
Η Dacia προχώρησε στην αναβάθμιση του δημοφιλέστατου Duster, το οποίο αποκτά νέους, αποδοτικότερους κινητήρες, εξηλεκτρισμένη τετρακίνηση και επικαιροποιημένα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά.
Το Duster έχει καταφέρει μέσα στα χρόνια να εδραιωθεί ως ένα από τα πιο value for money μοντέλα, συνδυάζοντας χώρους, αξιοπιστία και πολλαπλές επιλογές συστημάτων κίνησης, από βενζίνη και LPG μέχρι υβριδικά. Η νέα αναβάθμιση δείχνει ότι η ρουμανική φίρμα δεν εφησυχάζει, αλλά συνεχίζει να εξελίσσει το δημοφιλές της μοντέλο, με στόχο να το κρατήσει ανταγωνιστικό και απολύτως ελκυστικό στους υποψήφιους αγοραστές. Έτσι φέρνει 3 νέους κινητήρες, προσφέρει πιο πολλά στοιχεία στον εξοπλισμό και βελτιωμένο εσωτερικό, άλλα λανσάρει επίσης μια εντελώς νέα, επαναστατική έκδοση για το οικογενειακό SUV της.
Η έως τώρα υβριδική έκδοση των 140 ίππων αντικαθίσταται από το νέο υβριδικό σύνολο 155 ίππων, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 109 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν των 50 ίππων και έναν εκκινητή/γεννήτριας), οι οποίοι υποστηρίζονται από μια μπαταρία 1,4 kWh 230V). Σε αυτή την έκδοση, το Duster θα συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο και, σύμφωνα με τη Dacia, θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για το 80% των διαδρομών στην πόλη, περιορίζοντας την κατανάλωση στα 4,6 λ./100 χλμ. (WLTP).
BUY NOW

Νέο είναι και το ήπια υβριδικό σύνολο του 1,2 λίτρου, το οποίο που λειτουργεί στον κύκλο Miller και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Σε αυτή τη διάταξη, το ηλεκτρικό σύστημα των 48V υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τις φάσεις εκκίνησης και επιτάχυνσης, ενώ η αναγεννητική πέδηση φορτίζει αυτόματα την μπαταρία των 0,8 kWh, βελτιστοποιώντας την οδηγική εμπειρία και μειώνοντας τη μέση κατανάλωση καυσίμου (5,4 λ/100 χλμ) και τις εκπομπές CO₂ (122 γρ./χλμ) κατά περίπου 10%, σε σύγκριση με έναν θερμικό κινητήρα αντίστοιχης ισχύος.
Η Dacia δεν θα μπορούσε να αφήσει πίσω το LPG, που αποτελεί ίσως το πιο εμπορικά πετυχημένο της χαρτί. Ο νέος Eco-G 120 του 1,2 λίτρου, αντικαθιστά τον Eco-G 100 του 1,0 λίτρου, με την ισχύ να αυξάνεται στους 120 ίππους. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, εκπέμπει 10% λιγότερο CO₂, ενώ χάρη στις δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 100 λίτρων (50 λίτρα LPG + 50 βενζίνη), προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία έως 1.380 χιλιόμετρα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Dacia φέρνει και μια έκδοση που συνδυάζει LPG, υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση. Το νέο σύστημα Hybrid-G 150 4x4 συνδυάζει τον ήπια υβριδικό κινητήρα του 1,2 λίτρου με έναν ηλεκτροκινητήρα 31 ίππων στον πίσω άξονα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 154 ίππους, με ροπή έως 230 Nm για τον βενζινοκινητήρα και 87 Nm για τον ηλεκτροκινητήρα. Τι προδιαγραφές της έκδοσης συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με paddles στο τιμόνι.
Η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7,1-7,2 λ./100 χλμ., όταν το όχημα κίνεται με υγραέριο και 5,5-5,6 λ./100 χλμ. με βενζίνη, επιτυγχάνοντας ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία.
Με τον ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος, η τετρακίνηση προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως δύο σχέσεις μετάδοσης για βέλτιστη απόδοση στις συνθήκες οδήγησης σε 4x4 μέχρι τα 140 χλμ/ώρα, πίσω άξονα που απομονώνεται για μείωση της τριβής και κατά συνέπεια χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, ροπή που είναι άμεσα διαθέσιμη μόλις χαθεί η πρόσφυση, καθώς και αυξημένη ευκολία οδήγησης τόσο σε ασφάλτινους όσο και σε εκτός δρόμου δρόμους.Ταυτόχρονα, υπάρχουν και έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Auto, Eco, Snow, Mud / Sand Lock, Hill Descend Control).

Το Duster αποκτά επίσης πιο φρέσκια εικόνα στο εσωτερικό, με νέες ταπετσαρίες και διακοσμητικά στην έκδοση Journey, καθώς και καθίσματα με ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης για τον οδηγό. Στην έκδοση Extreme, συναντάμε νέες μαύρες ζάντες αλουμινίου, ενώ οι υβριδικές εκδόσεις προσφέρονται με adaptive cruise control, στάνταρ στην Journey και προαιρετικό στην Extreme.
Διαβάστε επίσης: