εξίσου καλά και με τα δύο καύσιμα. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται ιδιαίτερα απλό στη χρήση του, αφού ο οδηγός μπορεί να αλλάξει χειροκίνητα από το ένα είδος καυσίμου στο άλλο και μετά να επιστρέψει στην πρώτη του επιλογή, ή το όχημα μπορεί να περάσει αυτόματα στη βενζίνη, όταν το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι άδειο.

Η στρατηγική της Dacia με τις εργοστασιακές εκδόσεις LPG δεν είναι απλώς μια εναλλακτική πρόταση αλλά η απόδειξη ότι το υγραέριο αποτελεί το «diesel της νέας εποχής», φέρνοντας το χαμηλό κόστος, την αξιοπιστία και την τεράστια αυτονομία σε ένα πακέτο που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος (δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για τα μοντέλα της Dacia).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ