Τι συμβαίνει με τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Plug-in υβριδικό

Πολλές ΜΚΟ αλλά και άλλες Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν αυστηρότερους κανονισμούς και οριστική εξαφάνιση τους από τους δρόμους.

Στην Ευρώπη, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο. Ο λόγος: η κατανάλωση τους, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές στα τεχνικά δελτία. Ο κίνδυνος: ότι οι οδηγοί ρυπαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνουν. Θα ήσασταν υπέρ μιας οριστικής απαγόρευσης των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη;

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ενσωματώνουν έναν θερμικό κινητήρα (βενζίνης ή diesel), καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία λιθίου. Αρκετά για να διανύουν οι κάτοχί τους μεγάλες αποστάσεις, με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου και να οδηγούν σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών για μικρότερες διαδρομές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά το πρόβλημα είναι ότι όταν η μπαταρία είναι άδεια, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων. Πολύ περισσότερες από τα αντίστοιχα θερμικά, λόγω του βάρους της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Οι εταιρικοί στόλοι επαναφορτίζουν τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα σχετικά λίγο, γεγονός που αυξάνει στη συνέχεια την κατανάλωση καυσίμου.

Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στο διαδίκτυο τα πραγματικά δεδομένα κατανάλωσης plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2021. Και συνέκρινε αυτά τα στοιχεία με αυτά που κοινοποιούν οι κατασκευαστές στους πελάτες στο τεχνικό δελτίο. Το χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης είναι κολοσσιαίο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατανάλωση πολλαπλασιάζεται επί 3,5

Πράγματι, κατά μέσο όρο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν κατανάλωση βενζίνης ή diesel 1,69 λίτρων για να διανύσει κανείς 100 χιλιόμετρα. Αλλά στην πραγματικότητα, οι «ιχνηλάτες» που έχει εγκαταστήσει η Ευρώπη στα αυτοκίνητα από το 2021 παρέχουν πολύ διαφορετικές πληροφορίες. Χρειάζεστε, κατά μέσο όρο, 5,94 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό είναι 3,5 φορές περισσότερο από αυτό που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Και για τα θερμικά αυτοκίνητα, η διαφορά υπάρχει, αλλά είναι πολύ λιγότερο έντονη, γύρω στο 20%.

Οπότε αυτομάτως προκύπτει θέμα για τον κύκλο έγκρισης WLTP που δεν μπορεί να λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους της καθημερινής ζωής.

Για να αποκαταστήσει την αλήθεια και να πλησιάσει την πραγματική κατανάλωση των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, η Ευρώπη θα κάνει αλλαγές στο πρωτόκολλο δοκιμών της. Για την καλύτερη προσομοίωση του αριθμού των χιλιομέτρων που διανύθηκαν με τον ηλεκτροκινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ ατόμων και επαγγελματιών. Οι πρώτοι επαναφορτίζουν τα plug-in υβριδικά τους μοντέλα πολύ πιο συχνά και καταλήγουν με κατανάλωση περίπου 4 έως 5 λίτρα / 100 χλμ. Αντίθετα οι χρήστες εταιρικών επαγγελματικών αυτοκινήτων καταναλώνουν 8-9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Πολλές ΜΚΟ αλλά και άλλες Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν αυστηρότερους κανονισμούς και οριστική εξαφάνιση, μακροπρόθεσμα, των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Σε κάθε περίπτωση, θα απαγορευτούν από το 2035 στην Ευρώπη εάν δεν αλλάξει η νομοθεσία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ