5 χειροκίνητα κιβώτια που άφησαν ιστορία

5 χειροκίνητα κιβώτια που άφησαν ιστορία 2021

Με τα σπορ αυτοκίνητα να έχουν «εξορίσει» σε γενικές γραμμές τα χειροκίνητα κιβώτια, ας θυμηθούμε μαζί μερικά από εκείνα που άφησαν την δική τους ιστορία στους τέσσερεις τροχούς.

Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού το αυτόματο κιβώτιο είναι εδώ και 10ετίες η επικρατούσα επιλογή σχεδόν ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στην Ευρώπη όμως η παραδοσιακό επιλογή για την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών είναι το χειροκίνητο. Και εδώ ωστόσο τα πράγματα έχουν αρχίσει να δείχνουν χλωμά για τα χειροκίνητα κιβώτια με τα αυτόματα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε όλες τις κατηγορίες και να πωλούνται πλέον σε σημαντικό αριθμό. Μάλιστα δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που αναμένεται να κόψουν εντελώς τα χειροκίνητα κιβώτια από τη γκάμα τους, στο δρόμο του εξηλεκτρισμού της γκάμας του, αφού θεωρούν πιο εύκολο για τα ηλεκτρονικά συστήματα να υπολογίσουν το σωστό χρόνο για τις αλλαγές σχέσεων, τόσο από την πλευρά της οικονομίας όσο και της δυναμικής συμπεριφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα από ό,τι θα περίμενε κανείς, στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων τα πράγματα για τα χειροκίνητα κιβώτια είναι ακόμη χειρότερα. Εδώ η συντριπτική πλειοψηφία των διαθέσιμων μοντέλων έρχεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο με τις χειροκίνητες επιλογές να μετρώνται στα δάκτυλα και το κοινό να προτιμά την ευκολία που προσφέρει μια αλλαγή ταχύτητας σε στιλ «Formula 1» από μία πιο… στενή σχέση με την τετράτροχη σπορ κατασκευή τους όταν το αίμα βράζει στις φλέβες…

Με αφορμή λοιπόν τη σταδιακή εξαφάνιση του μηχανικού κιβωτίου, ακόμη περισσότερο στα σύγχρονα σπορ μοντέλα, ας θυμηθούμε μαζί πέντε εταιρείες αλλά και μοντέλα που έχουν συνδέσει άρρηκτα το όνομα τους με τα τρία πεντάλ και τον χειροκίνητο επιλογέα, όχι απαραίτητα για την τεχνική τους αρτιότητα.

Ferrari

Μπορεί πλέον να μη βρίσκει κανείς ούτε με το κιάλι χειροκίνητο κιβώτιο στη γκάμα της Ferrari (έχουν σταματήσει να παράγονται σχεδόν μία 10ετία!), ωστόσο το θρυλικό μεταλλικό «χτένι» των μηχανοκίνητων κιβωτίων της Ferrari θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη όλων των petrolheads. Τελευταία μοντέλα με το αλογάκι στο καπό τους που έφεραν χειροκίνητο κιβώτιο, ήταν από τις 12 κύλινδρες Ferrari, η 599 GTB (τέλος πσραγωγής 2012) και από τις κεντρομήχανες 8κύλινδρες η F430. Όλες οι Ferrari με χειροκίνητο κιβώτιο δημιουργούν μια στενή σχέση με τον οδηγό και μεταύ των πλέον θρυλικών μοντέλων είναι φυσικά και η πλήρως «αναλογική» F40.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Honda S2000

Απο τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας στη σύγχρονη ιστορία της, το πισωκίνητο Honda S2000 θεωρείται ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά σύγχρονα roadsters, έχοντας το δικό του φανατικό κοινό να το ακολουθεί ακόμη και σήμερα. Το future classic της Honda ξεχώριζε για πολλούς λόγους όταν παρουσιάστηκε, με τον πολύστροφο ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα να αποτελεί το highlight. Άξιος συμπαραστάτης του κινητήρα ήταν φυσικά το εξατάχυτο κιβώτιο με τον επιλογέα φετίχ και την αλουμινένια μπίλια που έδινε τις απολύτως αναγκαίες διαδρομές και εξαιρετική ακρίβεια στο κούμπωμα. Τόσο που θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους επιλογείς που έχουν υπάρξει ποτέ σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Lamborghini

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Lamborghini είναι φυσικά η άλλη από τις δύο ιταλικές εταιρίες που έχει συνδέσει το όνομα της με τα μηχανικά κιβώτια. Σε αυτή την περίπτωση οι αλλαγές απαιτούσαν σημαντικά περισσότερο κόπο και συνοδεύονταν και από έναν ιδιαίτερα βαρύ συμπλέκτη, ωστόσο αυτοί ήταν και οι λόγοι που οδηγούσαν στην ψυχολογική επιβράβευση του οδηγού για κάθε σωστά ολοκληρωμένη αλλαγή σχέσης που απαιτούσε προσήλωση και ακρίβεια στις κινήσεις. Τελευταία Lamborghini με χειροκίνητο κιβώτιο ήταν η Gallardo, η παραγωγή της οποίας σταμάτησε το 2014.

Από τις πλέον διάσημες ήταν η Countach και η διάδοχος Diablo με πεντάρι «dogleg» κιβώτιο όπου η πρώτη είναι αριστερά κάτω και η δεύτερη πάνω στη μέση με την τρίτη να ακολουθεί τη συντομότερη διαδρομή, στην ευθεία και κάτω.

Mazda MX-5

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Mazda MX-5 είναι το μοντέλο που έβαλε ξανά στον χάρτη την κατηγορία των roadsters, οδηγώντας στην αναγέννηση τους, ενώ αποτελεί παράλληλα και το παγκόσμιο best seller της. Τα χαρίσματα του μικρού ιαπωνικού roadster είναι γνωστά και περνούν από γενιά σε γενιά μέχρι και την τελευταία που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πριν από λίγους μήνες. Ένα από αυτά τα χαρίσματα είναι δίχως αμφιβολία ο κοντός επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων, ο οποίος διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που τον έκαναν διάσημο στους κύκλους των petrolheads. Και εδώ οι διαδρομές είναι οι απολύτως απαραίτητες, η αίσθηση είναι απόλυτα μηχανική χωρίς τζόγους και ασάφειες και ο οδηγός πιάνει τον εαυτό του να αλλάζει ταχύτητες χωρίς λόγο, μόνο και μόνο για να νιώσει αυτή την αίσθηση, ενός από τους καλύτερους επιλογείς που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Porsche 911

Η γερμανική εταιρία έχει συνδέσει επίσης το όνομα της με μερικά εξαιρετικά μηχανικά κιβώτια σχέσεων με το μοντέλο που ξεχωρίζει στη γκάμα της να είναι φυσικά η 911. Το… σωτήριο έτος της μεγάλης αλλαγής ήταν το 1986 με την παρουσίαση του νέου κιβωτίου με κωδικό «G50» που ήρθε και βελτίωσε σημαντικά τη σχέση οδηγού και αυτοκινήτου προσφέροντας σημαντικά με μεγαλύτερη ακρίβεια και μικρότερες διαδρομές. Τα μηχανικά κιβώτια των 911 συνέχισαν να βελτιώνονται τα επόμενα χρόνια φτάνοντας σε αυτό που θεωρείται ως αποκορύφωμα στην 993 (1994-1997). H Porsche εξακολουθεί να προσφέρει μηχανικό κιβώτιο, επτά σχέσεων μάλιστα, για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, ως επιλογή έναντι του… στάνταρ κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των οχτώ σχέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ