eko rally acropolis

Πώς εισέρχεται ο αέρας στην καμπίνα του αυτοκινήτου

systhma-eisagwgis-aera

Το σύστημα εξαερισμού δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται, αφού πίσω από τον φρέσκο αέρα που φτάνει στο εσωτερικό κρύβεται ένας καλά μελετημένος μηχανισμός που φροντίζει για την ποιότητα του αέρα, τη θερμοκρασία και τη συνολική άνεση των επιβατών σε κάθε διαδρομή.

Παρόλο που η εμπειρία του κλιματισμού και του αερισμού στο αυτοκίνητο είναι για τους περισσότερους αυτονόητη, η τεχνολογία που κρύβεται πίσω της είναι πιο σύνθετη από το να ανοίξεις απλώς ένα παράθυρο . 

systhma-eisagwgis-aera
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα ξεκινούν από την είσοδο του αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν ειδική είσοδο, συνήθως τοποθετημένη στη βάση του εμπρός παρμπρίζ, κάτω από το καπό. Η θέση αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς προστατεύει το σύστημα από την εισρρόφηση σκόνης και μικροσωματιδίων που αιωρούνται κοντά στο οδόστρωμα.

Μόλις ο αέρας εισέλθει στο σύστημα, περνά πρώτα από το φίλτρο καμπίνας. Το φίλτρο αυτό έχει κρίσιμο ρόλο, αφού συγκρατεί τη σκόνη, τη γύρη, τα αλλεργιογόνα, τα καυσαέρια και άλλους ρύπους, εμποδίζοντάς τους να εισχωρήσουν στο εσωτερικό του οχήματος. Η αντικατάστασή του σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι απαραίτητη για την υγεία των επιβατών και τη σωστή λειτουργία του συστήματος.

Αφού φιλτραριστεί, ο αέρας εισέρχεται στο σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου, όπου ανάλογα με την επιλογή του οδηγού μπορεί να θερμανθεί, να ψυχθεί ή απλώς να κυκλοφορήσει. Όταν επιλέγεται θέρμανση, ο αέρας περνά μέσα από το καλοριφέρ που θερμαίνεται από το ψυκτικό υγρό του κινητήρα.

systhma-eisagwgis-aera
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ενεργοποιείται το air condition, ο αέρας περνά από τον εξατμιστή, όπου ψύχεται και αφυγραίνεται, εξ ου και οι σταγόνες νερού που ενδέχεται να παρατηρήσει κανείς κάτω από το αυτοκίνητο κατά τη λειτουργία του κλιματιστικού. Στην περίπτωση που δεν είναι ενεργοποιημένη ούτε η θέρμανση ούτε η ψύξη, ο αέρας διατηρείται σε κυκλοφορία χωρίς μεταβολή θερμοκρασίας.

Το εξάρτημα που διατηρεί όλη αυτή τη διαδικασία ζωντανή είναι ο ανεμιστήρας. Είναι υπεύθυνος για τη συνεχή ροή του αέρα μέσα από το σύστημα, προωθώντας τον τελικά στην καμπίνα, με την ταχύτητα λειτουργίας του να ρυθμίζεται από τον οδηγό μέσω των διακοπτών στο ταμπλό.

systhma-eisagwgis-aera

Ο επεξεργασμένος αέρας κατευθύνεται στην καμπίνα μέσω ενός δικτύου από αεραγωγούς και στόμια, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει πού θα κατευθυνθεί ο αέρας, για παράδειγμα στο παρμπρίζ, στο πρόσωπο, στα πόδια ή στους πίσω επιβάτες. Επιπλέον, σχεδόν όλα τα συστήματα κλιματισμού διαθέτουν λειτουργία ανακύκλωσης, η οποία σταματά την εισαγωγή εξωτερικού αέρα και ανακυκλώνει τον ήδη υπάρχοντα στην καμπίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις που θέλουμε να ψύξουμε ή να θερμάνουμε γρήγορα τον χώρο ή όταν κινούμαστε σε περιοχή με έντονη ατμοσφαιρική ρύπανση, όπως μέσα σε σήραγγες ή πυκνή κυκλοφορία.

Με λίγα λόγια, πίσω από κάθε "κυβικό" καθαρού αέρα που έρχεται μέσα στο αυτοκίνητο κρύβεται ένας αόρατος μηχανισμός που λειτουργεί διαρκώς, αθόρυβα και αποδοτικά. Ένα σύστημα που εξασφαλίζει όχι μόνο άνεση, αλλά και προστασία χωρίς καν να το αντιλαμβανόμαστε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ