Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζει μια νέα κατηγορία απλούστερων και φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Κομισιόν ετοιμάζεται να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενόψει του κινεζικού ανταγωνισμού. Οι επίσημες ανακοινώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένονται στις 10 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζει μια νέα κατηγορία απλούστερων και φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Ο δηλωμένος στόχος είναι η ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και ο περιορισμός της ανόδου των φθηνών κινεζικών μοντέλων, χωρίς να επιβαρυνθεί το κόστος των Ευρωπαίων κατασκευαστών. Στα χαρτιά, όλοι κερδίζουν. Στα εργοστάσια, ωστόσο, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.
BUY NOW
Αυτή η ενδιάμεση κατηγορία θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα υπερελαφρά τετράτροχα και τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η ιδέα είναι να χαλαρώσουν ορισμένοι τεχνικοί κανονισμοί που θεωρούνται υπερβολικοί για τα μικρά αστικά οχήματα. Αυτό ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας για προσιτά ευρωπαϊκά μίνι-ηλεκτρικά οχήματα. Και ο χρόνος είναι σημαντικός, καθώς ένα ορόσημο έχει οριστεί για τις 10 Δεκεμβρίου!
Τι ετοιμάζουν οι Βρυξέλλες
Η αρχή είναι απλή! Τα συμπαγή αυτοκίνητα πόλης, μήκους έως και περίπου 4,2 μέτρων, θα μπορούσαν να σχεδιαστούν με λιγότερο αυστηρές απαιτήσεις. Λιγότεροι κανονισμοί σημαίνουν χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης και παραγωγής. Αυτό θα μπορούσε να αναζωογονήσει μια κατηγορία που εγκαταλείφθηκε τα τελευταία χρόνια από αρκετές ευρωπαϊκές μάρκες, οι οποίες θεωρούνται ασύμφορες βάσει των ισχυόντων κανόνων.
Από βιομηχανικής άποψης, ένα βασικό σημείο επαναλαμβάνεται συνεχώς που δεν είναι άλλη από την σταθερότητα των κανόνων. Ο επικεφαλής της Renault Francois Provost υποστηρίζει ένα πάγωμα των κανονισμών για δέκα έως δεκαπέντε χρόνια, ώστε να παρέχεται στα εργοστάσια και τους προμηθευτές μια σαφής κατεύθυνση. «Αυτό θα έδινε στους κατασκευαστές την ασφάλεια για σχεδιασμό και θα ενίσχυε την καινοτομία», δήλωσε ο Provost στο Reuters.
Μικρά αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές
«Οι κατασκευαστές στοχεύουν στην κυκλοφορία νέων μικρών οχημάτων με τιμές μεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ. Και δεδομένου ότι οι κανονιστικοί περιορισμοί επηρεάζουν επίσης την τιμή, θα δημιουργήσουμε αυτό το κανονιστικό πλαίσιο», τόνισε ο Stephane Sejourne Εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ευημερία και τη βιομηχανική στρατηγική. Αυτό θα πρέπει να αναζωογονήσει τις προσφορές της Volkswagen και της Opel και να ενισχύσει τα προσιτά έργα της Renault και της ρουμανικής θυγατρικής της, Dacia. Αρκετά μίνι-ηλεκτρικά οχήματα έχουν ήδη παρουσιαστεί πρόσφατα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Honda και της Suzuki, έτοιμα να στοχεύσουν στα κέντρα των ευρωπαϊκών πόλεων.
Η κρίσιμη κόκκινη γραμμή παραμένει η προστασία των επιβατών και των πεζών. Η μείωση του βάρους είναι απαραίτητη, αλλά όχι εις βάρος της άνεσης ή της ασφάλειας. Αυτό είναι το βασικό ζήτημα που πρέπει να επιλύσουν οι Βρυξέλλες για να αποφευχθούν τυχόν αρνητικές επιπτώσεις. Το ιαπωνικό μοντέλο αυτοκινήτου Kei προσφέρει μια γεύση από τις δυνατότητες καθώς έχει περιορισμένες διαστάσεις, φορολογικά πλεονεκτήματα, χαμηλότερα ασφάλιστρα και απλοποιημένες διαδικασίες ταξινόμησης. Στην Ευρώπη, δεν παρέχονται συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το σημείο. Αλλά εάν το πλαίσιο είναι κατάλληλο, η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε κάλλιστα να ανακτήσει τον χαμένο όγκο πωλήσεων σε μια τιμή που να προσελκύει τους οδηγούς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ