Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό πατίνι Fiat 500 i-ride

Fiat 500 i-Ride

Το ηλεκτρικό Fiat 500 i-ride εξυπηρετεί άριστα τον σκοπό του ως λύση μετακίνησης «του τελευταίου χιλιομέτρου» και αυτό το κάνει με στιλ που περισσεύει.

Τα μικρά ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των κατοίκων της πόλης. Είναι μια νέα μόδα, εντός και εκτός εισαγωγικών, αλλά και ένα μέσο μικροκινητικότητας που προσφέρει μια λύση ουσίας σε εκείνους που θέλουν να γλιτώνουν πραγματικά χρόνο πηγαίνοντας από και προς τη δουλειά τους, είτε χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, είτε κινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Fiat 500 i-Ride
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλο και περισσότερες «δίτροχες» αλλά και «τετράτροχες» εταιρείες μπαίνουν στην κατηγορία των ηλεκτρικών πατινιών, ως το μέσο που θα μεταφέρει τους χρήστες του στα τελευταία μέτρα μέχρι τον προορισμό τους.

H Fiat δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά από το χορό και η δική της πρόταση είναι το 500 i-ride, ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό πατίνι που προέκυψε από τη συνεργασία του σχεδιαστικού κέντρου των Ιταλών, Fiat Centro Stile, με την επίσης ιταλική Compagnia Ducale, τη γνωστή κατασκευάστρια ποδηλάτων, η οποία διαθέτει επίσης ποδήλατα με τα σήματα των Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

Το «δίτροχο Fiat 500e»

Fiat 500 i-Ride

Με το βάρος του να μην ξεπερνά τα 15 κιλά, το μικροκαμωμένο 500 i-ride ξεχωρίζει αρχικά από το μοναδικό του στιλ το οποίο είναι εμπνευσμένο από το νέο ηλεκτρικό Fiat 500. Ένα από τα κύρια κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με το τελευταίο είναι το σχήμα που έχει το LED φωτιστικό σώμα ημέρας που «αντιγράφει» τα εμπρός φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου πόλης των Ιταλών. Τα τελευταία με τη σειρά τους εμπνέονται από την ίριδα του ανθρώπινου ματιού. Λεπτομέρειες που ίσως μόνο οι Ιταλοί θα μπορούσαν να φανταστούν και να εφαρμόσουν με τη γνωστή τους κομψότητα κάνουν την εμφάνιση τους και στο φαρδύ πάτωμα του 500 i-ride. Στην λαστιχένια επένδυση «σκιαγραφείται» η πόλη του Τορίνο, η έδρα της Fiat, με την μοναδική σχεδίαση του πατώματος να επιτρέπει την παράλληλη τοποθέτηση των ποδιών του χρήστη, κάτι που γεμίζει τον τελευταίο με αυτοπεποίθηση όσο κινείται με το 500 i-ride.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat 500 i-Ride

Το ηλεκτρικό πατίνι της δοκιμής ήταν βαμμένο στο έντονο σκούρο κόκκινο χρώμα των εκδόσεων RED της Fiat, ένα χρώμα που κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Το εν λόγω χρώμα είναι το ίδιο που βλέπουμε και στις αντίστοιχες εκδόσεις των αυτοκινήτων της Fiat, η οποίες προέκυψαν από τη συνεργασία των Ιταλών με τον φιλανθρωπικό οργανισμό RED.

Ο οργανισμός RED δημιουργήθηκε το 2006 από τον Bono, τον τραγουδιστή του συγκροτήματος U2, μαζί με τον ακτιβιστή Bobby Shriver. Στόχος του οργανισμού είναι η καταπολέμηση ανθρωπιστικών κρίσεων σε όλο τον κόσμο, όπως για παράδειγμα είναι η πανδημία της Covid-19 αλλά και ο ιός του AIDS. Με κάθε αγορά μιας έκδοσης RED ενεργοποιείται αυτόματα και μια δωρεά στο Παγκόσμιο Ταμείο για την υποστήριξη μιας σειράς πρόληψης, θεραπείας, συμβουλευτικής, δοκιμών, εκπαίδευσης και υπηρεσιών φροντίδας στις κοινότητες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθημερινή χρηστικότητα

Το 500 i-ride φέρει «σπαστό» λαιμό που του επιτρέπει να διπλώνει και να χωρά με ευκολία σε ένα πορτμπαγκάζ, ξεκινώντας από εκείνο του ηλεκτρικού Fiat 500. Για τη χρήση του πατινιού απαιτείται να κατεβάσετε στο έξυπνο κινητό σας την εφαρμογή «500 Iride» (συμβατή με iOS και Android λογισμικό), η οποία λειτουργεί ως ψηφιακό κλειδί μέσω επικοινωνίας με bluetooth.

Fiat 500 i-Ride

Η εφαρμογή προσφέρει επίσης και ένα κάρο πληροφορίες στα μάτια του χρήση, όπως για παράδειγμα είναι η διανυθείσα απόσταση, η μέση ταχύτητα και το ποσοστό φόρτισης της μικρής μπαταρίας ιόντων-λιθίου, αλλά και απομακρυσμένο έλεγχο που επιτρέπει μεταξύ άλλων στον χρήση να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει το πατίνι χειροκίνητα και να ανάψει ή να σβήσει τα φώτα.

Μικρός και ικανός

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του 500 i-ride έχει ισχύ 250 W, που μπορεί να φαντάζει μικρή αλλά επαρκεί πλήρως για το χαρακτήρα του ηλεκτρικού πατινιού. Το μοτέρ φέρει τρία προγράμματα λειτουργίας με το πρώτο να περιορίζει την ταχύτητα και την επιτάχυνση σε ταχύτητες βαδίσματος, για τη χρήση του πατινιού σε πεζόδρομους. Το δεύτερο και το τρίτο πρόγραμμα απελευθερώνουν τη δύναμη του μοτέρ με την επιτάχυνση να είναι πιο ισχυρή στο τελευταίο και την τελική να πλησιάζει και στις δύο περιπτώσεις κοντά στα 25 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat 500 i-Ride

Παράλληλα, η μικρή μπαταρία των 300 Wh μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 30 χλμ. σύμφωνα με τη Fiat, η οποία εξαρτάται φυσικά από το βάρος του χρήστη αλλά και τον τρόπο οδήγησης του ηλεκτρικού πατινιού. Για τη φόρτιση της μπαταρίας μια οικιακή πρίζα αρκεί και ο χρόνος που απαιτείται για να φορτίσει πλήρως από άδεια φτάνει περίπου στις 4,5 ώρες, ενώ μπορεί να φορτίσει και από παροχή αυτοκινήτου 12V. Η Fiat αναφέρει ότι η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσα στο ηλεκτρικό 500 με την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται να μην ξεπερνά το 1% της ενεργειακής χωρητικότητας της συστοιχίας μπαταριών του Fiat 500. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με τον γράφοντα να ζυγίζει 85 περίπου κιλά, η αυτονομία έφτασε στα 20 χιλιόμετρα, μια τιμή λογική για το ιδιαίτερα μικρό μέγεθος της μπαταρίας.

Fiat 500 i-Ride
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αναβάτης έχει στη διάθεση του ένα τιμόνι που ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και έτσι ταιριάζει σε μία ευρεία «γκάμα» σωματότυπων με τη Fiat να αναφέρει συμβατότητα με ύψη από 1,3 έως και δύο μέτρα. Για τον χειρισμό του ηλεκτρικού πατινιού ο χρήστης έχει στη διάθεση του δύο «σκανδάλες» με τη δεξιά να ελέγχει τη δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ και την αριστερή να ενεργοποιεί την ηλεκτρική πέδηση. Στη δεξιά μεριά του τιμονιού υπάρχει επίσης και μια μανέτα που ελέγχει μέσω ντίζας το δισκόφρενο που έχει τοποθετηθεί στον πίσω τροχό με τον εμπρός να μην φέρει σύστημα πέδησης.

Fiat 500 i-Ride

Στο τιμόνι υπάρχει επίσης μια μικρή έγχρωμη LCD οθόνη, με ευδιάκριτες ενδείξεις που πληροφορούν τον χρήστη για τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, την ταχύτητα με την οποία κινείται, το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης αλλά και την κατάσταση σύνδεσης της εφαρμογής με το ηλεκτρικό πατίνι. Στο τιμόνι υπάρχει επίσης και ένας μικρός γάντζος που θα φανεί χρήσιμος σε εκείνους που θέλουν να μεταφέρουν τα ψώνια της ημέρας χωρίς κόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δεξί σου χέρι, το ηλεκτρικό

Fiat 500 i-Ride

Στην πράξη το ηλεκτρικό πατίνι της Fiat προσφέρει όλη την ευκολία και τη χρηστικότητα που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας στην οποία ανήκει. Αναμφίβολα στα μεγάλα ατού συγκαταλέγεται το φαρδύ του πάτωμα το οποίο θα εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο εκείνοι που ξεπερνούν σε ύψος το 1,7 μ. και φέρουν μεγαλύτερα πόδια από το μέσο όρο.

Το φαρδύ πάτωμα προστατεύει παράλληλα πολύ καλύτερα τα παπούτσια και το παντελόνι από νερά που μπορεί να βρίσκονται στο δρόμο. Την αυτοπεποίθηση κρατάνε ψηλά οι σχετικά μεγάλοι για πατίνι τροχοί με τη διάμετρο των ελαστικών που φουσκώνουν να φτάνει στις 10 ίντσες και να εξομαλύνει αρκετά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στο τελευταίο βοηθάει και η σκληρή πίσω ανάρτηση.

Fiat 500 i-Ride
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόδοση του διπλού συστήματος πέδησης που επεμβαίνει στο πίσω τροχό απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης καθώς δεν επιβραδύνει ακαριαία το 500 i-ride, κάτι που μπορεί να φόβιζε έναν χρήστη χωρίς καμία εμπειρία από ένα δίτροχο, έστω και πατίνι. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η ηλεκτρική πρόταση της ιταλικής εταιρείας απευθύνεται στον οποιοδήποτε θέλει να μεταβεί από το περπάτημα στην μικροκινητικότητα και γι' αυτό το λόγο δεν απαιτεί κάποιο δίπλωμα οδήγησης, ενώ επί της ουσίας δεν περιορίζεται ούτε ηλικιακά. Με το 500 i-ride κινείσαι αέρινα με ταχύτητες που δεν σε φοβίζουν, ενώ μπορείς να «σκαρφαλώσεις» και σε σχετικά μεγάλες ανηφόρες με τη Fiat να αναφέρει απροβλημάτιστη κίνηση ακόμη και σε δρόμους με ανηφορική κλίση 15%.

Fiat 500 i-Ride

Το τέλειο δίδυμο

Ποιοτικά κατασκευασμένο, με μοτέρ που εξυπηρετεί τον σκοπό της ύπαρξης του και με ευκολία και φιλικότητα στη χρήση που δεν θα φοβίσει κανένα, ανεξάρτητα από την εμπειρία του, το 500 i-ride, είναι η φυσική δίτροχη «προέκταση» του ηλεκτρικού 500e, σε προσιτή μάλιστα τιμή που δεν ξεπερνά τα 699 ευρώ. Εφόσον χρησιμοποιείται για τον σκοπό που έχει κατασκευαστεί το ηλεκτρικό πατίνι της ιταλικής εταιρίας δεν χρειάζεται να φορτίζει καθημερινά για να προσφέρει τις υπηρεσίες, η αξία των οποίων θα γίνει ακόμη πιο εμφανής τις πιο ζεστές ημέρες του καλοκαιριού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat 500 i-Ride

Όσο για το ίδιο το ηλεκτρικό 500e τι να πει κανείς; Τις ημέρες της δοκιμής του ηλεκτρικού πατινιού είχαμε παράλληλα στη διάθεσή μας και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Fiat, το οποίο μας θύμισε για μία ακόμη φορά όλα τα ηλεκτρικά του χαρίσματα. Η διαχρονική οικεία σχεδίαση του, που δεν ξεφεύγει σημαντικά από το συμβατικό 500, το κάνει να ξεχωρίζει και ενώνει με τον καλύτερο τρόπο το παρελθόν με το ηλεκτρικό μέλλον της Fiat. Το εσωτερικό του είναι μοντέρνας σχεδίασης και προσεγμένο εργονομικά, ενώ ιδιαίτερα προσεγμένη παρουσιάζεται και η εργονομία που απαιτεί έναν απόλυτα λογικό χρόνο εξοικείωσης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι πάντα εκεί για να προσφέρει άμεση ζωντανή επιτάχυνση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης αφήνει έξω από την καμπίνα τις ανωμαλίες του δρόμου.

Fiat 500 i-Ride
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Fiat, σε συνδυασμό με το 500 i-ride, είναι ένα αστικό ντουέτο που δύσκολα μπορεί να του αντισταθεί κανείς και αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση για την καθημερινή σας μετακίνηση.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά τη δοκιμή του Fiat 500e

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός 250 Watt
Μετάδοση: Απευθείας στον πίσω τροχό
Διαστάσεις (Μήκος, Πλάτος, Ύψος), 1.000 χλστ., 400 χλστ., 1.100
Τροχοί: 10 ίντσες εμπρός-πίσω
Χωρητικότητα μπαταρίας: 300 Wh
Τελική ταχύτητα: 25 χλμ./ώρα
Βάρος: 15 κιλά
Τιμή: 699 ευρώ

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ