Τέλος η αφαίρεση διπλωμάτων σε «εθελοντές» παραβάτες οδηγούς -Τι αλλάζει;

camera-fanari.

Οι νέες κάμερες θα φωτογραφίζουν τον οδηγό θολώνοντας την υπόλοιπη φωτογραφία ώστε να μην μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι δεν οδηγούσε κατά την παράβαση.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου σχετικά με τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων και την λειτουργία τους μιλώντας στο ραδιόφωνο του Real Fm 97,8.

Ο κ. Παπαστεργίου ξεκαθάρισε ότι οι νέες κάμερες θα καταγράφουν το πρόσωπο του οδηγού θολώνοντας την υπόλοιπη φωτογραφία με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο παραβάτης να ισχυριστεί ότι δεν οδηγούσε εκείνος αλλά κάποιο συγγενικό του πρόσωπο με ηλικία άνω των 85 ετών ή οποιοσδήποτε άλλος! Με αυτό τον τρόπο ο παραβάτης οδηγός θα τιμωρείται και δεν θα μπορεί να γλιτώσει από τις κυρώσεις και τα πρόστιμα του ΚΟΚ και βέβαια να μην μεταθέτει την ευθύνη σε κάποιον άλλο γλιτώνοντας από την αφαίρεση της δικής του άδειας οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε χαρακτηριστικά ότι: «Την Τρίτη περάσαμε από την Βουλή το νόμο που περιγράφει ακριβώς πως θα λειτουργεί το όλο σύστημα των καμερών αλλά και τι προδιαγραφές πρέπει να έχουν αυτές σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα γιατί αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο σε σχέση με τις κάμερες. Ο διαγωνισμός για το πληροφοριακό σύστημα, στην ουσία έχουμε δύο διαγωνισμούς, ο ένας το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Βεβαίωσης των Παραβάσεων δηλαδή που θα «πέφτουν» όλες οι φωτογραφίες των διάφορων καμερών που υπάρχουν και πως ο πολίτης θα ενημερώνεται, πως θα κάνει ένσταση, πως θα πληρώνει.

Αυτός ο διαγωνισμός είχε βγει το καλοκαίρι αλλά δυστυχώς είχαμε ενστάσεις και μέσα στον Δεκέμβρη εκδικάζεται πλέον η υπόθεση. Οι ενστάσεις υποβλήθηκαν εξαιτίας των γνωστών συμφερόντων μεταξύ των εταιρειών και όχι επί της αρχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στις κάμερες και σήμερα υπάρχουν κάμερες οι οποίες διαχωρίζονται σε παλαιότερης τεχνολογίας και πιο σύγχρονες ψηφιακές. Το πρόβλημα εντοπιζόταν στην καθυστέρηση με την οποία έφτανε η κλήση στον πολίτη και στην μεγαλύτερη καθυστέρηση με την οποία εξοφλούνταν κάποια παράβαση του ΚΟΚ. Αυτό εξασφαλίζουμε με το νέο σύστημα. Επίσης με το νέο σύστημα υπάρχει πλήρης λογοδοσία και ιχνηλασιμότητα για το ποιος παρεμβαίνει σε ένα σύστημα το οποίο είναι ξεκάθαρο (υπονοώντας ότι τελείωσε το «σβήσιμο» των κλήσεων).

Αντί να έχουμε ένα κατακερματισμένο σύστημα το οποίο μέχρι σήμερα η Τροχαία ενημέρωνε τους Δήμους, οι Δήμοι είχαν ένα περιθώριο 5 ετών να βεβαιώνουν τις κλήσεις και άλλα 5 χρόνια να τις εισπράξουν.

Πλέον αυτό το πράγμα αλλάξει και έχουμε έναν φορέα και όχι 332 Δήμους οι οποίοι δεν είχαν κανένα σύστημα. Τώρα έχουμε ένα σύστημα που φέρει και όνομα Οδυσσέας το οποίο διαχειρίζεται τα πάντα και βεβαιώνει μέσα σε ώρες τις παραβάσεις. Δηλαδή η φωτογραφία μετατρέπεται σε κλήση και ειδοποιείται ο πολίτης για να κάνει τα δέοντα. Ή να κάνει ένσταση ή να την πληρώσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κάμερα εντοπίζει την παράβαση και επειδή σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη σε 1.000 σημεία θα τοποθετούνται από δύο κάμερες μία εμπρός και μία από πίσω οπότε το σύστημα αυτομάτως φωτογραφίζει την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος που έκανε την παράβαση αλλά και τον οδηγό θολώνοντας αυτόματα όλο το υπόλοιπο περιβάλλον πλην του οδηγού! Συνεπώς δεν υπάρχει δικαιολογία του τύπου δεν οδηγούσα εγώ αλλά η γιαγιά μου που είναι 85 χρονών για να μην αφαιρεθεί το δικό μου δίπλωμα που έκανα την παράβαση. Οπότε δεν νομίζω να κάνει κανένας οδηγός ένσταση που θα βλέπει το πρόσωπό του στη φωτογραφία της παράβασης. Οι κλήσεις θα αποστέλλονται στο Gov.gr/wallet ή σε χαρτί αν κάποιος δεν έχει ηλεκτρονικό πορτοφόλι ή δεν είναι δηλωμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Αυτά θα τα κάνουν οι νέες κάμερες και όχι οι υφιστάμενες κάμερες που λειτουργούν ήδη όπως εκείνες στην Αττική Οδό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νέες κάμερες θα μπορούν επίσης να βεβαιώσουν αν ο οδηγός παραβίασε ερυθρό σηματοδότη μιλώντας και στο κινητό τηλέφωνο ή δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας. Και κάτι ακόμη πιο σημαντικό αφορά ότι οι κάμερες θα διαβάζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και θα αναγωνίζουν αν ένα όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, αν είναι ασφαλισμένο ή αν ο ιδιοκτήτης του έχει εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το σχέδιο των 2.366 καμερών και άλλες 500 κάμερες σε λεωφορεία θα έχουν εγκατασταθεί και θα λειτουργούν εντός του 2026 αν δεν υπάρχουν απρόοπτα όπως ενστάσεις.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ