Το τελικό σχέδιο θα παρουσιάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 10 Δεκεμβρίου 2025.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να εξαιρέσει τα ηλεκτρικά van βάρους από 3,5 έως 4,25 τόνους από τις απαιτήσεις για ταχογράφο και περιοριστή ταχύτητας, αφαιρώντας έτσι ένα βασικό εμπόδιο για τον εξηλεκτρισμό των ελαφρών επαγγελματικών στόλων.
Πιο συγκεκριμένα η Κομισιόν προετοιμάζει νομοθετική πρόταση που θα εξαιρεί ορισμένα ηλεκτρικά van με μπαταρία, βάρους μεταξύ 3,5 και 4,25 τόνων, από την υποχρέωση εγκατάστασης έξυπνου ταχογράφου και περιοριστή ταχύτητας στα 90 χλμ./ώρα.
BUY NOW
Η πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί από την Κομισιόν στις 10 Δεκεμβρίου που έχει στόχο τη μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η εξαίρεση θα ισχύει για ηλεκτρικά van που μεταβαίνουν από την κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Ν1 (βαν έως 3,5 τόνους) στην κατηγορία Ν2 (οχήματα μεταξύ 3,5 και 12 τόνων), αποκλειστικά λόγω του πρόσθετου βάρους των μπαταριών τους.
Η Επιτροπή επιδιώκει να αποτρέψει την επιβολή αυστηρότερων απαιτήσεων που ισχύουν για τα οχήματα κατηγορίας Ν2 (άνω των 3,5 τόνων) – όπως ο έξυπνος ταχογράφος και ο περιοριστής ταχύτητας στα 90 χλμ./ώρα – σε αυτά τα ηλεκτρικά van.
Το μέτρο αποσκοπεί στο να αποφευχθούν ανταγωνιστικά μειονεκτήματα για τα ηλεκτρικά van σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα αντίστοιχά τους και να ενθαρρύνει τον ευρύτερο εξηλεκτρισμό των στόλων, χωρίς να θίγεται η οδική ασφάλεια.
Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι υποχρέωση τοποθέτησης έξυπνου ταχογράφου 2ης γενιάς έχουν τα van από 2,5 έως 3,5 τόνους και εφόσον εξέρχονται από την Ελλάδα προς άλλη χώρα της ΕΕ. Η παραπάνω υποχρέωση αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2026.