208

Τι θα προκαλέσει η ηλεκτροκίνηση στους εργάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών;

indu

Υπάρχουν δύο κύριοι παράγοντες σύμφωνα με την Τ&Ε που θα συμβάλλουν στον περιορισμό των απολύσεων.

Η ηλεκτροκίνηση σίγουρα ωφελεί το περιβάλλον ωστόσο φαίνεται ότι έχει προκαλέσει σοβαρούς κλυδωνισμούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά σε εργασιακό επίπεδο.

Μάλιστα μέχρι και οι υπέρμαχοι της ηλεκτροκίνησης όπως η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Τ&Ε) προειδοποιεί ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η εξίσωση διατήρησης των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα η T&E επισημαίνει πως η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εξειδίκευση του εργατικού δυναμικού, αλλά και τη θέση των υπευθύνων της Ευρώπης να υιοθετήσουν πλήρως μέσω μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ατζέντα που θα αφορά τη μείωση των ρύπων.

Η εκτίμηση για την διατήρηση ή όχι των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σίγουρα δύσκολο έργο. Σε αρκετές μελέτες επισημαίνεται πως θα υπάρξουν απώλειες θέσεων εργασίας, ενώ άλλες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν θετικές προοπτικές κυρίως στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών και στην παραγωγή ενέργειας.

Σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα, για να διατηρηθεί το σημερινό επίπεδο απασχόλησης στην αυτοκινητοβιομηχανία που είναι περίπου 3,46 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε εργοστάσια συναρμολόγησης, προμηθευτές εξαρτημάτων και εργοστάσια μπαταριών, θα πρέπει να παραμείνει αμετάβλητος ο όγκος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν υπάρξουν συντονισμένα ευρωπαϊκά κίνητρα προβλέπεται ότι το 2035 θα υπάρξουν 3,31 εκατομμύρια εργαζόμενοι. Δηλαδή 144.000 ή 4% λιγότεροι εργαζόμενοι σε σχέση με φέτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο παράγοντες

Υπάρχουν δύο κύριοι παράγοντες σύμφωνα με την Τ&Ε που θα συμβάλλουν στον περιορισμό των απολύσεων:

Ο πρώτος είναι εάν ο αριθμός των εργαζομένων που συνταξιοδοτούνται υπερβαίνει τον αριθμό των πιθανών απολύσεων λόγω της ηλεκτροκίνησης. Έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για απολύσεις, ενώ το μέρος του εργατικού δυναμικού που συνταξιοδοτείται δεν θα αντικατασταθεί.

Ο δεύτερος είναι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα η οποία ανοίγει νέες επιχειρήσεις και, ως εκ τούτου, ευκαιρίες απασχόλησης. Ο τομέας της φόρτισης θα μπορούσε για παράδειγμα να ανοίξει 130.000 νέες θέσεις εργασίας έως το 2035, ενώ ένα άλλο σημαντικό μέρος του εργατικού δυναμικού θα μπορούσε να απορροφηθεί πλήρως στην παραγωγή ενέργειας (περίπου 60.000 εργαζόμενοι).

Τέλος, ένα σημαντικό μέρος της διατήρησης των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη είναι να παραμείνουν τα εργοστάσια παραγωγής στην Γηραιά Ήπειρο. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να μεταφραστεί σε απώλεια περίπου 530.000 θέσεων εργασίας έως το 2035 ή στο 15% του τρέχοντος εργατικού δυναμικού, ενώ η στασιμότητα της ηλεκτροκίνησης θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην μείωση του αριθμού των θέσεων, κυρίως από τους τομείς που έχουν να κάνουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ