Η νέα εποχή του εμβληματικού μοντέλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πλησιάζει κι όπως όλα δείχνουν, δεν θα είναι μόνο ηλεκτρική.
Μπορεί το Volkswagen ID. Polo να είναι προ των πυλών, όμως η εταιρεία με βάση στο Βόλφσμπουργκ εναρμονίζεται με την παγκόσμια τάση και ετοιμάζεται να προσφέρει και το δημοφιλές μοντέλο της και με υβριδική τεχνολογία.
Περισσότερα σχετικά είπε στον βρετανικό Τύπο ο Martin Sander, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος για τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την εξυπηρέτηση πελατών: «Θα υπάρξει αναβάθμιση στο Polo με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μπορούμε να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο χρειαζόμαστε, δεν υπάρχει όριο. Η υπάρχουσα πλατφόρμα [MQB-A0] είναι παραπάνω από ικανή για αυτό».
BUY NOW
Τι σημαίνει αυτό; Πως οι πιο… παραδοσιακοί πελάτες της VW που δεν θέλουν να κάνουν τη μετάβαση σε EV, θα έχουν σύντομα την επιλογή ενός σημαντικά ανανεωμένου Polo, το οποίο θα φέρει και θερμικό κινητήρα.
Η τρέχουσα γενιά του Polo (όπως άλλωστε και άλλα «συγγενικά» μοντέλα όπως τα Seat Ibiza και Skoda Fabia), κατασκευάζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 της Volkswagen. Πρόκειται για μια απλοποιημένη εκδοχή του πλαισίου που χρησιμοποιεί το Golf, με μια πιο απλή πίσω ανάρτηση, η οποία είναι φθηνότερη στην κατασκευή και πιο αποδοτική σε χώρο. Ενώ η MQB, στην νέα της γενιά ως «EVO», ενσωματώνει και ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Αν χρειαστεί όμως, αφού όπως τόνισε ο Sander, μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήρα εσωτερικής καύσης για το Polo. Έτσι θα υπάρχει πιο… παραδοσιακός κινητήρας, αλλά με τα νέα ψηφιακά interfaces της VW στο εσωτερικό, καθώς και αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου.
Έτσι θα έχουμε ένα πιο προηγμένο τεχνολογικά Polo, που θα κινείται και με νέα υβριδικά συστήματα – όπως αυτά της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που βρίσκονται στα τρέχοντα Golf και T-Roc, καθώς και μια νέα γενιά πλήρους υβριδικής μονάδας που θα είναι διαθέσιμη από το 2026.
Μία εύλογη απορία, είναι γιατί η Volkswagen συνεχίζει να επενδύει και να εξελίσσει μία πλατφόρμα που σύντομα θα θεωρείται «γηρασμένη», όταν το ολοκαίνουργιο ID. Polo είναι σχεδόν έτοιμο να κυκλοφορήσει. Την απάντηση τη δίνει ο Sander: «Για να είμαστε ανταγωνιστικοί σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις μας στην Ευρώπη, πρέπει να καλύψουμε όλη την Ευρώπη. Η Νορβηγία είναι 100% ηλεκτρική, αλλά ο νότος είναι πολύ διαφορετικός. Σε χώρες όπως η Ιταλία, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ακόμα μόνο το 10%. Και πρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας τα είδη αυτοκινήτων που θέλουν να αγοράσουν, ανεξαρτήτως περιοχής ή προτίμησης».
Φυσικά, αρωγός στα παραπάνω είναι και η διαφαινόμενη καθυστέρηση στην επιβολή της απαγόρευσης των πωλήσεων νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το αρχικό πλάνο θέλει το τέλος του δρόμου για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να είναι το 2035, όμως όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει -τουλάχιστον- πενταετής επέκταση αυτού του στόχου.