Range Rover

Τρία συνηθισμένα αυτοκίνητα που έκρυβαν θηριώδεις κινητήρες

Audi Q7 V12 TDI

Από ένα μικρό roadster με V8, σε μία μπερλινέτα με «καρδιά» Ferrari και μέχρι ένα τεράστιο SUV με πετρελαιοκινητήρα V12, αυτά είναι τρία αυτοκίνητα που δεν φανταζόταν κανείς ότι έκρυβαν τεράστια μοτέρ.

Υπήρξε μια εποχή, όχι και τόσο μακρινή, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν ακόμη δέσμιες των αυστηρών περιορισμών για εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου. Η «μόδα» του downsizingάρχισε ουσιαστικά μετά το 2010 - μέχρι τότε, οι μηχανικοί μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τα περιθώρια και να «χωρέσουν» μεγάλους κινητήρες σε κατά τα άλλα καθημερινά μοντέλα. Τρία τέτοια αυτοκίνητα άφησαν το στίγμα τους στην εποχή τους.

MGB V8
Το MGB είναι το κλασικό δείγμα του μικρού αγγλικού roadster. Με χαριτωμένο εμπρός μέρος, περιορισμένες διαστάσεις και τετρακύλινδρο κινητήρα, το μικρό αυτό κάμπριο έκανε θραύση από την παρουσίασή του το 1962. Μέχρι το 1980 είχαν πουληθεί πάνω από 500.000 μονάδες, γεγονός που το κατέστησε το δεύτερο πιο επιτυχημένο roadster όλων των εποχών μετά το Mazda MX-5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πορεία εμφανίστηκε coupe έκδοση GT αλλά και εξακύλινδρη, με ισχύ 140 ίππων έναντι των περίπου 90 του βασικού μοντέλου. Η αύξηση βάρους όμως φόρτιζε το μπροστινό μέρος, επηρεάζοντας αρνητικά την οδική συμπεριφορά.

Παρά ταύτα, ο Βρετανός μηχανικός Costello αποφάσισε να τολμήσει το αδιανόητο: να βάλει έναν αμερικανικό V8 κάτω από το καπό. Η εφαρμογή ήταν πρόχειρη, με αξιοπιστία συζητήσιμη, αλλά έδωσε ιδέες στην ίδια τη MG.

Έτσι η εταιρεία λάνσαρε επίσημα το MGB V8, χρησιμοποιώντας έναν αλουμινένιο V8 της Rover. Το μπλοκ είχε την ιδιότητα να μην είναι βαρύτερο από τον τετρακύλινδρο, διατηρώντας τις αναλογίες στο ζύγισμα. Το αποτέλεσμα ήταν σαφώς πιο εκλεπτυσμένο από το εξακύλινδρο MGC και σίγουρα καλύτερο από την ανεπίσημη έκδοση του Costello. Παρόλα αυτά, εμπορικά δεν προχώρησε - η παραγωγή διήρκεσε από το 1973 έως το 1976, με μόλις 2.591 αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Lancia Thema 8.32
Η λέξη «υβρίδιο» στην πραγματικότητα προέρχεται από το λατινικό hybrida, που σημαίνει «μεικτό αίμα». Και η Lancia Thema 8.32 ενσαρκώνει ακριβώς αυτό. Η αρχική Thema ήταν προϊόν κοινής εξέλιξης από τις Fiat και Saab. Από εκείνο το project γεννήθηκαν η Alfa Romeo 164, το Fiat Croma, η Saab 9000 και φυσικά η Thema, που μοιράζονταν μηχανικά μέρη αλλά με πολύ διαφορετική προσωπικότητα.

Στην κορυφή της γκάμας, η Lancia τοποθετούσε είτε τον δίλιτρο τούρμπο τετρακύλινδρο της Delta είτε τον V6 PRV, κερδίζοντας μια ασυνήθιστη επιτυχία στην κατηγορία. Για να ανέβει σε κύρος, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει κάτι ξεχωριστό. Η Fiat τότε κατείχε τη Ferrari, οπότε η επιλογή ήταν σχεδόν προφανής: ο V8 της 308 GTB Quattrovalvole.

Με λίγες τροποποιήσεις, απέδιδε λίγο χαμηλότερη ισχύ αλλά περισσότερη ροπή, και έδινε την ονομασία 8.32, δηλαδή 8 κύλινδροι, 32 βαλβίδες. Ο κινητήρας μπήκε εγκάρσια εμπρός, παράδοξο για V8 μπερλίνα, αλλά η Thema έμεινε προσθιοκίνητη, όντας η ισχυρότερη FWD της εποχής. Δεν είχε σπορ φιλοσοφία, παρά το ηλεκτρικά αναδιπλούμενο σπόιλερ, αλλά στόχευε στην πολυτέλεια: δέρμα, ξύλο, Alcantara και μια τιμή που ξεπερνούσε τα λογικά όρια. Όπως ήταν αναμενόμενο, πούλησε ελάχιστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Audi Q7 V12 TDI
Από τις αρχές του 21ου αιώνα, ο όμιλος Volkswagen παρουσίαζε projects που έμοιαζαν σχεδόν παράλογα. Δεν είχε σημασία το κόστος, αφού η γκάμα των ντίζελ πούλαγε σαν τρελή. Έτσι γεννήθηκαν τα Passat W8, Phaeton, Bugatti Veyron, RS6 V10 και S8. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το Q7 V12 TDI.

Η ιδέα προήλθε από την τριπλή νίκη της Audi στις 24 Ώρες του Le Mans με το αγωνιστικό R10 TDI, το οποίο φορούσε έναν V12 πετρελαίου. Η Audi αποφάσισε να μεταφέρει αυτό το μοτέρ στην παραγωγή.

Το 2007 παρουσιάστηκε το concept και το 2008 το τελικό μοντέλο: 500 ίπποι και –το πιο εντυπωσιακό– 1.000 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Παρά τους 2,6 τόνους του βάρους, το θηριώδες SUV έφτανε τα 250 km/h (περιορισμένα ηλεκτρονικά). Στην πράξη είχε επιδόσεις αντίστοιχες με της Porsche Cayenne Turbo, αλλά με χαρακτήρα πιο «πετρελαιοκίνητο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με πλήρη εξοπλισμό και αντίστοιχα υψηλή τιμή, το Q7 V12 TDI δεν μπόρεσε να βρει αγοραστικό κοινό. Έτσι όπως και το MGB V8 και η Thema 8.32, κατέληξε εμπορικό φιάσκο. Αυτό όμως είναι που σήμερα τα καθιστά σπάνια και επιθυμητά κομμάτια για συλλέκτες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ