Τι ζητά συμμαχία κολοσσών από την ΕΕ για την υποχρεωτική αγορά ηλεκτρικών εταιρικών ΙΧ;

έλεψτρ

Κατασκευαστές αυτοκινήτων, εταιρείες ενοικίασης και leasing καλούν την ΕΕ να αποφύγει τους υποχρεωτικούς στόχους.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Toyota, καθώς και εταιρείες ενοικίασης και leasing αυτοκινήτων από όλη την Ευρώπη, κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην θέσει υποχρεωτικούς στόχους για τις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων για εταιρικούς στόλους, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα ήταν εξαιρετικά ακριβό και αντιπαραγωγικό.

Η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ πρόκειται να παρουσιάσει μια σειρά προτάσεων στις 16 Δεκεμβρίου που θα μπορούσαν να δώσουν στον ευρωπαϊκό αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές CO2, καθώς και στην άρση της αποτελεσματικής απαγόρευσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πακέτο θα περιλαμβάνει επίσης σχέδια για υποχρεωτικότητα αγοράς συγκεκριμένου ποσοστού ηλεκτρικών ΙΧ σε εταιρικούς στόλους, τα οποία αποτελούν περίπου το 50-60% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Σε επιστολή προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, και άλλους επιτρόπους, οι 67 υπογράφοντες ανέφεραν ότι τα κύρια εμπόδια στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι το κόστος αγοράς και λειτουργίας και η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης.

Στην επιστολή τονίζεται με έμφαση ότι ένας υποχρεωτικός στόχος θα ήταν «εξαιρετικά επιζήμιος» και ότι το υψηλό κόστος θα άφηνε τις εταιρείες με δύο επιλογές - να διατηρήσουν τα παλαιότερα οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή να μειώσουν τις αγορές νέων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανέφερε αντ' αυτού ότι η συνταγή για την επιτυχία στις ευρωπαϊκές χώρες με την ταχύτερη ενημέρωση ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ένας συνδυασμός κινήτρων και επενδύσεων σε υποδομές φόρτισης.

Χρειάζονταν επίσης κίνητρα για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένου ότι πολλά μισθωμένα αυτοκίνητα συχνά μεταπωλούνται μετά από δύο ή τρία χρόνια.

Μεταξύ των υπογραφόντων ήταν η εταιρεία leasing οχημάτων Arval της BNP Paribas, οι Ayvens, Avis, Bolt και Hertz της Societe Generale και ορισμένοι εθνικοί σύνδεσμοι ενοικίασης και leasing.

Το πακέτο της ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία, του οποίου η δημοσίευση έχει καθυστερήσει κατά μία εβδομάδα, έχει αποτελέσει αντικείμενο φρενήρους άσκησης πιέσεων.

Η επιστολή

Η επιστολή που απέστειλαν στην Κομισιόν και υπογράφουν 67 κορυφαίες εταιρείες αναγράφει μεταξύ άλλων ότι: «Αγαπητή Πρόεδρε της Επιτροπής von der Leyen, σας γράφουμε για να εκφράσουμε τη βαθιά μας ανησυχία ότι μια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που απαιτεί την υποχρεωτική αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, είτε μέσω εθνικών είτε ευρωπαϊκών στόχων, θα λειτουργήσει ως περαιτέρω τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα των εταιρειών στην Ευρώπη. Διακυβεύεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και το περιβάλλον οικοσύστημα κινητικότητας, με εκατομμύρια θέσεις εργασίας στη βιομηχανία και τις υπηρεσίες και ένα ζωτικό γρανάζι στην οικονομία της Ευρώπης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οργανισμοί που υπογράφουν την παρούσα επιστολή εκπροσωπούν ευρωπαϊκές εταιρείες όλων των μεγεθών και σε όλους τους παραγωγικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας. Τα εταιρικά οχήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ευρωπαϊκής οικονομίας, επιτρέποντας την μετακίνηση ανθρώπων, αγαθών και υπηρεσιών κάθε ώρα της ημέρας σε όλη την ήπειρο.

Σήμερα, οι εταιρείες ηγούνται της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, περισσότερο από τους ιδιώτες καταναλωτές κατόχους οχημάτων.

Τα κύρια εμπόδια για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο συνδυασμός της διαχείρισης του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας του στόλου σε συνδυασμό με την έλλειψη επαρκούς υποδομής φόρτισης κατάλληλης για όλες τις εταιρικές περιπτώσεις χρήσης, για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη, και κατά συνέπεια μια αυξανόμενη αλλά ακόμη πολύ αργή ζήτηση από τους καταναλωτές.

Η υποχρέωση προμήθειας ενός υποχρεωτικού μεριδίου οχημάτων μηδενικών εκπομπών στο πλαίσιο του πακέτου για την αυτοκινητοβιομηχανία που θα παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο θα ήταν εξαιρετικά επιζήμια. Η προμήθεια μηδενικών ηλεκτρικών οχημάτων στα επίπεδα που προτείνονται συχνά θα ήταν οικονομικά επιζήμια και θα άφηνε τις εταιρείες με μία από τις δύο επιλογές, πιθανώς και τις δύο που περιλαμβάνουν τη διατήρηση παλαιότερων οχημάτων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή/και τη μείωση των αγορών νέων οχημάτων. Αυτές οι δυναμικές θα βλάψουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων και των προμηθευτών τους, καθώς και των φορέων εκμετάλλευσης στόλων σε μια ήδη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σαφή διδάγματα των ευρωπαϊκών χωρών με την ταχύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι ένας συνδυασμός ολοκληρωμένων μέτρων κινήτρων και επενδύσεων σε ευνοϊκές συνθήκες για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο είναι η συνταγή της επιτυχίας. Η επαρκής παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών ΙΧ είναι απολύτως απαραίτητη για την αντιμετώπιση της μαζικής υπερπροσφοράς και την τόνωση της ζήτησης για νέα οχήματα. Μια εξαιρετικά επιζήμια παρέμβαση στην αγορά σε ολόκληρη την ΕΕ που αγνοεί αυτά τα διδάγματα και καθυστερεί τις αγορές νέων οχημάτων θα επιφέρει το ακριβώς αντίθετο από τους δηλωμένους στόχους της Επιτροπής για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών εταιρειών και προώθηση μιας πιο βιώσιμης και οικονομικά προσιτής κινητικότητας. Οι ρυθμιστικές προσπάθειες θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών, ιδίως για το δίκτυο υποδομών φόρτισης και την ανάπτυξη μιας ισχυρής αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ