Κινητήρες βενζίνης και diesel - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

Ανάγκη για άμεσες και συγκεκριμένες κινήσεις ώστε το πλαίσιο πολιτικής για τις εκπομπές CO2 σε ΙΧ και van να συμβαδίζει με την πραγματικότητα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σε ανακοίνωσή της, χαιρετίζει την εστίαση του τρίτου Στρατηγικού Διαλόγου για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας στις μεγάλες διαρθρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η ΕΕ συνολικά.
«Απαιτούνται τολμηρά και γρήγορα μέτρα. Η επιτυχία της μετάβασης στη μηδενικών εκπομπών κινητικότητα είναι καθοριστική τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για την ίδια την Ευρώπη», τόνισε ο Ola Källenius, πρόεδρος της ACEA και CEO της Mercedes-Benz.
BUY NOW

Η ACEA επισημαίνει την ανάγκη για άμεσες και συγκεκριμένες κινήσεις ώστε το πλαίσιο πολιτικής για τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να συμβαδίζει με την πραγματικότητα.
«Δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις ακόμα, αλλά ο διάλογος διευρύνεται και υπάρχει αισιοδοξία ότι οι επόμενοι μήνες θα φέρουν απτά αποτελέσματα», σημείωσε ο Källenius, τονίζοντας ότι η Ευρώπη πρέπει να ανταποκριθεί ταυτόχρονα σε τρεις προκλήσεις: αποανθρακοποίηση, ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η Κομισιόν αναγνώρισε τρεις βασικούς τομείς δράσης: επιβατικά αυτοκίνητα, βαν και βαρέα οχήματα. Ο εξηλεκτρισμός θα αποτελέσει την κύρια πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές, με φθηνή ενέργεια και εκτεταμένες υποδομές φόρτισης ως αναγκαίες προϋποθέσεις.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα βαν, όπου το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόλις 8,5%, ενώ στα φορτηγά και τα λεωφορεία οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών μπαταρίας φτάνουν μόλις το 3,5%.
«Τα οχήματα είναι έτοιμα,», δήλωσε ο Christian Levin, CEO της Traton Group και της Scania, ζητώντας στοχευμένα και άμεσα μέτρα, ειδικά για τις υποδομές φόρτισης υψηλής ισχύος και τα κίνητρα αγοράς.
«Οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων έχουν δεσμευτεί για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης: τα οχήματα είναι έτοιμα, αλλά οι συνθήκες δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί», δήλωσε ο Christian Levin, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Traton και της Scania.
«Εκτός από τη σημερινή συνάντηση, είχαμε μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων χθες και με τους Επιτρόπους Hoekstra, Τζιτζικώστα και Jorgensen. Εκτιμούμε την αναγνώρισή τους ότι ο τομέας μας αντιμετωπίζει ξεχωριστές προκλήσεις που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και προσβλέπουμε στην ταχεία συνεργασία μας για την επίλυση επειγόντων, προσαρμοσμένων μέτρων σε μια βραχυπρόθεσμη συνάντηση παρακολούθησης».
Η βιομηχανία υπογραμμίζει ότι η ΕΕ δεν μπορεί να περιμένει έως το 2027 για την αναθεώρηση των προτύπων CO2 στα βαρέα οχήματα και καλεί για άμεση δράση ώστε οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές να μπουν σε τροχιά κλιματικής ουδετερότητας.
Στο περιθώριο του Διαλόγου, υπογράφηκε Μνημόνιο Συναντίληψης για την ενίσχυση συνεργιών σε προγράμματα καινοτομίας.

Η ACEA στηρίζει την πρόθεση δημιουργίας Κοινής Επιχείρησης για την Έρευνα και Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, ζητώντας παράλληλα την άμεση συμμετοχή των ίδιων των εταιρειών στον σχεδιασμό και την καθοδήγησή της.
Οι ηγέτες του κλάδου υποστηρίζουν πράγματι ότι η ΕΕ δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει μέχρι το 2027 για να επανεξετάσει τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Αντ' αυτού, απαιτείται επείγουσα παρακολούθηση και δράση για να τεθούν οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές σε τροχιά προς την κλιματική ουδετερότητα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ