
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πολύ σκληροί για να «πεθάνουν». Η Horse Technologies, θυγατρική της Renault, εξέλιξε έναν νέο τρικύλινδρο 1.2 λίτρου, με τη βοήθεια ενός ήπια υβριδικού συστήματος 48V και με δυνατότητα καύσης LPG.
Το μυστικό του κινητήρα αυτού είναι ότι συνδυάζει παλιές και δοκιμασμένες «συνταγές» με σύγχρονες καινοτομίες. Μπορεί να λειτουργεί τόσο με βενζίνη όσο και με υγραέριο (LPG), ενώ έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να «κουμπώνει» σε ήπια υβριδικά συστήματα 48V.

Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου, η υποστήριξη από ηλεκτρικό μοτέρ και η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας στις στάσεις δημιουργούν ένα σύνολο που υπόσχεται κορυφαία οικονομία, χαμηλές εκπομπές και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.
BUY NOW
Στην πράξη, η Dacia σκοπεύει να τοποθετήσει δύο κανονικά ρεζερβουάρ 50 λίτρων -ένα για βενζίνη και ένα για υγραέριο- σε μοντέλα όπως το Duster και το Bigster. Αυτό σημαίνει ότι η θεωρητική αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.400 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Αυτό είναι ένα νούμερο που δύσκολα συναντάται ακόμη και σε σύγχρονα diesel.

Από πλευράς επιδόσεων, ο νέος κινητήρας αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής από τις 2.100 σ.α.λ., νούμερα αρκετά για να κινούν με άνεση τα SUV της Dacia - χωρίς να εκτοξεύουν την κατανάλωση.

Αρχικά, θα συνδυαστεί με προσθιοκίνητες εκδόσεις, ωστόσο η Dacia δεν κλείνει την πόρτα στις τετρακίνητες παραλλαγές. Ο λόγος είναι ότι ήδη εξελίσσει υβριδικά 4x4 χωρίς κεντρικό άξονα μετάδοσης, με τον πίσω άξονα να κινείται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, τίποτα δεν αποκλείει να δούμε στο μέλλον ένα Duster 4x4 που θα καίει και υγραέριο και βενζίνη, προσφέροντας ταυτόχρονα και υβριδική υποβοήθηση.

Ποντάροντας στη «συνταγή» που ξέρει καλά, την προσιτή τεχνολογία με λογικό κόστος, η Dacia ήδη έβαλε τον νέο αυτόν τρικύλινδρο κινητήρα στη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Μιοβένι στη Ρουμανία.