Γεμίζουν με αυτοκίνητα τα λιμάνια της Ευρώπης –Χιλιάδες οχήματα περιμένουν αγοραστή

Καινούργια αυτοκίνητα

Σε μια Ευρώπη που ψάχνει ακόμη να βρει τα πατήματά της μετά την επιδημία του κορωνοϊού, χιλιάδες καινούργια αυτοκίνητα παραμένουν στα λιμάνια της, χωρίς ακόμη να έχουν βρει αγοραστή.

Είναι μια περίεργη κατάσταση για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αφού μετά το τέλος του κορωνοϊού και των προβλημάτων στην παραγωγή που δημιούργησε η πανδημία, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να επαναφέρουν στο full τις μηχανές για να προλάβουν τις παραγγελίες που δεν είχαν παραδοθεί.

Οι παραγγελίες παραδόθηκαν, τα αυτοκίνητα που «χρωστούσαν» οι εταιρείες δόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους που τα περίμεναν ακόμη και πάνω από 1 χρόνο, όμως οι μηχανές συνέχισαν –και συνεχίζουν– να δουλεύουν στο full.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό πλέον είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού οι αγοραστές δεν είναι αρκετοί για τα αυτοκίνητα που παράγονται. Τουλάχιστον στην Ευρώπη, εκεί όπου οι νόρμες της Ε.Ε. για την προσθήκη συνεχώς νέων και ακριβώς συστημάτων στα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με τα υπερκέρδη των εταιρειών που απαιτούν υψηλές και συνεχώς υψηλότερες τιμές για να βγουν τα θετικά πρόσημα, έχουν οδηγήσει το κοινό στο να απομακρυνθεί από την αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου.

Καινούργια αυτοκίνητα

Χιλιάδες είναι τα νέα αυτοκίνητα που «κάθονται» αυτή τη στιγμή σε πολλά Ευρωπαϊκά λιμάνια, με τις εταιρείες να έχουν νοικιάσει τους χώρους, να τους έχουν γεμίσει, αλλά να μην μπορούν να βρουν αγοραστές.

Μιλώντας στη γερμανική Automobilwoche, ο εκπρόσωπος των μεγάλων Βελγικών λιμανιών της Αντβέρπ και του Ζεεμπρίζ, Gert Ickx, αναφέρει: «Η κατάσταση αυτή έχει επηρεάσει όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, όπου μεγάλες ποσότητες αυτοκινήτων έχουν φθάσει γεμίζοντάς τα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, στο ίδιο θέμα αναφέρεται και ο Wolfgang Goebel, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Logistics Οχημάτων, δηλώνοντας ότι όλα τα λιμάνια της Ευρώπης είναι γεμάτα και ότι αυτό οφείλεται στην πτώση των πωλήσεων ή τουλάχιστον, στην μη επάνοδό τους στα προ κορωνοϊού επίπεδα.

Ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η απόφαση μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών όπως η Γερμανία να κόψουν τις επιδοτήσεις, έχει οδηγήσει σε σημαντική πτώση των πωλήσεων με αποτέλεσμα πολλά καινούργια αυτοκίνητα να μένουν απούλητα στα λιμάνια. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα ηλεκτρικά, αλλά και για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Πολλοί αναρωτιούνται τι πρέπει να γίνει. Και πως θα μπορέσουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα να φτάσουν στον προορισμό τους: Τον τελικό καταναλωτή. Ιδίως σήμερα, όπου βλέπουμε συνεχώς νέες και άκρως αξιόλογες μάρκες να μπαίνουν στο παιχνίδι, διεκδικώντας μερίδια από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

Καινούργια αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το καταφέρουν όμως αυτό θα πρέπει ο κάθε υποψήφιος αγοραστής ενός νέου αυτοκινήτου να μπορεί να αποκτήσει το καινούργιο αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει. Το οποίο αδιαμφισβήτητα, είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, πιο οικολογικό στην κατασκευή και τη χρήση του, πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο ασφαλές από αυτό που ήδη έχει.

Η λύση λοιπόν είναι μια: Μείωση τιμών. Οι τιμές πρέπει να κατέβουν. Και να έρθουν σε ένα επίπεδο όπου όλοι όσοι ενδιαφέρονται θα μπορούν να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοιού το 2020 και μετά, οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 30%, με την αυξητική τάση να έχει μεν μειωθεί, όμως να συνεχίζεται και στις ημέρες μας. Με διάφορες αφορμές και για διάφορους λόγους.

Όμως, αυτό πρέπει να σταματήσει. Και ει δυνατόν, να αντιστραφεί. Πολλοί λένε ότι δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, άρα δεν θα γίνει και σήμερα. Όμως, επίσης ποτέ ξανά, τουλάχιστον στη σύγχρονη εποχή, η αυτοκινητοβιομηχανία –και η κοινωνία γενικότερα– δεν είχε να αντιμετωπίσει μια τέτοια πανδημία. Και το κατάφερε χωρίς τελικά μεγάλες απώλειες.

Καινούργια αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον, σειρά παίρνουν οι υπόλοιπες, «διορθωτικές» κινήσεις που πρέπει να γίνουν. Και η πιο σημαντική από αυτές είναι η διόρθωση στις τιμές. Που θα φέρουν ξανά το αυτοκίνητο κοντά στον κόσμο και θα βγάλουν στους δρόμους μας καινούργια, ασφαλή, «καθαρά» και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλο.

Το εάν θα γίνει τελικά αυτό, κανείς δεν ξέρει. Όμως είναι σίγουρο ότι όσο καινούργια αυτοκίνητα στοκάρονται στα λιμάνια, όσο τα εργοστάσια βγάζουν νέα μοντέλα που δεν αγοράζονται, το πρόβλημα θα διογκώνεται. Και το αυτοκίνητο θα απομακρύνεται συνεχώς από αυτόν για το οποίο εφευρέθηκε, εξελίχθηκε και τελικά φτιάχνεται. Τον ίδιο τον άνθρωπο...

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ