Γιατί οι ηλεκτρικοί στόλοι ΙΧ πρέπει να επικεντρωθούν στην πηγή του ρεύματος;

ψηαργεεε

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα όταν βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή πετραλιοκίνητα.

Ριζικά αλλάζει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση μια έρευνα που ουσιαστικά τονίζει την σημασία των εταιρικών αυτοκινήτων να φορτίζονται μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας εάν θέλει η ΕΕ να επιτύχει την εκμηδένιση των ρύπων.

Πιο συγκεκριμένα η Volkswagen ανέθεσε στην TÜV NORD CERT τη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα ολόκληρης της ζωής του ID.4 Pro, με βάση διαφορετικά σενάρια ισχύος.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η πηγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση είναι καθοριστική για την περιβαλλοντική αξιολόγηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα όταν βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής σε σχέση με τους αντίστοιχους κινητήρα εσωτερικής καύσης λόγω της ενεργειακής έντασης των μπαταριών κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρικά εναντίον ΙΧ βενζίνης και diesel

Η επαναφόρτιση του ID.4 με το μείγμα πράσινης ενέργειας της ΕΕ, για παράδειγμα, δείχνει ότι το αυτοκίνητο ξεπερνά τις επιδόσεις του συγκρίσιμου μοντέλου diesel μετά από 66.000 χλμ.

Αλλά η επαναφόρτισή του με το τυπικό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, με ενέργεια που παράγεται από ένα μείγμα άνθρακα, φυσικού αερίου, βιοκαυσίμων και πυρηνικής ενέργειας, καθώς και ηλιακής, αιολικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας, καθυστερεί το σημείο απόσβεσης άνθρακα στα 97.000 χιλιόμετρα!

Για στόλους που εκτελούν τριετείς κύκλους αντικατάστασης, το ID.4 δεν μπορεί ποτέ να έχει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα ως εταιρικό αυτοκίνητο από το αντίστοιχο diesel.

Ωστόσο, η Transport & Environment υποστηρίζει ότι οι στόλοι έχουν την ευθύνη να επιταχύνουν την ηλεκτροδότηση με ΑΠΕ τους σταθμούς φόρτισης ολόκληρου του ευρωπαϊκού χώρου και ασκεί πιέσεις ώστε η Κομισιόν να ρυθμίσει έτσι ώστε όλοι οι μεγάλοι στόλοι (που λειτουργούν περισσότερα από 100 οχήματα συνολικά εντός της ΕΕ) να μπορούν να μισθώνουν ή να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία μόνο από το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξοικονόμηση CO2 κύκλου ζωής

Είτε το ID.4 επαναφορτίζεται με το πράσινο μείγμα ενέργειας της ΕΕ είτε με το τυπικό ενεργειακό μείγμα, το αυτοκίνητο τελικά εξοικονομεί άνθρακα σε σύγκριση με το αντίστοιχο diesel σε διάρκεια ζωής 200.000 χλμ., σύμφωνα με το TÜV NORD CERT.

Αυτή η εξοικονόμηση θα μπορούσε να είναι έως και 50% εάν το αυτοκίνητο επαναφορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αλλά μειώνεται στο 25% εάν τροφοδοτείται από το τυπικό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ.

Δημόσια δίκτυα φόρτισης όπως το IONITY, το Fastned και το Tesla Supercharger έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιούν μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν κάνει παρόμοιες δεσμεύσεις για την ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από τους δικούς τους φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί στους χώρους τους ή σε αποθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φόρτιση στο σπίτι

Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων και φορτηγών που συνδέουν τα οχήματά τους στο σπίτι παρουσιάζουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική πρόκληση, καθώς οι εργοδότες μπορούν να συστήνουν αλλά όχι να αναγκάζουν τους οδηγούς να προμηθεύονται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τα σπίτια τους.

Σε μια έρευνα πέρυσι σε 3.400 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 13 χώρες σε όλη την ΕΕ, το Ινστιτούτο Fraunhofer διαπίστωσε ότι το μερίδιο των τιμολογίων χρέωσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για οικιακές χρεώσεις είχε μειωθεί σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2021. Ωστόσο, το 59% των ερωτηθέντων στη Γερμανία, το 58% στην Αυστρία, το 56% στην Ισπανία και το 55% στην Ισπανία απάντησαν ότι διαθέτουν τιμολόγιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σπίτι.

Η ίδια έρευνα βρήκε μόνο στατιστικά ισχυρά δεδομένα για στόλους στη Γερμανία, όπου το 59% των διαχειριστών στόλου δήλωσαν ότι οι φορτιστές στο χώρο εργασίας τους είχαν ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το 30% δεν γνώριζε και μόλις το 10% απάντησε ότι η εταιρείας τους έχει εγγραφεί σε τιμολόγιο ρεύματος από ΑΠΕ.

Σε όλες τις τοποθεσίες φόρτισης για το σπίτι, την εργασία και τη δημόσια φόρτιση, το μερίδιο της συμβατικής ανανεώσιμης ενέργειας στην Ευρώπη είναι περίπου 61%, το οποίο είναι υψηλότερο από το γενικό ενεργειακό μείγμα, όπου το 49% της ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για να συρρικνώσουν το αποτύπωμα άνθρακα της κατασκευής των ηλεκτρικών τους οχημάτων και να μεγιστοποιήσουν τη φιλικότητα προς το περιβάλλον στο δρόμο.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Volkswagen υπέγραψε 10ετές συμβόλαιο για την αγορά πράσινης ενέργειας για το gigafactory της στο Salzgitter.

Ο Jοrg Teichmann, Chief Procurement Officer της PowerCo SE (ο κατασκευαστής στοιχείων μπαταρίας που ιδρύθηκε από τον Όμιλο VW), δήλωσε: «Θέλουμε να οικοδομήσουμε μια ισχυρή, ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών που επίσης θέτει υψηλά πρότυπα όσον αφορά τη βιωσιμότητα».

Η VW συμμετέχει επίσης σε 18 φωτοβολταϊκούς σταθμούς και οκτώ αιολικά πάρκα σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, τα οποία παρήγαγαν περίπου 1,1 τεραβατώρες πράσινης ενέργειας πέρυσι. Ο κατασκευαστής σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις του στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Andreas Walingen, CSO και Επικεφαλής Στρατηγικής της επωνυμίας Volkswagen Passenger Cars, δήλωσε: «Η δέσμευσή μας για τη βιωσιμότητα υπερβαίνει κατά πολύ την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων. Μέσω της μεγάλης κλίμακας ανάπτυξης ευρωπαϊκών αιολικών και ηλιακών πάρκων, σκοπεύουμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στην περιοχή στις προσπάθειές τους να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους με καθαρό τρόπο ουδέτερο από εκπομπές άνθρακα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ