Μπορεί σταδιακά οι διαθέσιμες επιλογές σε ό,τι αφορά στους πετρελαιοκινητήρες να μειώνονται, ωστόσο αυτή η τεχνολογία δεν έχει «πεθάνει» ακόμα.
Μάλιστα, σε μία περίοδο που βλέπουμε τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρούν τα ηλεκτρικά τους πλάνα και να ενισχύουν ξανά τις επενδύσεις τους σε θερμικούς κινητήρες, μια ματιά στα διαθέσιμα μοντέλα στην Ευρώπη, μαρτυρά πως το diesel είναι ακόμα εδώ.
Και επιπλέον αυτού, μέσα στο 2026 περιμένουμε 13 νέα μοντέλα με τέτοιους κινητήρες. Ας τα δούμε αναλυτικά…
BUY NOW
Alfa Romeo
Η ανανεωμένη Tonale αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους και θα έχει και πάλι diesel έκδοση. Με τον γνωστό 1,6 Multijet χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, με 130 ίππους και την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Audi
Σε αντίθεση με τη μητρική εταιρεία, που θα επικεντρωθεί σε ηλεκτρικά και υβριδικά το 2026, η Audi έχει ακόμη δυνατή παρουσία στα ντίζελ, με αρκετές επιλογές. Ξεκινώντας από το A6 / A6 Avant έκτης πλέον γενιάς, που διατηρεί την πετρελαιοκίνητη επιλογή του 2λιτρου TDI που αποδίδει 204 ίππους (150 kW) και 400 Nm ροπής, συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και διατίθεται με προσθιοκίνηση ή quattro έκδοση. Υπάρχει μάλιστα φημολογία πως μπορεί να δούμε σύντομα το εν λόγω μοντέλο και με 6κύλινδρο 3.0 TDI κινητήρα.
Σε ότι αφορά στα Audi Q3 / Q3 Sportback, το μοντέλο μπήκε στην τρίτη του γενιά και διατηρεί την έκδοση diesel, με 4κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα απόδοσης 150 αλόγων και 360 Nm ροπής. Η κίνηση είναι στον εμπρός άξονα και η ισχύς περνάει εκεί μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Μέσα στο 2026 περιμένουμε το νέο Q7, πιθανότατα το τελευταίο που θα έχει θερμικό κινητήρα. Βασική επιλογή αναμένεται να είναι ο 2.0 TDI mild hybrid, αλλά δεν αποκλείεται να διατηρηθεί κι ο 3.0 V6 TDI.
Την επόμενη χρονιά αναμένουμε και το ακόμα μεγαλύτερο Q9, που αναμένεται να ενσωματώνει την προαναφερθείσα 3λιτρη επιλογή, σε έκδοση με απόδοση άνω των 350 ίππων.
BMW
Ένας ακόμα εκ Γερμανίας ορμώμενος κατασκευαστής θα παραμείνει πιστός στο diesel εν μέσω προϊοντικής επίθεσης. Ξεκινώντας από την ανανεωμένη X1 που θα υιοθετήσει τη σχεδιαστική γλώσσα «Neue Klasse», θα έρθει μέσα στο 2026 κι αναμένεται να συνεχίσει με τον 2,0 λτ. turbodiesel, είτε χωρίς ηλεκτροκίνηση (150 PS), είτε ως mild hybrid (163 ή 211 PS).
Προς τα τέλη του επόμενου έτους (ίσως και αρχές του 2027) περιμένουμε και την πέμπτη γενιά της X5 θα προσφέρει όλο το φάσμα κινητήρων – βενζίνης, ηλεκτρικό, υβριδικό, υδρογόνου και ντίζελ.
Με πετρελαιοκινητήρα θα δούμε και την X7 δεύτερης γενιάς, που θα μας συστηθεί σε ένα χρόνο από τώρα και θα έρχεται και με εξακύλινδρο ντίζελ στην έκδοση X7 40d xDrive.
Kia
Το πρόσφατα ανανεωμένο Sportage, θα αποκτήσει τον Ιούλιο του 2026 έκδοση 1,6 diesel mild hybrid, με 136 ίππους και χειροκίνητο 6 σχέσεων ή διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DCT).
Mercedes
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη γκάμα της γερμανικής εταιρείας δίχως diesel επιλογή και δεν θα χρειαστεί να το κάνει ούτε το 2026. Αναμένουμε λοιπόν η C-Class που θα δεχθεί facelift, να διατηρήσει το γνωστό 2λιτρο τετρακύλινδρο turbodiesel. Αντίστοιχα η S-Class θα φρεσκαριστεί αλλά θα διατηρήσει τον 3λιτρο 6κύλινδρο turbodiesel.
Peugeot
Ομοίως και στο γαλλικό στρατόπεδο, το νέο Peugeot 308 θα διατίθεται από την επόμενη Άνοιξη με 1,5 BlueHDi κινητήρα 130 ίππων, που θα συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Toyota
Από πέρυσι το Land Cruiser έχει diesel έκδοση αλλά του χρόνου, θα το δούμε και σε diesel mild hybrid έκδοση του θα έρθει το 2026. Με 2,8 λίτρων τετρακύλινδρο turbodiesel με 48V σύστημα και θα αποδίδει 205 ίππους και 500 Nm.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ