Range Rover

Τα 10 Toyota που άλλαξαν για πάντα την αυτοκινητοβιομηχανία

Toyota Corolla history

Από την προσιτή και παγκόσμια Corolla και το πρωτοποριακό Prius, μέχρι το θρυλικό Supra Mk4 και το εκρηκτικό GR Yaris, η ιαπωνική εταιρεία γνώριζε ανέκαθεν πώς θα σχεδιάζει μοντέλα που θα έμεναν στην Ιστορία.

Η ιστορία της Toyota μετά ήδη κοντά εννιά δεκαετίες. Από το μοντέλο AA του 1937 μέχρι σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία όχι μόνο εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, αλλά και έχει αφήσει το στίγμα -για την ακρίβεια τα στίγματά- της με αμέτρητα αυτοκίνητα που άφησαν εποχή.

Παράλληλα, το αγωνιστικό της τμήμα, η Gazoo Racing, έχει καταφέρει να αφήσει το αποτύπωμά της με καινοτομίες που περνούν και στην παραγωγή. Η αυτοκινητική κληρονομιά της Toyota είναι τόση που δύσκολα μπορεί κανείς να διαλέξει κανείς τα καλύτερα Toyota όλων των εποχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια που δεν άλλαξαν μόνο την εικόνα της εταιρείας, αλλά και την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ας τα δούμε:

Toyota Corolla
Το πιο αξιόπιστο και οικονομικό Toyota όλων των εποχών. Η Corolla παρουσιάστηκε το 1966 και αμέσως έγινε παγκόσμιο best seller. Το 1974 κατέκτησε για πρώτη φορά τον τίτλο του πιο εμπορικού αυτοκινήτου στον κόσμο, και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 40 εκατομμύρια αντίτυπά της. Επανάφερε στο προσκήνιο την αξία του τετρακύλινδρου συμπαγούς, οικονομικού και απόλυτα λειτουργικού αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota Prius
Όταν οι περισσότερες εταιρείες άρχισαν να ανακαλύπτουν τα υβριδικά, η Toyota το είχε ήδη κάνει από το 1997. Το Prius ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής υβριδικό αυτοκίνητο και τότε έμοιαζε με τεχνολογικό θαύμα. Αποδείχθηκε απίστευτα αξιόπιστο, με μικρότερο κόστος χρήσης από τα συμβατικά αυτοκίνητα, και εξελίχθηκε σε σύμβολο οικολογίας, με δεκάδες σταρ του Χόλιγουντ να το οδηγούν για να δείξουν τη στήριξή τους σε έναν πιο «πράσινο» πλανήτη.

Toyota RAV4
Ο πατέρας των σύγχρονων συμπαγών SUV. Το RAV4 του 1997 συνδύαζε μεγάλους χώρους, ψηλή απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση. Ήταν τόσο επιτυχημένο που μετά από πέντε γενιές και πάνω από 11 εκατομμύρια πωλήσεις, παραμένει το πιο δημοφιλές Crossover στον κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota Land Cruiser
Από ένα ταπεινό, στρατιωτικού τύπου SUV, το Land Cruiser εξελίχθηκε σε θρύλο με περισσότερα από 60 χρόνια ιστορίας, αποδεικνύοντας ότι η αξιοπιστία της Toyota δεν γνωρίζει όρια: είτε σε εκτός δρόμου περιβάλλοντα είτε στην άσφαλτο, το μεγάλο SUV με τον V8 των 5,7 λίτρων είναι συνώνυμο της σιγουριάς. Μαζί με την Corolla, το Land Cruiser συνέβαλε όσο λίγα στο να χτιστεί η φήμη της εταιρείας.

Toyota GR Yaris
Η πιο καθαρόαιμη δημιουργία της Gazoo Racing μέχρι σήμερα. Το GR Yaris είναι ένα hot-hatch με δική του πλατφόρμα, που συνδυάζει στοιχεία από Yaris και Corolla. Διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και τετρακίνηση – την πρώτη που εξέλιξε η Toyota μετά από 20 χρόνια. Με κορυφαία φρένα και κατευθυντικότητα, είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε ένα αγωνιστικό WRC για τον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota Supra Mk4
Η Toyota μπορεί να αναβίωσε πρόσφατα το όνομα Supra σε συνεργασία με τη BMW, αλλά η τέταρτη γενιά παραμένει η πιο μυθική. Ο λόγος έχει όνομα: 2JZ. Ο εξακύλινδρος σε σειρά έγινε το όνειρο για κάθε petrolhead, προσφέροντας επιδόσεις supercar με πολύ χαμηλότερο κόστος. Από το εργοστάσιο ήταν ήδη ταχύτατο, αλλά το Supra έμεινε στην ιστορία και για την τεράστια αντοχή του στις μετατροπές από βελτιωτικούς οίκους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyopet Crown
Το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που πάτησε πόδι στην Αμερική μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Δεν στόχευε σε πωλήσεις-ρεκόρ, αλλά είχε μεγάλη ιστορική σημασία: από αυτό ξεκίνησε η πορεία της Toyota στις ΗΠΑ. Με απλό τετρακύλινδρο κινητήρα σε μια εποχή που οι Αμερικανοί οδηγούσαν V8, και σχεδίαση με αμερικανικές επιρροές -χρώμιο και καθαρές γραμμές- το Crown ήταν περισσότερο σύμβολο μιας νέας σχέσης Ιαπωνίας-Αμερικής παρά εμπορικό «όπλο».

Toyota Hilux
Το pick-up που έχτισε μια απαράμιλλη φήμη αξιοπιστίας, χάρη στη σχεδόν απίστευτη αντοχή του είτε μετέφερε βαριά φορτία είτε βρισκόταν σε εμπόλεμες ζώνες. Στην όγδοη γενιά του, σήμερα, παραμένει το απόλυτο εργαλείο σε οποιοδήποτε περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Toyota MR2
Το Toyota έκανε την έκπληξη το 1985 αποκαλύπτοντας ένα μικρό κεντρομήχανο σπορ αυτοκίνητο που θύμιζε σε προσιτή εκδοχή κατασκευές όπως η Porsche 914 ή η Fiat X1/9. Με τετρακύλινδρο κινητήρα, 1.6 λίτρου με 16 βαλβίδες και στροφάρισμα μέχρι τις 7.500 σ.α.λ., το MR2 προσέφερε οδηγική εμπειρία που λίγοι περίμεναν από Toyota. Ο Τύπος το βάφτισε «προσιτό εξωτικό», με επιδόσεις συγκρίσιμες με της Porsche 944. Τρεις γενιές αργότερα, παραμένει ιδιαίτερα αγαπητό.

Toyota Celica GT-Four
Ο προπομπός του GR Yaris και ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους των ράλι. Η Celica GT-Four με τον 2λιτρο τούρμπο 3S-GTE των 252 ίππων χάρισε στην Toyota 39 νίκες, τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών και δύο κατασκευαστών στο WRC. Η πιο δυνατή έκδοση της Celica έγραψε ιστορία και συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τους φίλους της μάρκας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ