To Volkswagen Tiguan R επιστρέφει -Θα είναι ένα από τα τελευταία βενζινοκίνητα «R»

VW Tiguan 2024 1

Καθώς ο τομέας ‘R’ της Volkswagen αναμένεται να στραφεί πλήρως στην ηλεκτροκίνηση το 2030, φημολογείται ότι ένα νέο Tiguan R -με κινητήρα εσωτερικής καύσης- ενδέχεται να βρίσκεται υπό εξέλιξη.

Η ιδέα για την επιστροφή ενός Tiguan R δεν έχει αποκλειστεί από την εταιρεία του Wolfsburg. Ο Pedro Martinez Diaz, Επικεφαλής Πωλήσεων και Marketing του τομέα Volkswagen R, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, δηλώνοντας σε συνέντευξή του «δεν θα έλεγα ποτέ όχι. Το Tiguan R ήταν πολύ επιτυχημένο στην Ευρώπη και την Αυστραλία... θα δούμε».

Το τελευταίο Volkswagen Tiguan R, που σταμάτησε να παράγεται το 2023
Το τελευταίο Volkswagen Tiguan R, που σταμάτησε να παράγεται το 2023
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς, η γερμανική εταιρεία φαίνεται να μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο μιας νέας γενιάς του Tiguar R, αλλά ακόμα δεν φαίνεται να έχει ληφθεί κάποια οριστική απόφαση.

Η προηγούμενη γενιά του Tiguan R έκανε το ντεμπούτο της το 2020, ως μέρος της ανανέωσης του μοντέλου δεύτερης γενιάς. Τότε, ήταν η πιο ισχυρή έκδοση στην γκάμα, τροφοδοτούμενη από έναν turbo κινητήρα 2.0 λίτρων με απόδοση 316 ίππων και 420 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός συνδυαζόταν με ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το σύστημα τετρακίνησης VW 4Motion.

Η έκδοση R Line της τρέχουσας γενιάς του VW Tiguan
Η έκδοση R Line της τρέχουσας γενιάς του VW Tiguan

Στα τέλη του 2023 το μοντέλο καταργήθηκε, συμπίπτοντας με την κυκλοφορία της τρίτης γενιάς του Tiguan στην Ευρώπη. Στην τρέχουσα γκάμα, το πιο ισχυρό ευρωπαϊκό Tiguan είναι τώρα το eHybrid plug-in hybrid, το οποίο παράγει 268 ίππους και προσφέρεται με το σπορ πακέτο R-Line.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Tiguan βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo, την ίδια αρχιτεκτονική που χρησιμοποιεί και το VW Golf R. Αυτό σημαίνει ότι είναι τεχνικά συμβατό με τον ισχυρότερο κινητήρα TSI 2.0 λίτρων της VW, ο οποίος στην τρέχουσα μορφή του αποδίδει 328 ίππους και 420 Nm ροπής. Έτσι, μια πιθανή επιστροφή θα μπορούσε να φέρει τον κινητήρα του Golf R κάτω από το καπό του Tiguan.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για μια πιο ισχυρή plug-in υβριδική επιλογή, προκειμένου να πληροί τους ολοένα και αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη. Για να γίνει ένα Tiguan ένα γνήσιο R, θα χρειαζόταν επίσης μια πιο επιθετική ρύθμιση πλαισίου και ελαφρώς χαμηλότερο ύψος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα νέο Tiguan R θα μπορούσε να βασίζεται στον τρέχοντα σχεδιασμό του R-Line, προσθέτοντας όμως έναν πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και πτερύγια στο χρώμα του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος, μια μεγαλύτερη αεροτομή, αναβαθμισμένες ζάντες με μεγαλύτερα φρένα και μπλε δαγκάνες θα έδιναν την χαρακτηριστική εμφάνιση των μοντέλων R.

Βεβαίως, πρέπει να σημειώσουμε, τα SUV επιδόσεων σε πιο mainstream κατηγορίες είναι σπάνια, σήμερα. Εάν έρθει ένα Tiguan R, ο κύριος αντίπαλός του θα ήταν πιθανότατα το νέο Toyota RAV4 GR Sport του 2026, το οποίο βασίζεται σε μια plug-in υβριδική διάταξη 320 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, μιας και οι μέρες των βενζινοκίνητων hot-hatches πλησιάζουν στο τέλος τους, μοντέλα όπως ένα ενδεχόμενο Tiguan R θα μπορούσαν να βοηθήσουν να καλυφθεί αυτό το κενό για τους οδηγούς που αναζητούν ακόμα τη συναρπαστική οδήγηση σε ένα πρακτικό, καθημερινό πακέτο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ