Volvo: Ο 1ος κατασκευαστής στην παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά

Volvo XC40 Recharge P6

Η Volvo έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που συμμετέχει στο πρόγραμμα SteelZero υποστηρίζοντας έτσι τον στόχο για παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά.

Με τη ανακοίνωση της να ακολουθήσει το πρόγραμμα SteelZero, η Volvo Cars δεσμεύεται σε αυστηρότερες απαιτήσεις με βάση τις εκπομπές CO2 για την προμήθεια χάλυβα με στόχο ένα βιώσιμο και πιο «καθαρό» μέλλον.

Η παραγωγή χάλυβα αποτελεί βασική πηγή εκπομπών CO2 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το 2021 αντιπροσώπευε κατά μέσον όρο το 33% στο σύνολο των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου Volvo. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η παραγωγή χάλυβα επιφέρει το 7% όλων των εκπομπών αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έως το 2050, η Volvo έχει ανακοινώσει ότι το σύνολο των προμηθειών της σε χάλυβα πρέπει να αφορά χάλυβα παραγωγής με μηδενικές καθαρές εκπομπές, στόχος που εντάσσεται στη φιλοδοξία της να είναι μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040.

«Χαιρόμαστε για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα SteelZero και στηρίζουμε τους στόχους του για τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας χάλυβα. Δηλώνοντας το αίτημά μας για την υπεύθυνη προμήθεια χάλυβα με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές, στοχεύουμε να δώσουμε ώθηση στην αύξηση της τροφοδοσίας με χάλυβα αυτού του τύπου στον κλάδο μας», δήλωσε σχετικά η Kerstin Enochsson, επικεφαλής προμηθειών της Volvo.

Το πρόγραμμα SteelZero λανσαρίστηκε από το Climate Group σε συνεργασία με το ResponsibleSteel, έναν οργανισμό τυποποίησης και πιστοποίησης για το σύνολο της βιομηχανίας του χάλυβα, στον οποίο θα ενταχθεί και η Volvo. Μέσω του ResponsibleSteel, η Volvo Cars αποκτά πρόσβαση σε αξιόπιστη, επαληθευμένη από τρίτα μέρη και επίσημα ελεγμένη πληροφόρηση για την αλυσίδα εφοδιασμού της σε χάλυβα και τις πιστοποιήσεις βιωσιμότητας που συνδέονται με αυτή, ώστε να διασφαλίζει ότι η σχετική προμήθεια γίνεται υπεύθυνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από τον περιορισμό του CO2, το ResponsibleSteel εστιάζει επίσης σε άλλα σημαντικά ζητήματα της αλυσίδας χάλυβα, όπως τα εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα, τη σύνδεση με τις τοπικές κοινότητες, τη χρήση υδάτινων πόρων και τον αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα.

Η συνυπογραφή του SteelZero είναι μόνο η πιο πρόσφατη από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Volvo για να αντιμετωπίσει μία από τις πιο σημαντικές πηγές εκπομπών CO2 που συνδέονται με την κατασκευή αυτοκινήτων. Ήδη το προηγούμενο έτος, η εταιρεία ανακοίνωσε τη σύναψη συνεργασίας με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB, για την από κοινού έρευνα στην ανάπτυξη χάλυβα υψηλής ποιότητας χωρίς ορυκτά προς χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία, μέσω της πρωτοβουλίας HYBRIT της SSAB.

Η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνεργάζεται με τη SSAB και συμμετέχει στο HYBRIT, ένα φιλόδοξο project υψηλού επιπέδου για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά. Στόχος του HYBRIT είναι η αντικατάσταση του οπτάνθρακα (κοκ), ο οποίος χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την παραγωγή χάλυβα με βάση σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και υδρογόνο. Η πρωτοβουλία αναμένεται να αποφέρει την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά, με ουσιαστικά μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Τα σχέδια της Volvo για την ηλεκτροκίνηση συνιστούν τμήμα της φιλοδοξίας της να περιορίσει κατά 40% το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, ανάμεσα στο 2018 και το 2025, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης εκπομπών άνθρακα κατά 25% στην αλυσίδα εφοδιασμού έως το 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά τις δικές της δραστηριότητες, η εταιρεία έχει στόχο την επίτευξη κλιματικά ουδέτερης παραγωγής μέχρι το 2025. Ήδη σήμερα, όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Volvo Cars λειτουργούν με 100% καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η μονάδα παραγωγής της στην Τορσλάντα της Σουηδίας είναι πλήρως ουδέτερη κλιματικά. Σε άλλα σημεία του κόσμου, τα εργοστάσια της εταιρείας στην Τσενγκντού και το Ντακίνγκ της Κίνας επίσης τροφοδοτούνται με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια.

Το 2021, η Volvo προχώρησε στη θέσπιση εσωτερικής τιμής άνθρακα: 1.000 σουηδικές κορώνες ανά τόνο εκπομπών CO2 προερχόμενο από όλες τις δραστηριότητές της. Με την κίνηση αυτή, η εταιρεία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που εφαρμόζει έναν τέτοιο μηχανισμό τιμολόγησης για τον άνθρακα σε όλο το εύρος της λειτουργίας της. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι κάθε μοντέλο θα είναι κερδοφόρο ακόμη και μετά την επιβολή μιας αυστηρής τιμής άνθρακα, ώστε οι αποφάσεις που σχετίζονται με την προμήθεια πόρων και με την κατασκευή να λαμβάνονται με βάση τις πιο βιώσιμες επιλογές που υφίστανται.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ