Σταματάω ή περνάω στο πορτοκαλί «φανάρι»; Τι λέει ο Κ.Ο.Κ.;

Πορτοκαλί φανάρι

Η εμφάνιση του πορτοκαλί σηματοδότη σε «κρίσιμη» απόσταση για φρενάρισμα είναι κάτι που έχει τύχει σε όλους τους οδηγούς δημιουργώντας έστω στιγμιαία και το σχετικό ερώτημα για ακινητοποίηση ή όχι. Ποια όμως είναι η σωστή αντίδραση και τι λέει γι' αυτό ο ΚΟΚ;

Οι τρίχρωμοι φωτεινοί σηματοδότες χρησιμοποιούνται για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία σε έναν δρόμο και όλοι ως οδηγοί γνωρίζουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε όταν αντικρίζουμε την πράσινη ή την κόκκινη ένδειξη. Στην πορτοκαλί όμως τι γίνεται;

Γενικά, οι οδηγοί των οδικών οχημάτων υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών ρύθμισης της κυκλοφορίας, εκτός αν η ρύθμιση αυτής γίνεται από τροχονόμο κατά διάφορο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι από πλευρά “ιεραρχίας”, ο τροχονόμος είναι ανώτερος του φωτεινού σηματοδότη και πρέπει να εκτελούμε τις εντολές του, άσχετα με την ένδειξη του φαναριού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πορτοκαλί φανάρι

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κ.Ο.Κ., όταν ο οδηγός αντικρίσει πορτοκαλί σταθερό φως κυκλικής μορφής υποχρεούται να σταματήσει, μιας και ακολουθεί το κόκκινο σταθερό φως, εκτός αν βρίσκεται τόσο κοντά στο σηματοδότη και δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως με ασφάλεια.

Yellow traffic light 3

Από την άλλη, εάν δούμε ένα απλό ή διπλό πορτοκαλί φως κυκλικής μορφής ή σε σχήμα βέλους το οποίο αναβοσβήνει, θα πρέπει να ανακόψουμε ταχύτητα, να προχωρήσουμε με ιδιαίτερη προσοχή και να παραχωρήσουμε προτεραιότητα στους πεζούς και στα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αντιλαμβάνεστε, ο Κ.Ο.Κ. δείχνει κάποια ελαστικότητα σε περίπτωση που δεν υπακούσουμε τον πορτοκαλί φωτεινό σηματοδότη για λόγους ασφάλειας, αλλά αυτό αφορά μια σπάνια και συγκεκριμένη στιγμή. Σε γενικές γραμμές, ο οδηγός που παραβαίνει τις συγκεκριμένες διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ