Καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel και μετά το 2035; - Τι εξετάζει η Κομισιόν

Η Ursula von der Leyen προτείνει συνεργασία με τη βιομηχανία και δίνει 1,8 δισ. ευρώ για την παραγωγή μπαταριών - Επανεξέταση της απαγόρευσης από το 2035!
Ιδιαίτερη αναφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και τις μπαταρίες έκανε η πρόεδρος της Κομισιόν κ. Ursula von der Leyen κατά την ομιλία της σχετικά με την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2025.
Η κ. Ursula von der Leyen αρχικά ανακοίνωσε την πρόθεση συνεργασίας της ΕΕ με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την παραγωγή μικρού και φθηνού αυτοκινήτου που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενώ παράλληλα αποκάλυψε ότι η Κομισιόν θα διαθέσει 1,8 δισ. ευρώ για την κατασκευή ευρωπαϊκών μπαταριών που κατά βάση χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα.
BUY NOW
Επίσης η ίδια ανακοίνωσε ότι η ΕΕ προετοιμάζεται για την επανεξέταση του 2035, δηλαδή την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με σεβασμό στην τεχνολογική ουδετερότητα!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η αναθεώρηση του στόχου του 2035 θα επικεντρωθεί ειδικά στα van, καθώς σήμερα τα ηλεκτρικά βαν αντιπροσωπεύουν μόνο το 8,5% των νέων οχημάτων που πωλούνται στην ΕΕ.
Επίσης στους νέους στόχους που θα θέσει η Κομισιόν είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνονται καύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, όπως βιοκαύσιμα που μπορούν να συνεχίσουν να τροφοδοτούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικά ή plug-in οχήματα ή αυτοκίνητα με Range Extender, μια τεχνολογία που γνωρίζει επί του παρόντος ισχυρή ανάπτυξη στην Κίνα.
Σύμφωνα με εσωτερικές πηγές στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισπεύσει την αναθεώρηση του στόχου μηδενικών εκπομπών CO2 για το 2035 στο τέλος του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία για το 2026.

Πιο συγκεκριμένα η Πρόεδρος της Κομισιόν τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Τα αυτοκίνητα αποτελούν πυλώνα της οικονομίας και της βιομηχανίας μας. Καμάρι της Ευρώπης. Εκατομμύρια θέσεις εργασίας εξαρτώνται από αυτά. Στην αρχή τις χρονιάς, δώσαμε στον τομέα μεγαλύτερη ευελιξία, ώστε να πετύχει τους στόχους του για το 2025. Και είχε αποτέλεσμα. Και τώρα προετοιμάζουμε την επανεξέταση του 2035, με σεβασμό στην τεχνολογική ουδετερότητα.
Εκατομμύρια Ευρωπαίες και Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν οικονομικά προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Επομένως, θα πρέπει να επενδύσουμε και σε μικρά, οικονομικά προσιτά οχήματα. Τόσο για την ευρωπαϊκή αγορά όσο και για να αντιμετωπιστεί η αύξηση της ζήτησης παγκοσμίως. Γι' αυτό και θα προτείνουμε συνεργασία με τη βιομηχανία σε μια νέα πρωτοβουλία για μικρά οικονομικώς προσιτά αυτοκίνητα. Πιστεύω ότι η Ευρώπη θα πρέπει να έχει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Περιβαλλοντικά φιλικό — καθαρό, αποδοτικό και ελαφρύ. Οικονομικό — οικονομικά προσιτό για τους ανθρώπους. Ευρωπαϊκό — θα παράγεται εδώ, στην Ευρώπη, με ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού.

Γιατί δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά. Ό,τι κι αν γίνει, το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Και η Ευρώπη θα είναι μέρος του. Το μέλλον των αυτοκινήτων —και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος— πρέπει να είναι «Made in Europe» — «ευρωπαϊκής παραγωγής».
Η κ. Ursula von der Leyen επισήμανε επίσης ότι η ΕΕ πρέπει να ακολουθήσει την ίδια προσέγγιση όσον αφορά την καθαρή τεχνολογία — από τον χάλυβα έως τις μπαταρίες.
«Ο τομέας καθαρής τεχνολογίας της Ευρώπης πρέπει να παραμείνει στην Ευρώπη — και πρέπει να αναλάβουμε δράση επειγόντως. Με τη συμφωνία για καθαρή βιομηχανία, εντοπίσαμε τα κύρια εμπόδια που επιβραδύνουν αυτούς τους τομείς. Πρέπει τώρα να επισπεύσουμε την υλοποίηση.
Επειδή οι επενδυτές θέλουν να γνωρίζουν ότι, εάν επενδύσουν, θα υπάρχει ζήτηση για καθαρά ευρωπαϊκά προϊόντα.

Γι' αυτό και οι πρωτοπόρες αγορές πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της δράσης μας. Για να δώσουμε το έναυσμα για έναν ενάρετο κύκλο. Όπου τόσο η προσφορά όσο και η ζήτηση θα αυξάνονται και οι τιμές θα μειώνονται.
Από την πλευρά της προσφοράς, θα δρομολογήσουμε δέσμη μέτρων για τη στήριξη της κατασκευής μπαταριών.
Με τον τρόπο αυτό, θα διατεθούν 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε ίδια κεφάλαια για την τόνωση της παραγωγής στην Ευρώπη.
Οι μπαταρίες αποτελούν βασικό παράγοντα διευκόλυνσης άλλων καθαρών τεχνολογιών — ιδίως των ηλεκτρικών οχημάτων. Επομένως, πρόκειται για κάτι που αφορά την ανεξαρτησία μας στον πυρήνα της.
Από την πλευρά της ζήτησης, πρέπει να τονώσουμε επειγόντως τη ζήτηση για ευρωπαϊκή βιομηχανική υπεροχή στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα εισαγάγουμε στις δημόσιες συμβάσεις κριτήριο «Made in Europe», «παράγεται στην Ευρώπη».
Και όταν επενδύουμε στην Global Gateway, για παράδειγμα, δημιουργούμε ισχυρά κίνητρα για τους εταίρους να αγοράζουν ευρωπαϊκά.
Είμαι πεπεισμένη: Το μέλλον της βιομηχανίας καθαρής τεχνολογίας θα εξακολουθήσει να φτιάχνεται στην Ευρώπη.
Αλλά, για τον σκοπό αυτό, πρέπει επίσης να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία μας βρίσκει τα υλικά εδώ στην Ευρώπη. Και η μόνη απάντηση εδώ είναι η δημιουργία μιας πραγματικά κυκλικής οικονομίας. Πρέπει, επομένως, να κινηθούμε ταχύτερα όσον αφορά την πράξη για την κυκλική οικονομία.
Και να προχωρήσουμε στους τομείς που είναι έτοιμοι. Τέλος, πρέπει να διατηρήσουμε την ταχύτητά μας.

Όσον αφορά τα επιχειρηματικά κεφάλαια για καθαρή τεχνολογία, μειώνουμε την απόσταση από τις ΗΠΑ και έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ την Κίνα.
Βρισκόμαστε σταθερά σε καλό δρόμο προς την επίτευξη του στόχου μας για μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Αυτό το οφείλουμε στη δύναμη της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Και πρέπει να κρατήσουμε σταθερή πορεία προς τους κλιματικούς και περιβαλλοντικούς μας στόχους.
Γι' αυτό και η Επιτροπή πρότεινε τους στόχους για το 2040 — δέκα χρόνια μετά τη συμφωνία του Παρισιού.
Διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, ιδίως με την προώθηση της τιμολόγησης των ανθρακούχων εκπομπών.
Η Ευρώπη πρέπει να προστατεύσει τις βιομηχανίες της. Με την απανθρακοποίηση κάνουν το σωστό βήμα. Και θα πρέπει να ανταμειφθούν και να τους δοθούν κίνητρα.
Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να εξαρτόμαστε από εισαγωγές για τον χάλυβα που χρειάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία μας και για τα λιπάσματα που χρειάζεται η γεωργία μας. Θα βρισκόμαστε στο έλεος των τιμών, του όγκου και της ποιότητας που άλλοι θα θέλουν και θα μπορούν να παράσχουν. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον χάλυβα και τα άλλα μέταλλα.
Η παγκόσμια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα συμπιέζει τα περιθώρια και αφήνει ελάχιστα κίνητρα για την καταβολή του επιπλέον κόστους της καθαρής βιομηχανίας.
Αυτό δυσχεραίνει τις επενδύσεις της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας στην απανθρακοποίηση.
Για τον λόγο αυτό, η Επιτροπή θα προτείνει ένα νέο, μακροπρόθεσμο εμπορικό μέσο προς αντικατάσταση των διασφαλίσεων για τον χάλυβα που λήγουν.
Η Ευρώπη θα παραμένει πάντα ανοικτή. Μας αρέσει ο ανταγωνισμός. Αλλά θα προστατεύουμε πάντα τη βιομηχανία μας από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.»