
Tο μερίδιο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει συρρικνωθεί σε λιγότερο από 19%
Το 81,8% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων λιανικής που ταξινομήθηκαν στη Δανία στο πρώτο εξάμηνο ήταν ηλεκτρικά ενώ το μερίδιο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει συρρικνωθεί σε λιγότερο από 19%. Ωστόσο στις εταιρικές πωλήσεις τα ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να είναι περισσότερα από τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Πιο συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, ταξινομήθηκαν 89.547 νέα επιβατικά αυτοκίνητα στη Δανία, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2024. Από αυτά το 63,8% ήταν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV), το 2,9% ήταν plug-in υβριδικά EV (PHEV), το 3,9% ήταν πλήρως υβριδικά (HEV), το 10,4% ήταν ήπια υβριδικά (MHEV), το 16,3% ήταν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και το 2,5% ήταν αυτοκίνητα diesel.
BUY NOW
Το 80% των νέων ιδιωτικών αυτοκινήτων στη Δανία το πρώτο εξάμηνο ήταν εξηλεκτρισμένα.

«Αγκαλιάζοντας τα BEV»
Σε απόλυτους όρους, ο όγκος των BEV αυξήθηκε κατά σχεδόν 47% σε ετήσια βάση (σε 57.171 μονάδες). Σε σχετικούς όρους, το μερίδιο των BEV αυξήθηκε από 45% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σχεδόν 64% το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Αυτή είναι μια εκπληκτική πρόοδος για τα BEV σε μια κατά τα άλλα ουσιαστικά σταθερή αγορά. Η στροφή προς τα BEV είναι ακόμη πιο έντονη αν εξετάσουμε μόνο την ιδιωτική αγορά καθώς λίγο κάτω από το 82% των ιδιωτών αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων στη Δανία απέκτησαν BEV - τον Ιούνιο, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε ακόμη και στο 86%.
«Η ιδιωτική αγορά έχει πραγματικά αγκαλιάσει τα BEV», λέει ο Mads Rorvig, Διευθύνων Σύμβουλος της Mobility Danmark. «Αυτή η εξέλιξη φέρνει τη Δανία πιο κοντά στους κλιματικούς στόχους της, επομένως αυτό είναι κάτι που πρέπει να προστατεύσουμε». Ο κ. Rorvig καλεί την κυβέρνηση της Δανίας να απλοποιήσει τη φορολογία των αυτοκινήτων προκειμένου να διατηρήσει τη δυναμική προς την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος ζήτησε επίσης πολιτική δράση για να διατηρηθεί η δυναμική προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. «Οι πολιτικοί θα πρέπει να εξετάσουν πώς ένα νέο μοντέλο φορολόγησης αυτοκινήτων μπορεί να δημιουργήσει ένα απλούστερο σύστημα που θα ωφελήσει όλους και θα υποστηρίξει μόνιμα την πράσινη μετάβαση», δήλωσε ο Rorvig.

Δημοσιονομικά κίνητρα
Εάν οι πωλήσεις ιδιωτικών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πηγαίνουν πολύ καλά στη Δανία, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα δημοσιονομικά κίνητρα, ιδίως στη σημαντική μείωση του φόρου ταξινόμησης οχημάτων για τα BEV. Υπάρχει φυσικά και η αντίθετη πλευρά του ιδιωτικού τομέα που τα πάει πολύ καλύτερα από τον μέσο όρο, και αυτή είναι ότι οι εταιρικοί στόλοι της Δανίας τα πηγαίνουν σημαντικά χειρότερα.
Τα εξαμηνιαία στοιχεία που δημοσίευσε η Mobility Denmark δεν διευκρινίζουν κανένα στοιχείο για την εταιρική αγορά, αλλά όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι εταιρικές ταξινομήσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου, αυτό θα έθετε το τμήμα BEV των εταιρικών αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη Δανία το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε περίπου 47%.
Αναμφίβολα, η καθυστέρηση στην εφαρμογή των εταιρικών BEV δείχνει ότι το δημοσιονομικό περιβάλλον για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων στη Δανία εξακολουθεί να αφήνει περιθώρια βελτίωσης.