Toyota, JLR και Nissan ζητούν από τη Βρετανία παράταση για τον εξηλεκτρισμό

Rishi Sunak Nissan plant

Η Jaguar Land Rover και οι Toyota και Nissan, μεταξύ άλλων κατασκευαστών, ζητούν από τη βρετανική κυβέρνηση να επιβραδύνει ή να αποδυναμώσει τους Νόμους για τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στο φως της δημοσιότητας -από το newsletter Fast Charge του βρετανικού κλάδου της αγοράς αυτοκινήτου- βγήκαν έγγραφα που περιλαμβάνουν επιστολές των αυτοκινητοβιομηχανιών προς τη βρετανική κυβέρνηση, σε απάντηση των νομοθετημάτων για τη μετάβαση της χώρας στην αμιγή ηλεκτροκίνηση.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Rishi Sunak κατά την επίσκεψη στο εργοστάσιο της Jaguar Land Rover
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Rishi Sunak κατά την επίσκεψη στο εργοστάσιο της Jaguar Land Rover
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota, συγκεκριμένα, αναφέρει σε μία από τις επιστολές της ότι είναι “εξαιρετικά ανήσυχη” σχετικά με τους στόχους που έχει θέσει για το 2027 η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι οι στόχοι αυτοί αποτελούν μια “πρόκληση για κατασκευαστές σαν την Toyota” και ότι δύναται να προκαλέσουν οικονομική ζημία στην εταιρεία.

Η ιαπωνική εταιρεία, επίσης, πιέζει παράλληλα για την αναβολή της απαγόρευσης της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης ορυκτών καυσίμων, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει την επένδυσή της στο εργοστάσιό της στο Derbyshire της Αγγλίας.

Η Jaguar Land Rover, το καμάρι της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που πλέον έχει περάσει σε ινδικά χέρια, αναφέρει πως “είναι αβέβαιο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα καταφέρουν να πετύχουν τους απαραίτητους στόχους”, θεωρόντας πως αυτοί είναι ανέφικτοι. Ανάλογα αιτήματα για την καθυστέρηση της εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης έχουν κάνει και η Nissan και ο γιγάντιος όμιλος Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Tom Reilly, συντάκτης του Fast Charge, είπε πως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες “ενώ είναι ενθουσιώδεις για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν σοβαρές επιφυλάξεις. Και απομένει να δούμε πώς αυτό θα επηρεάσει τους νέους Νόμους που ισχύουν από τον Ιανουάριο”.

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η βρετανική κυβέρνηση συντάχθηκε με την υπόλοιπη Ευρώπη και μετέθεσε την απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων (βενζίνης και diesel) από το 2030 στο 2035. Ο Νόμος αυτός, ωστόσο, αναφέρει ότι το 22% των νέων αυτοκινήτων που θα πουληθούν μέσα στο 2024 πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων - ποσοστό που θα αυξηθεί στο 80% μέχρι το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, υπάρχουν και πολλοί άλλοι κατασκευαστές που υποστηρίζουν τους στόχους αυτούς των Βρετανών. Η Tesla και η Ford έχουν τοποθετηθεί λέγοντας ότι η κυβέρνηση της Βρετανίας πρέπει να πιέσει την αυτοκινητοβιομηχανία να πουλά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ο όμιλος Volkswagen ανέφερε πως οι στόχοι είναι “φιλόδοξοι αλλά γενικώς δείχνουν εφικτοί”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ